Η σκηνοθέτρια Κωνσταντίνα Κοτζαμάνη γράφει για το "Broadway"

Το «α» φιλοξενεί τις σκέψεις διακεκριμένων προσωπικοτήτων γύρω από τα φιλμ που διεκδικούν την Ίριδα καλύτερης ταινίας από την Ελληνική Ακαδημία Κινηματογράφου.

broadway_tainia3

Ενόψει της απονομής των 14ων βραβείων Ίρις (27/6) από την Ελληνική Ακαδημία Κινηματογράφου, το "α" φιλοξενεί μία σειρά κειμένων από διακεκριμένες προωπικότητες οι οποίες μοιράζονται τις εντυπώσεις τους για τα φιλμ που διεκδικούν το βραβείο καλύτερης ταινίας. Δείτε αναλυτικά τις φετινές υποψηφιότητες εδώ.

Η διεθνώς αναγνωρισμένη σκηνοθέτρια Κωνσταντίνα Κοτζαμάνη είναι μία από τις καλύτερες σύγχρονες σκηνοθέτριες του ελληνικού σινεμά, έχοντας μέσω των πολυβραβευμένων εικονοκλαστικών ταινιών μικρού μήκους της ("Limbo", "Electric Swan") σμιλέψει ένα απολύτως προσωπικό και ρηξικέλευθο κινηματογραφικό στιλ. Η κ. Κοτζαμάνη γράφει για το "Broadway" του Χρήστου Μασσαλά, το οποίο είναι υποψήφιο για συνολικά 15 βραβεία Ίρις. Η υπόθεση περιστρέφεται γύρω από τη Νέλλη η οποία, ακολουθώντας τον εραστή της, γίνεται μέλος μιας ομάδας πορτοφολάδων που έχει ως ορμητήριο ένα εγκαταλειμμένο αθηναϊκό θέατρο. Όταν όμως εκείνος μπει φυλακή, αυτή θα έρθει κοντά στον φυγάδα Γιόνας και οι εσωτερικές ισορροπίες της παρέας θα ανατραπούν.

broadway_tainia1

Ο λόγος στην Κωνσταντίνα Κοτζαμάνη:

"Στην έρημο υπάρχει μια γνωστή φυλή από μικρόσωμες ζωηρές μαϊμούδες που ζουν ως νομάδες. Το φαγητό είναι ελάχιστο, ο ανταγωνισμός μεγάλος και, οι κίνδυνοι πολλοί. Σε αυτές τις κοινωνίες των πιθηκοειδών έχει παρατηρηθεί ένα εξαιρετικά ασυνήθιστο φαινόμενο. Τα αρσενικά της αγέλης κλέβουν μικρά κουτάβια από αγριόσκυλα και τα εκτρέφουν ανάμεσά τους. Τα κουτάβια στην αρχή ζαλισμένα και συχνά αναίσθητα ξυπνούν σε με νέα κοινωνία. Οι ενήλικες μαϊμούδες στρώνουν ένα κύκλο και κλοτσούν τα κουτάβια σαν μπάλα ποδοσφαίρου, μέχρι που εξημερώνονται στους νέους κανόνες. Τα κουτάβια γίνονται κατοικίδια και όταν μεγαλώσουν είναι οι πιο εκπαιδευμένοι υπηρέτες. Οι πονηρές μαϊμούδες στέλνουν τα αγριόσκυλα για να φέρουν τροφή, να κλέψουν θηλυκιές από αλλού- ή για λύσουν διαφορές στην αγέλη τα προτάσσουν για να μην αλληλοσπαραχθούν οι ίδιες. Και παρόλο που τα κουτάβια έχουν γίνει πελώρια σα λύκοι παραμένουν δουλικά γιατί έχουν μάθει να χρειάζονται τις μικροκαμωμένες πονηρές μαϊμούδες.

Η Έρημος ονομάζεται Broadway και ο ήλιος της δεν είναι χρυσός αλλά γκρίζος. Τα δόντια του περνάνε μέσα από τα ρούχα, και οι ήρωες κουφοβράζουν κάτω από τις ξεθωριασμένες στολές. Καθώς το μέικ απ λιώνει αναρωτιέσαι αν φταίει η ζέστη ή αν κάποιος μόλις δάκρυσε. Ο Χρήστος Μασσαλάς τότε πιάνει τέμπερες και μαρκαδόρους και ξαναβάφει τα πρόσωπα. Τα χρώματα αστράφτουν τόσο που δεν καταλαβαίνεις πια αν είναι μαϊμούδες ή αγριόσκυλα, κορίτσια ή αγόρια, απόκληροι ή κερδισμένοι, λυσσασμένοι από έρωτα ή εκδίκηση. Με μια χοντρή βούρτσα απλώνει μπογιές πάνω στα ρούχα και τα μουτζουρώνει με στρας και πετράδια. Τα ρούχα τους λάμπουν χρυσό και ασήμι μπροστά στο υπερθέαμα -ή μήπως είναι κουβέρτες διάσωσης από πολυεστέρα για να γλιτώσουν οι ήρωες από την υποθερμία του επερχόμενου τρόμου;

broadway_movie_©neda_film_blue_monday_digital_cube1
©Neda Film, Blue Monday, Digital Cube

Και όσο άναρχα συνυπάρχουν ένα ζευγάρι βρόμικα σνίκερς με μια ρόμπα από πλατίνα στο σώμα της όμορφης Νέλης, με την ίδια αναρχία παντρεύονται η έξαψη με τον φόβο, ο έρωτας με τα λεφτά , τα αφεντικά με τους δούλους σε μια κοινόβια συμβίωση χωρίς διέξοδο, θυμίζοντάς μας τα λόγια της Πέτρας Φον Καντ προς τη βοηθό της Μαρλένε 'οι άνθρωποι έχουν πλαστεί για να χρειάζονται ο ένας τον άλλο, - αλλά δεν έχουν μάθει να ζούνε ο ένας με τον άλλο'.'Ομως επειδή πίσω από το χαμόγελο κάθε αφέντη κρύβεται ο τρόμος του για δουλεία, έρχεται ο καιρός που στην έρημο του Broadway είναι η πονηρή μαιμού πια κλεισμένη στο κλουβί  και εκπαιδεύεται στη νέα κατάσταση πραγμάτων, ενώ γύρω της τα αγριόσκυλα, ελεύθερα πια τρώνε την τροφή που είχαν τόσο καιρό μαζέψει.

Μέχρι όλα να ανατραπούν ξανά".

Η απονομή των 14ων βραβείων Ίρις θα γίνει την Τρίτη 27/6 στη Στέγη του Ιδρύματος Ωνάση με παρουσιάστριες τις ηθοποιούς Νατάσα Εξηνταβελώνη και Λίλα Μπακλέση.

Βρείτε τα κείμενα για τις υπόλοιπες ταινίες που διεκδικούν την Ίριδα καλύτερης ταινίας εδώ.

Περισσότερες πληροφορίες

Broadway

3
  • Δραματική
  • 2022
  • Διάρκεια: 97 '
  • Χρήστος Μασσαλάς

Ακολουθώντας τον εραστή της, η Νέλλη γίνεται μέλος μιας ομάδας πορτοφολάδων που έχει ως ορμητήριο ένα εγκαταλειμμένο αθηναϊκό θέατρο. Όταν όμως εκείνος μπει φυλακή, αυτή θα έρθει κοντά στον φυγάδα Γιόνας και οι εσωτερικές ισορροπίες της παρέας θα ανατραπούν.

Διαβάστε ακόμα

Τελευταία άρθρα Σινεμά

Heritage in Focus: Χώροι μουσικής και κινηματογράφου σε κίνδυνο

Στην πρώτη εκδήλωση θα συζητηθούν οι απειλές που αντιμετωπίζουν οι πολιτιστικοί χώροι στις πόλεις, εστιάζοντας στη μουσική σκηνή του Βερολίνου και το κινηματογραφικό τοπίο της Αθήνας

ΓΡΑΦΕΙ: ATHINORAMA TEAM
21/11/2024

Τέσσερις μέρες γεμάτες μικρού μήκους του Athens Short Film Festival

Σαράντα ταινίες από όλο τον κόσμο παρουσιάζει η φρέσκια διοργάνωση που επιστρέφει στο Κουκάκι.

"Ο Νόμος του Μέρφυ": Άγγελε Φραντζή, πώς γύρισες την πιο φιλόδοξη ελληνική ταινία της χρονιάς;

Ο πολυσχιδής σκηνοθέτης ανοίγει τα χαρτιά του γύρω από την ορμητική παραγωγή, στην οποία η Κάτια Γκουλιώνη υποδύεται μια αποτυχημένη ηθοποιό που ζει διαδοχικές διαφορετικές πραγματικότητες, ελπίζοντας να βρει τον εαυτό της.

Ο Νόμος του Μέρφυ

Ένα γράμμα αγάπης στο ίδιο το σινεμά και τη ζωή, ένα μεθυστικό κολάζ αναφορών και ανθρωπιάς, το οποίο παρόλο που παρασύρεται από την ορμή και την πληθωρικότητά του.

Μικρά Πράγματα Σαν κι Αυτά

Αληθινά περιστατικά εμπνέουν ένα χαμηλότονο δράμα χαρακτήρων με κοινωνική ευαισθησία, διηγηματική λιτότητα και καίριες ερμηνείες (βραβείο στο Φεστιβάλ Βερολίνου για την Έμιλι Γουότσον).

Μικρό Θλιμμένο Κορίτσι

Εσωστρεφής όσο και δημιουργικά πρωτότυπος συνδυασμός ψυχολογικού δράματος και ντοκιμαντέρ. Υπερβολικά φιλόδοξη ως σινε-κατασκευή, αποτυπώνει το πνεύμα μιας ανήσυχης εποχής.

Η Κουζίνα

Ανισόρροπο δράμα πάνω στο κυνήγι του αμερικανικού ονείρου, διχασμένο ανάμεσα στο κομψό στιλιζάρισμα, το αιχμηρό ψυχογράφημα και το οξύ κοινωνικό σχόλιο.