76ο Φεστιβάλ Καννών: Παλιομοδίτικα συγκινητική έναρξη με Τζόνι Ντεπ, Μάικλ Ντάγκλας και Κατρίν Ντενέβ

Το «Jeanne du Barry» αποδείχτηκε μια αναιμική καλλιγραφία, τα βασιλικά γαλλικά του Τζόνι Ντεπ πειστικά, αλλά ήταν ο Μάικλ Ντάγκλας αυτός που ξεσήκωσε το κατάμεστο παλέ παραλαμβάνοντας τον τιμητικό Χρυσό Φοίνικα.

Jeanne du Barry1

Ο σταρ της περσινής έναρξης του μεγαλύτερου κινηματογραφικού φεστιβάλ στον κόσμο ήταν ο πρόεδρος της Ουκρανίας Βλαντιμίρ Ζελένσκι, ο οποίος απηύθυνε μήνυμα στους καλεσμένους της σινε-γιορτής μέσω βιντεοκλήσης. Φέτος το σινεμά υπερίσχυσε της στρατιωτικοπολιτικής επικαιρότητας και τη θέση του πήρε ο 79χρονος, διπλά βραβευμένος με Όσκαρ Μάικλ Ντάγκλας, ο οποίος παρέλαβε από τα χέρια της Ούμα Θέρμαν τον τιμητικό Χρυσό Φοίνικα καταχειροκροτούμενος. Έβγαλε ένα σύντομο και συγκινητικό ευχαριστήριο λόγο και μαζί με την Κατρίν Ντενέβ, η οποία απήγγειλε ένα ποίημα για την ακόμα δοκιμαζόμενη Ουκρανία, κήρυξαν την επίσημη έναρξη του 76ου φεστιβάλ.

Πιο πριν η οικοδέσποινα της τελετής Κιάρα Μαστρογιάνι είπε ένα τραγούδι ("Mi sono innamorato di te") και παρουσίασε τη φετινή κριτική επιτροπή με επικεφαλής τον Σουηδό σκηνοθέτη Ρούμπεν Έστλουντ, ο οποίος έχει αποσπάσει τον Χρυσό Φοίνικα για το "Τετράγωνο" (2017) και το "Τρίγωνο της Θλίψης" (2022). Υπόλοιπα μέλη της, οι σκηνοθέτες Ντάμιαν Σιφρόν ("Ιστορίες για Αγρίους"), Μαριάμ Τουζανί ("Μπλε Καφτάνι"), Ζουλιά Ντικουρνό ("Titane"), Ρουνγκάνο Νιόνι ("I'm not a Witch"), Ατίκ Ραχίμι ("Η Πέτρα της Υπομονής") και οι ηθοποιοί Μπρι Λάρσον, Πολ Ντάνο, Ντενίς Μενοσέ.

Κατόπιν τα φώτα έσβησαν και έφτασε η ώρα της ταινίας, η οποία επιλέγεται κατά παράδοση σύμφωνα και με την ημερομηνία πρεμιέρας της στις γαλλικές αίθουσες (κοντινή στην έναρξη του φεστιβάλ), έτσι ώστε αυτές να ωφεληθούν από τη δημοσιότητα που τους παρέχει το λαμπερό event. Έτσι, αντί για τον τελευταίο "Ιντιάνα Τζόουνς" ή το "Killers of the Flower Moon" του Μάρτιν Σκορσέζε, η αυλαία σηκώθηκε για το βασισμένο σε αληθινά ιστορικά γεγονότα "Jeanne du Barry". Ένα δράμα εποχής κι ένα one woman show της Μαϊουέν ("Poliss", "Ο Βασιλιάς μου"), η οποία υπογράφει την παραγωγή, το σενάριο και τη σκηνοθεσία, ενώ ως πρωταγωνίστρια υποδύεται την επίσημη ερωμένη του βασιλιά Λουδοβίκου 15ου, μια φτωχή εταίρα που έφτασε ως τα άδυτα των Βερσαλλιών.

Πριν την προβολή του φιλμ πολλοί ανησυχούσαν για τα γαλλικά του Τζόνι Ντεπ, ο οποίος επιχερεί ένα restart της καριέρας του ως ο προτελευταίος μονάρχης της Γαλλίας (τον επόμενο και τελευταίο ενσαρκώνει ο... γιος της Μαϊουέν). Αυτό αποδείχτηκε τελικά το μικρότερο των προβλημάτων ενός καλλιγραφικού – έχω δει πενήντα φορές το "Μπάρι Λίντον" - μα άσφαιρου μελοδράματος, το οποίο υπογραμμίζει κοινότοπες διαπιστώσεις (η αδιαλλαξία της εξουσίας, ο βαθιά ριζωμένος ρατσισμός, η ανίκητη πατριαρχία) με απρόσωπα ακαδημαϊκή συνέπεια.

Ο μεγάλος σταρ του, πάντως, δεν μοιάζει να διασκέδασε ιδιαίτερα με το ρόλο του (σ' όλα τα πλάνα συνοφρυωμένος και λιγομίλητος), αλλά ούτε και την παραμονή του στη γαλλική Ριβιέρα. Περπάτησε μαγκωμένος στο κόκκινο χαλί, χαιρέτησε το πλήθος αμήχανα και έφτασε στην πρωινή συνέντευξη Τύπου με 42 λεπτά καθυστέρηση, δηλώνοντας πως δεν έχει δει την ταινία, παρ' όλο που ήταν παρών καθ' όλη τη διάρκεια της χθεσινής προβολής. Έχει όμως εμπιστοσύνη σε όλους τους υπόλοιπους παρόντες συντελεστές, οι οποίοι τον διαβεβαίωσαν πως είναι υπέροχη!

Διαβάστε όλες τις ανταποκρίσεις μας από το φεστιβάλ Καννών εδώ.

Ευχαριστούμε την Aegean Airlines για την υποστήριξή της στην πραγματοποίηση του ταξιδιού.

Διαβάστε Επίσης

Διαβάστε ακόμα

Τελευταία άρθρα Σινεμά

Heritage in Focus: Χώροι μουσικής και κινηματογράφου σε κίνδυνο

Στην πρώτη εκδήλωση θα συζητηθούν οι απειλές που αντιμετωπίζουν οι πολιτιστικοί χώροι στις πόλεις, εστιάζοντας στη μουσική σκηνή του Βερολίνου και το κινηματογραφικό τοπίο της Αθήνας

ΓΡΑΦΕΙ: ATHINORAMA TEAM
21/11/2024

Τέσσερις μέρες γεμάτες μικρού μήκους του Athens Short Film Festival

Σαράντα ταινίες από όλο τον κόσμο παρουσιάζει η φρέσκια διοργάνωση που επιστρέφει στο Κουκάκι.

"Ο Νόμος του Μέρφυ": Άγγελε Φραντζή, πώς γύρισες την πιο φιλόδοξη ελληνική ταινία της χρονιάς;

Ο πολυσχιδής σκηνοθέτης ανοίγει τα χαρτιά του γύρω από την ορμητική παραγωγή, στην οποία η Κάτια Γκουλιώνη υποδύεται μια αποτυχημένη ηθοποιό που ζει διαδοχικές διαφορετικές πραγματικότητες, ελπίζοντας να βρει τον εαυτό της.

Ο Νόμος του Μέρφυ

Ένα γράμμα αγάπης στο ίδιο το σινεμά και τη ζωή, ένα μεθυστικό κολάζ αναφορών και ανθρωπιάς, το οποίο παρόλο που παρασύρεται από την ορμή και την πληθωρικότητά του.

Μικρά Πράγματα Σαν κι Αυτά

Αληθινά περιστατικά εμπνέουν ένα χαμηλότονο δράμα χαρακτήρων με κοινωνική ευαισθησία, διηγηματική λιτότητα και καίριες ερμηνείες (βραβείο στο Φεστιβάλ Βερολίνου για την Έμιλι Γουότσον).

Μικρό Θλιμμένο Κορίτσι

Εσωστρεφής όσο και δημιουργικά πρωτότυπος συνδυασμός ψυχολογικού δράματος και ντοκιμαντέρ. Υπερβολικά φιλόδοξη ως σινε-κατασκευή, αποτυπώνει το πνεύμα μιας ανήσυχης εποχής.

Η Κουζίνα

Ανισόρροπο δράμα πάνω στο κυνήγι του αμερικανικού ονείρου, διχασμένο ανάμεσα στο κομψό στιλιζάρισμα, το αιχμηρό ψυχογράφημα και το οξύ κοινωνικό σχόλιο.