"Femicidio": Οι ιστορίες έμφυλης βίας που συγκλόνισαν την Ιταλία στο CineDoc

Το CineDoc προβάλλει online για μία εβδομάδα το ντοκιμαντέρ της Νίνας Μαρίας Πασχαλίδου στοχεύοντας στην ευαισθητοποίηση για την πρόληψη και αντιμετώπιση της έμφυλης βίας.

Fenicidio

Με αφορμή την Παγκόσμια Ημέρα Γυναικών στις 8 Μαρτίου, ημέρα μνήμης και αγώνα για ισότητα, το CineDoc προβάλει online για μία εβδομάδα (8-15 Μαρτίου), το ντοκιμαντέρ "Femicidio" της Nίνας Μαρίας Πασχαλίδου, στοχεύοντας στην ευαισθητοποίηση για την πρόληψη και αντιμετώπιση της έμφυλης βίας.

Στο "Femicidio", παρουσιάζονται ιστορίες έμφυλης βίας που συγκλόνισαν την Ιταλία από τον Βορρά έως τον Νότο, αλλά θα μπορούσε να έχει γυριστεί σε οποιαδήποτε χώρα του κόσμου. Η Λάουρα Ροβέρι, μια 28χρονη δασκάλα γιόγκα, δέχτηκε 15 μαχαιριές από τον πρώην φίλο της. Επέζησε της επίθεσης και έγινε σύμβολο ενδυνάμωσης για τις γυναίκες στην Ιταλία, όπου σύμφωνα με στατιστικές, διαπράττεται μία γυναικοτονία ανά τρεις ημέρες. Η Νούντζια Μαϊοράνο και η Αλμπα Κιάρα Μπαρόνι δολοφονήθηκαν από τους συντρόφους τους, όπως επίσης και η Λορένα Κουαράντα κατά τη διάρκεια της πανδημίας. Το ντοκιμαντέρ ακολουθεί το βλέμμα της Λάουρα, αλλά τις οικογένειες και τους φίλους που βιώνουν τη σκληρή απώλεια των αγαπημένων τους και συντάσσονται στην προσπάθεια ευαισθητοποίησης, για ένα φαινόμενο που εξακολουθεί να είναι σε έξαρση και δε γνωρίζει σύνορα.

femicidio

Στη χώρα μας, το ελληνικό κίνημα του #metoo ξεκίνησε να διαμορφώνεται πριν από περίπου δύο χρόνια, ύστερα από τη γενναία απόφαση της Σοφίας Μπεκατώρου να μιλήσει δημόσια για τη σεξουαλική κακοποίηση που δέχτηκε το 1998. Το αποτέλεσμα ήταν να ξεκινήσει ένα μεγάλο κύμα συμπαράστασης, αλλά και μια σειρά από καταγγελίες γυναικών, που βρήκαν, χάρη στη Σοφία, το θάρρος να μοιραστούν τις δικές τους ιστορίες. Παράλληλα, τα τελευταία δύο χρόνια έχουν δημοσιευθεί και εξακολουθούν να δημοσιεύονται πολυάριθμα περιστατικά γυναικοκτονιών, σεξουαλικής παρενόχλησης και κακοποίησης.

femicidio

Στο πλαίσιο του "Femicidio", ειδικοί, κοινωνιολόγοι και πολιτικοί καταθέτουν τις απόψεις τους για το ζήτημα των γυναικοκτονιών, που αντιμετωπίζει όχι μόνο η Ιταλία αλλά και πολλές χώρες στον κόσμο. Το ντοκιμαντέρ υλοποιήθηκε σε συμπαραγωγή με το κανάλι Al Jazeera, έκανε πρεμιέρα στο Διεθνές Διαγωνιστικό τμήμα του Φεστιβάλ Ντοκιμαντέρ της Θεσσαλονίκης τον Μάρτιο του 2022 και στη συνέχεια προβλήθηκε τον Απρίλιο του 2022 στο πλαίσιο του Cinedoc, σε Αθήνα, Θεσσαλονίκη και Βόλο.

Το ντοκιμαντέρ προβάλλεται online 8-15 Μαρτίου μέσω viva.gr.

Διαβάστε ακόμα

Τελευταία άρθρα Σινεμά

Heritage in Focus: Χώροι μουσικής και κινηματογράφου σε κίνδυνο

Στην πρώτη εκδήλωση θα συζητηθούν οι απειλές που αντιμετωπίζουν οι πολιτιστικοί χώροι στις πόλεις, εστιάζοντας στη μουσική σκηνή του Βερολίνου και το κινηματογραφικό τοπίο της Αθήνας

ΓΡΑΦΕΙ: ATHINORAMA TEAM
21/11/2024

Τέσσερις μέρες γεμάτες μικρού μήκους του Athens Short Film Festival

Σαράντα ταινίες από όλο τον κόσμο παρουσιάζει η φρέσκια διοργάνωση που επιστρέφει στο Κουκάκι.

"Ο Νόμος του Μέρφυ": Άγγελε Φραντζή, πώς γύρισες την πιο φιλόδοξη ελληνική ταινία της χρονιάς;

Ο πολυσχιδής σκηνοθέτης ανοίγει τα χαρτιά του γύρω από την ορμητική παραγωγή, στην οποία η Κάτια Γκουλιώνη υποδύεται μια αποτυχημένη ηθοποιό που ζει διαδοχικές διαφορετικές πραγματικότητες, ελπίζοντας να βρει τον εαυτό της.

Ο Νόμος του Μέρφυ

Ένα γράμμα αγάπης στο ίδιο το σινεμά και τη ζωή, ένα μεθυστικό κολάζ αναφορών και ανθρωπιάς, το οποίο παρόλο που παρασύρεται από την ορμή και την πληθωρικότητά του.

Μικρά Πράγματα Σαν κι Αυτά

Αληθινά περιστατικά εμπνέουν ένα χαμηλότονο δράμα χαρακτήρων με κοινωνική ευαισθησία, διηγηματική λιτότητα και καίριες ερμηνείες (βραβείο στο Φεστιβάλ Βερολίνου για την Έμιλι Γουότσον).

Μικρό Θλιμμένο Κορίτσι

Εσωστρεφής όσο και δημιουργικά πρωτότυπος συνδυασμός ψυχολογικού δράματος και ντοκιμαντέρ. Υπερβολικά φιλόδοξη ως σινε-κατασκευή, αποτυπώνει το πνεύμα μιας ανήσυχης εποχής.

Η Κουζίνα

Ανισόρροπο δράμα πάνω στο κυνήγι του αμερικανικού ονείρου, διχασμένο ανάμεσα στο κομψό στιλιζάρισμα, το αιχμηρό ψυχογράφημα και το οξύ κοινωνικό σχόλιο.