Οι Κυνηγοί

2,5

Η εξουσία έρχεται αντιμέτωπη με την απωθημένη ιστορία σε μια αλληγορία που επαναλαμβάνει με εικαστική μεγαλοπρέπεια, αλλά άκαμπτο και σχηματικό τρόπο τις αγγελοπουλικές θεματικές.

Oi Kynigoi

Έχοντας σοκάρει το φεστιβάλ Καννών (στο τμήμα του "Δεκαπενθημέρου Σκηνοθετών") και το παγκόσμιο σινεμά με τον "Θίασο", ο Θόδωρος Αγγελόπουλος ολοκληρώνει δυο χρόνια αργότερα την "Τριλογία της Ιστορίας" και επιστρέφει στην Κρουαζέτ, αυτή τη φορά στο επίσημο διαγωνιστικό τμήμα. Η μεταπολεμική Ελλάδα έρχεται και πάλι στο προσκήνιο μέσα από την ιστορία μιας ομάδας κυνηγών οι οποίοι την παραμονή της πρωτοχρονιάς του 1977 βρίσκει στην περιοχή της λίμνης των Ιωαννίνων, μέσα στο πυκνό χιόνι, το πτώμα ενός αντάρτη του Εμφυλίου. Αυτό θα μεταφερθεί στο κοντινό ξενοδοχείο όπου θα καταφθάσει η αστυνομία για να πάρει καταθέσεις απ’ όλους τους μάρτυρες.

Εκπρόσωποι της αστικής τάξης, οι κρατούντες τα όπλα έρχονται αντιμέτωποι με ένα πτώμα, το οποίο ξεγυμνώνει όλες τις ενοχές και τις ανομίες τους. Από τον εμφύλιο και τη δεξιά τρομοκρατία ως τη δολοφονία Λαμπράκη και την επταετή  χούντα, η σύγχρονη νεοελληνική ιστορία μετατρέπεται σε ένα νεκροζώντανο εφιάλτη ο οποίος στοιχειώνει τη συνείδηση της πολιτικο-κοινωνικο-οικονομικής εξουσίας. Οι εκπρόσωποί της παρουσιάζονται ως σύμβολα στα όρια της καρικατούρας (στον αγγελοπουλικό κόσμο δεν χωράει έτσι κι αλλιώς "ψυχολογική ανάλυση"), αδύναμοι να απωθήσουν "εκτός κάδρου" την ιστορική αλήθεια. Ο Αγγελόπουλος την αναζητά με μεγάλης διάρκειας πλάνα που σπάνε τη γραμμική αφήγηση και την αυστηρή χρονολογική συνέχεια, επαναλαμβάνοντας με εικαστική μεγαλοπρέπεια την περίτεχνη, πρωτοποριακή αφηγηματική λογική του "Θιάσου". Μόνο που εδώ η αλληγορία είναι πολύ πιο διάφανη, οι βασικές θεματικές επαναλαμβανόμενες και οι σκηνοθετικές εμμονές (κυκλικά τράβελινγκ, χορογραφημένες γιορτινές εκδηλώσεις, αποδραματοποιημένες ερμηνείες) μανιερίστικα άκαμπτες. Μια κινηματογραφική προσέγγιση προσκολλημένη αυστηρά στις αισθητικές και πολιτικές ανησυχίες της δεκαετίας του ’70, τις οποίες ο Αγγελόπουλος θα σπρώξει στα όριά τους με τον επερχόμενο "Μεγαλέξανδρο".

Ελλάδα. 1977. Διάρκεια: 230΄. Διανομή: NEW STAR

Περισσότερες πληροφορίες

Οι Κυνηγοί

2,5
  • Σινεφίλ
  • 1977
  • Διάρκεια: 168 '
  • Θόδωρος Αγγελόπουλος

Παραμονή Πρωτοχρονιάς του 1977, μια ομάδα κυνηγών βρίσκει στην περιοχή της λίμνης των Ιωαννίνων, μέσα στο πυκνό χιόνι, το πτώμα ενός αντάρτη του Εμφυλίου.

Διαβάστε ακόμα

Τελευταία άρθρα Σινεμά

Heritage in Focus: Χώροι μουσικής και κινηματογράφου σε κίνδυνο

Στην πρώτη εκδήλωση θα συζητηθούν οι απειλές που αντιμετωπίζουν οι πολιτιστικοί χώροι στις πόλεις, εστιάζοντας στη μουσική σκηνή του Βερολίνου και το κινηματογραφικό τοπίο της Αθήνας

ΓΡΑΦΕΙ: ATHINORAMA TEAM
21/11/2024

Τέσσερις μέρες γεμάτες μικρού μήκους του Athens Short Film Festival

Σαράντα ταινίες από όλο τον κόσμο παρουσιάζει η φρέσκια διοργάνωση που επιστρέφει στο Κουκάκι.

"Ο Νόμος του Μέρφυ": Άγγελε Φραντζή, πώς γύρισες την πιο φιλόδοξη ελληνική ταινία της χρονιάς;

Ο πολυσχιδής σκηνοθέτης ανοίγει τα χαρτιά του γύρω από την ορμητική παραγωγή, στην οποία η Κάτια Γκουλιώνη υποδύεται μια αποτυχημένη ηθοποιό που ζει διαδοχικές διαφορετικές πραγματικότητες, ελπίζοντας να βρει τον εαυτό της.

Ο Νόμος του Μέρφυ

Ένα γράμμα αγάπης στο ίδιο το σινεμά και τη ζωή, ένα μεθυστικό κολάζ αναφορών και ανθρωπιάς, το οποίο παρόλο που παρασύρεται από την ορμή και την πληθωρικότητά του.

Μικρά Πράγματα Σαν κι Αυτά

Αληθινά περιστατικά εμπνέουν ένα χαμηλότονο δράμα χαρακτήρων με κοινωνική ευαισθησία, διηγηματική λιτότητα και καίριες ερμηνείες (βραβείο στο Φεστιβάλ Βερολίνου για την Έμιλι Γουότσον).

Μικρό Θλιμμένο Κορίτσι

Εσωστρεφής όσο και δημιουργικά πρωτότυπος συνδυασμός ψυχολογικού δράματος και ντοκιμαντέρ. Υπερβολικά φιλόδοξη ως σινε-κατασκευή, αποτυπώνει το πνεύμα μιας ανήσυχης εποχής.

Η Κουζίνα

Ανισόρροπο δράμα πάνω στο κυνήγι του αμερικανικού ονείρου, διχασμένο ανάμεσα στο κομψό στιλιζάρισμα, το αιχμηρό ψυχογράφημα και το οξύ κοινωνικό σχόλιο.