Στα Ίχνη του Δολοφόνου

2,5

Αστυνομικό θρίλερ με προσωπικότητα, αν και η πολύπλευρη πολιτικοκοινωνική κριτική του Ντάμιαν Σιφρόν («Ιστορίες για Αγρίους») δεν «κουμπώνει» απόλυτα με τις αφηγηματικές απαιτήσεις του είδους.

Sta ixni tou dolofonou

Για όσους αναρωτιούνται για το τι απέγινε ο ταλαντούχος Αργεντινός σκηνοθέτης των "Ιστοριών για Αγρίους" Ντάμιαν Σιφρόν, εννιά χρόνια μετά την παγκόσμια επιτυχία της πρωτότυπης μαύρης κωμωδίας του, η απάντηση έρχεται με μια ολόφρεσκη αμερικανική παραγωγή. Στο ενδιάμεσο, ο Σιφρόν είχε εμπλακεί σε διάφορα χολιγουντιανά σχέδια που δεν ευοδώθηκαν, όπως το "The Six Billion Dollar Man" με τον Μαρκ Γουόλμπεργκ, για να καταλήξει σε μια αστυνομική περιπέτεια γραμμένη από τον ίδιο και τον πρωτοεμφανιζόμενο Τζόναθαν Γουέικχαμ.

Όπως δηλώνει και ο τίτλος του φιλμ (αρχικά ήταν "Misanthrope"), πρόκειται για το χρονικό της αναζήτησης ενός serial killer και δεινού σκοπευτή, ο οποίος το βράδυ της παραμονής της Πρωτοχρονιάς πυροβολεί από τον 17ο όροφο μιας πολυκατοικίας στη Βαλτιμόρη και σκοτώνει 29 ανθρώπους. Έχει κάποιο σχέδιο; Είναι τρομοκράτης; Θα το ξανακάνει; Επικεφαλής της κατεπείγουσας έρευνας που έχει αναστατώσει την πόλη αναλαμβάνει ο πράκτορας του FBI Τζέφρι Λαμάρκ, ο οποίος, χωρίς πολλά στοιχεία, βρίσκεται καθηλωμένος από "διασταυρούμενα πυρά" υπηρεσιακών συμφερόντων και γραφειοκρατικών εξουσιών. Χρησιμοποιώντας κάθε διαθέσιμο μέσο, στρατολογεί στην ομάδα του την αντικοινωνική και ψυχολογικά εύθραυστη νεαρή αστυνομικό Έλινορ Φάλκο, η οποία τον εντυπωσιάζει με τις εύστοχες παρατηρήσεις της.

Σκιαγραφώντας το ψυχολογικό πορτρέτο τριών "απροσάρμοστων" χαρακτήρων (πρωτίστως της Έλινορ και κατόπιν του Λαμάρκ και του δολοφόνου), ο Σιφρόν ανοίγει τη βεντάλια του κοινωνικού σχολιασμού του σ’ ολόκληρο σχεδόν το εύρος της αμερικανικής πραγματικότητας. Η κριτική του είναι άλλοτε οξεία (η συζήτηση στο σπίτι του Λαμάρκ, η εξομολόγηση του δολοφόνου) και άλλοτε διακριτική (τα πλάνα στο σφαγείο), όχι πάντα πειστικά ενσωματωμένη στη στιβαρή πλοκή. Το σενάριο προκρίνει το δραματικό στοιχείο χωρίς να περιφρονεί το σασπένς, οι αντικαπιταλιστικές βολές (παρα)είναι ηχηρές, αλλά εύστοχες, και η δυναμική σκηνοθεσία προσδίδει σ’ αυτό το αστυνομικό θρίλερ προσωπικότητα, αν και η επιτακτική διάθεση του Σιφρόν να παραμείνει στα βαθιά δεν "κουμπώνει" απόλυτα με τις αφηγηματικές απαιτήσεις του είδους.

ΗΠΑ. 2023. Διάρκεια: 119΄. Διανομή: ΣΠΕΝΤΖΟΣ FILMS

Περισσότερες πληροφορίες

Στα Ίχνη του Δολοφόνου

To Catch a Killer / Misanthrope
2,5
  • Αστυνομική
  • 2023
  • Διάρκεια: 119 '
  • Ντάμιαν Σιφρόν

Όταν ένας δεινός σκοπευτής πυροβολεί από μακριά και σκοτώνει 29 ανθρώπους στη Βαλτιμόρη, ένα φρενήρες κυνηγητό ξεκινά για τον εντοπισμό του. Χωρίς πολλά στοιχεία, ο υπεύθυνος της έρευνας Τζέφρι Λαμάρκ στρατολογεί στην ομάδα του την αντικοινωνική και ψυχολογικά εύθραυστη νεαρή αστυνομικό Έλινορ Φάλκο.

Διαβάστε ακόμα

Τελευταία άρθρα Σινεμά

Heritage in Focus: Χώροι μουσικής και κινηματογράφου σε κίνδυνο

Στην πρώτη εκδήλωση θα συζητηθούν οι απειλές που αντιμετωπίζουν οι πολιτιστικοί χώροι στις πόλεις, εστιάζοντας στη μουσική σκηνή του Βερολίνου και το κινηματογραφικό τοπίο της Αθήνας

Τέσσερις μέρες γεμάτες μικρού μήκους του Athens Short Film Festival

Σαράντα ταινίες από όλο τον κόσμο παρουσιάζει η φρέσκια διοργάνωση που επιστρέφει στο Κουκάκι.

"Ο Νόμος του Μέρφυ": Άγγελε Φραντζή, πώς γύρισες την πιο φιλόδοξη ελληνική ταινία της χρονιάς;

Ο πολυσχιδής σκηνοθέτης ανοίγει τα χαρτιά του γύρω από την ορμητική παραγωγή, στην οποία η Κάτια Γκουλιώνη υποδύεται μια αποτυχημένη ηθοποιό που ζει διαδοχικές διαφορετικές πραγματικότητες, ελπίζοντας να βρει τον εαυτό της.

Ο Νόμος του Μέρφυ

Ένα γράμμα αγάπης στο ίδιο το σινεμά και τη ζωή, ένα μεθυστικό κολάζ αναφορών και ανθρωπιάς, το οποίο παρόλο που παρασύρεται από την ορμή και την πληθωρικότητά του.

Μικρά Πράγματα Σαν κι Αυτά

Αληθινά περιστατικά εμπνέουν ένα χαμηλότονο δράμα χαρακτήρων με κοινωνική ευαισθησία, διηγηματική λιτότητα και καίριες ερμηνείες (βραβείο στο Φεστιβάλ Βερολίνου για την Έμιλι Γουότσον).

Μικρό Θλιμμένο Κορίτσι

Εσωστρεφής όσο και δημιουργικά πρωτότυπος συνδυασμός ψυχολογικού δράματος και ντοκιμαντέρ. Υπερβολικά φιλόδοξη ως σινε-κατασκευή, αποτυπώνει το πνεύμα μιας ανήσυχης εποχής.