Ανάμεσα στις "Γραμμές" (2016) και το "Καθαρτήριο" (2020), η "Εξορία" (2019) αποτελεί το δεύτερο και πλέον τολμηρό αφηγηματικά μέρος της "τριλογίας της κρίσης" του Βασίλη Μαζωμένου. Αποδεικνύεται, όμως, και η πιο αδύναμη ταινία όλης της φιλμογραφίας του, δύσκαμπτη ως αλληγορική φαντασία και προφανής ως πολιτική καταγγελία.
Σε αντίθεση με τις άλλα δυο φιλμ της τριλογίας, τα οποία υιοθετούν μια σπονδυλωτή δομή, εδώ οι "αυτόνομες" ιστορίες – επεισόδια συσσωρεύονται πάνω στην ιστορία του απελπισμένου Άρη, ο οποίος προσπαθεί να φύγει από την Ελλάδα με μια βάρκα αναζητώντας ένα καλύτερο αύριο. Διασώζεται από πνιγμό και επιστρέφει σε μια πραγματικότητα όπου ο αγώνας του για επιβίωση είναι ένας ζωντανός εφιάλτης. Σταδιακά εκπίπτει όλο και χαμηλότερα, καθώς ένα θεσμικά σαθρό, ηθικά έωλο και κοινωνικά διεφθαρμένο περιβάλλον μετατρέπει την οδύσσειά του σε κατήφορο πλήρους απανθρωποποίησης. Ο Μαζωμένος τον περιγράφει γλαφυρά όσο και χοντροκομμένα, καθώς στοιχεία φαντασίας, σκηνοθετικό στιλιζάρισμα, μαύρο χιούμορ και δραματικός ρεαλισμός συγχέονται σε μια παντελώς άνιση, γκροτέσκα και στημένη με ελάχιστα μέσα παραβολή για την "Ελλάδα σε πολύπλευρη κρίση".
Ελλάδα. 2019. Διάρκεια: 110΄
Περισσότερες πληροφορίες
Εξορία
Ο Άρης προσπαθεί να φύγει από την Ελλάδα με μια βάρκα. Διασώζεται από πνιγμό και επιστρέφει σε μια πραγματικότητα όπου ο αγώνας για επιβίωση είναι ένας ζωντανός εφιάλτης.