Η φετινή οσκαρική κούρσα, μεταξύ άλλων, χαρακτηρίζεται από την αλληλοεκτίμηση και τον ευγενή ανταγωνισμό ανάμεσα στους υποψηφίους. Κάτι όχι συνηθισμένο στον κόσμο του Χόλιγουντ, όπου οι προσωπικές έριδες και τα επαγγελματικά απωθημένα, αν μη τι άλλο, βρίθουν στη βιομηχανία. Τουλάχιστον σε επίπεδο δημόσιας εικόνας, η περίοδος των κινηματογραφικών βραβείων που κορυφώνεται στις 12/3 με την απονομή των 95ων Όσκαρ, έχει υπάρξει όαση σεβασμού και ειλικρινούς χαράς για επιτυχίες συναδέλφων. Όπως, για παράδειγμα, την καθολική αποδοχή που έχει γνωρίσει η επιστροφή του Μπρένταν Φρέιζερ ("Η Φάλαινα") στο προσκήνιο ή αντίστοιχα το comeback του Κε Χούι Κουάν ("Τα Πάντα Όλα").
Ωστόσο, κάπως έτσι έλλειψαν και οι κόντρες μεταξύ των γυναικείων οσκαρικών υποψηφιοτήτων, ιδίως στις ερμηνευτικές κατηγορίες. Αυτές αποτελούν διαχρονικά αγαπημένο θέμα των δημοσιογράφων (κυρίως των ΗΠΑ) που εμπνέονται "γαργαλιστικά" και κατάφωρα σεξιστικά άρθρα, στα οποία οραματίζονται "ξεμαλλιάσματα" και λοιπές γραφικότητες για χάρη των εύκολων clicks. Το εν λόγω κενό έρχονται να καλύψουν κείμενα που σχεδόν επινοούν αντιπαλότητες ή δημιουργούν τις προϋποθέσεις για αυτές. Τελευταίο "κρούσμα" άρθρα σαν αυτό του Daily Beast, το οποίο βάζει στο στόχαστρο την πρωταγωνίστρια του "Τα Πάντα Όλα", Μισέλ Γιέο.
Πριν από μερικές μέρες και λίγες ώρες προτού ολοκληρωθεί η ψηφοφορία των μελών της Αμερικανικής Ακαδημίας Κινηματογράφου, η Γιέο δημοσίευσε στο προφίλ της στο Instagram πολλαπλά αποσπάσματα (9 slides συνολικά) από ένα μεγάλο κείμενο της Vogue για εκείνη. Το άρθρο σχολιάζει εκτενώς το ότι δεν έχει υπάρξει μη-λευκή νικήτρια στον α’ γυναικείο ρόλο τα τελευταία 20 και πλέον χρόνια, διατυπώνοντας το ερώτημα εάν τα πράγματα θα αλλάξουν φέτος, τώρα που η Γιέο είναι ένα από τα φαβορί της κατηγορίας. Σε ένα σημείο, το οποίο ούτε καν γίνεται αντιληπτό στον ορυμαγδό πληροφορίας των social media, η δημοσιογράφος Σαντίκα Σετ σχολιάζει την επίσης διεκδικήτρια του Όσκαρ Κέιτ Μπλάνσετ ("Tár"). Υποστηρίζει, λοιπόν, μεταξύ άλλων, ότι ενώ για τη Γιέο θα αποτελεί ιστορική τιμή να βραβευθεί, για την αμίμητη Μπλάσνετ θα αποτελεί το τρίτο χρυσό αγαλματίδιό της και άρα, απλώς μία ακόμα επιβεβαίωση του τιτάνιου ταλέντου της.
Από το παραπάνω σχόλιο "πιάστηκαν" αρκετοί να κατηγορήσουν τη Γιέο πως έκανε επίτηδες τη δημοσίευση σε εκείνο το χρονικό σημείο, ώστε να επηρεάσει τους ψηφοφόρους της Ακαδημίας. Συγκεκριμένα, επικαλούνται τον κανονισμό νούμερο 11, στον οποίο δηλώνεται πως "απαγορεύεται ρητά οποιαδήποτε τακτική σχολιάζει ευθέως ‘τον ανταγωνισμό’ ονομαστικά ή έμμεσα". Έκτοτε η ηθοποιός διέγραψε το post, ωστόσο το σούσουρο ακόμα καλά κρατεί. Εάν μας ρωτάτε, πρόκειται για μία υπερβολική ανάγνωση του κανόνα, διότι αφενός η Γιέο αναδημοσίευσε απλώς ένα δημοσιογραφικό κείμενο που αναφέρεται και σε εκείνη, αφετέρου το μικροσκοπικό κομμάτι που αφορά την Μπλάνσετ είναι απορίας άξιο αν το πρόσεξε καν κανείς.
Πρόκειται για την ίδια (ανυπόστατη) κατηγορία που αντιμετώπισε πριν λίγους μήνες η ηθοποιός Αντρέα Ραϊσμπορόου, μόνο και μόνο διότι σκαρφίστηκε έναν εναλλακτικό τρόπο να υποστηρίξει τη (σαρωτική) ερμηνεία της στο "Όσα Φέρνει η Ζωή" (Μάικλ Μόρις). Μάλιστα, εν τέλει κατάφερε να είναι υποψήφια με τις Γιέο – Μπλάνσετ για αυτό και ενόχλησε, μεταξύ μας… Προς το παρόν οι καταγγελίες εις βάρος της Γιέο δε φαίνεται πως θα ερευνηθούν από την Ακαδημία, έτσι ας ελπίσουμε ότι το θέμα θα τελειώσει εδώ.