Updated | Βραδιά Κινηματογράφου στην Πλατεία Πρωτομαγιάς με ταινίες που εξερευνούν το δικαίωμα στο δημόσιο χώρο

Τη βραδιά συνδιοργανώνουν οι "Εμείς" στο Πεδίο του Άρεως και Ανοιχτή Συνέλευση Υπεράσπιση της Πλατείας Πρωτομαγιάς.

«Αμυγδαλιά»: Τέσσερις γυναίκες* συνομιλούν με τη βραβευμένη ταινία της Χριστίνας Φοίβη

Update: Η εκδήλωση αναβάλλεται λόγω των δυσμενών καιρικών συνθηκών. Σύντομα θα ανακοινωθεί νέα ημερομηνία.

Το Σάββατο 17 Ιουνιου στις 9 μ.μ. θα πραγματοποιηθεί Βραδιά Κινηματογράφου στην Πλατεία Πρωτομαγιάς με τίτλο "Σινεμά & Το δικαίωμα στο δημόσιο χώρο", από το "Εμείς" στο Πεδίο του Άρεως και την Ανοιχτή Συνέλευση Υπεράσπιση της Πλατείας Πρωτομαγιάς.

Οι ταινίες που θα προβληθούν είναι οι: "Οικόπεδο", "I am Afrogreek" και η "Αμυγδαλιά". Ταινίες που εξερευνούν το δικαίωμα στο δημόσιο χώρο, που διεκδικούν χώρο στο δημόσιο λόγο και μάς θυμίζουν τη σημασία της κοινωνικής ζωής μας σε πάρκα και πλατείες. Μετά την προβολή θα γίνει ανοιχτή συζήτηση με τις/τους δημιουργούς των ταινιών.

Οι ταινίες που θα προβληθούν

Οικόπεδο (Θόδωρος Μαραγκός, 1971) | 13'

Η ζωή σε ένα οικόπεδο των Πετραλώνων σε τρεις εποχές του χρόνου. Σε μια αλάνα το φθινόπωρο στήνεται ένα Λούνα Παρκ, το χειμώνα το οικόπεδο ερημώνεται και την άνοιξη χρησιμεύει σαν στάδιο όπου γίνονται οι γυμναστικές επιδείξεις του σχολείου. Γυρισμένη το 1971 και απαγορευμένη από το καθεστώς της Χούντας, η μικρού μήκους ταινία του Θόδωρου Μαραγκού, σε μόλις 12 λεπτά παρουσιάζει τις πολλαπλές χρήσεις του δημόσιου χώρου, μέχρι την εξαγορά του οικοπέδου για την ανέγερση μιας οικοδομής.

I am Afrogreek (Adeola Aderemi, 2021) | 20'

Πάρκα, πεζούλια, διαμερίσματα, καφέ και πλατείες γίνονται τόποι εξομολόγησης προσωπικών αφηγήσεων αφροελληνίδων και αφροελλήνων δεύτερης γενιάς που μένουν στην Αθήνα. Το σχολείο, η εργασία, τα μαλλιά, η υπηκοότητα και οι παρέες γίνονται σημεία εκκίνησης για να γίνει ορατός ο καθημερινός ρατσισμός και να διερευνηθούν ερωτήματα γύρω από το ανήκειν στην Αθήνα.

Αμυγδαλιά (Χριστίνα Φοίβη, 2019) | 76'

Στην "Αμυγδαλιά", η διεκδίκηση δημοσίου χώρου συνδέεται με την προσωπική φωνή και τα βιώματα όσων θεωρούνται "ξένα σώματα" εντός και εκτός Αθήνας. Γυρισμένη κατά την περίοδο 2011-2018, η ταινία περιέχει σκηνές στο Πεδίο του Άρεως, την πλατεία Συντάγματος, το λόφο του Φιλοπάππου αλλά και σε απόκοσμες αμμουδιές, υποθαλάσσια τοπία και ανθισμένες γωνιές της Αθήνας. Μπορεί μια ταινία (και μια πλατεία) να είναι σαν φωλιά;

Διαβάστε Επίσης

Διαβάστε ακόμα

Τελευταία άρθρα Σινεμά

"Ξεριζωμένοι" στην Ταινιοθήκη: Το ντοκιμαντέρ της Ελένης Αλεξανδράκη φωτίζει τις τραυματικές εμπειρίες παιδιών ανά το κόσμο

Για την ταινία, που περιγράφει επτά ιστορίες ξεριζωμών, θα μιλήσουν οι καθηγήτριες Gonda Van Steen, Αννα Λυδάκη και η συγγραφέας Ζυράννα Ζατέλη.

ΓΡΑΦΕΙ: ATHINORAMA TEAM
30/05/2024

Όλες οι ταινίες του Γιώργου Λάνθιμου στη σωστή σειρά

Με αφορμή την πρεμιέρα των "Ιστοριών Καλοσύνης" ανατρέχουμε στη φιλμογραφία του κορυφαίου εν ενεργεία Έλληνα σκηνοθέτη.

Ιστορίες Καλοσύνης

Ο Λάνθιμος επιστρέφει στον παλιό, απόλυτα weird εαυτό του. Εσωστρεφής και ψυχρά αποστασιοποιημένος, καταφέρνει να περιγράψει ίσως λίγο φλύαρα, αλλά ευρηματικά κι απολαυστικά μια ανησυχητικά παράλογη πραγματικότητα.

Furiosa: A Mad Max Saga

Απολύτως ικανοποιητικό σε επίπεδο ανελέητης δράσης και ακαταμάχητου dieselpunk θεμάτος, λιγότερο χορταστικό όμως ως αφήγηση, το πρίκουελ αποτελεί μια διογκωμένη αν και τίμια προσθήκη σε ένα franchise που παραμένει αξιόπιστο.

Ζωικό Βασίλειο

Βραβευμένη με πέντε Σεζάρ αλληγορία φαντασίας, η οποία ξεκινάει σαν μαύρη κωμωδία και εξελίσσεται σε δραματικό θρίλερ. Κερδίζει το στοίχημα του ρεαλισμού, δυσκολεύεται όμως να χειριστεί ευρηματικά την κορύφωσή της.

Τα Ταρώ του Θανάτου

Εντελώς μπανάλ τρομο-συνταγή, η οποία με την πιο χαλαρή σεναριακή αφορμή βάζει μπροστά μια σειρά σαδιστικών φόνων τινέιτζερ.

Η Κόρη του Μπαμπά

Κωμωδία και δράμα διασταυρώνονται σε μια παιχνιδιάρικη, αλλά υπερβολικά γαλλική (εξυπνακίστικα φλύαρη) ιστορία πολλαπλών ενηλικιώσεων.