Δύο ιδιότητες που δε συναντιούνται συχνά στο σύγχρονο κινηματογράφο, εκείνες του ακαδημαϊκού και του σκηνοθέτη, συνυπάρχουν στην περίπτωση του Ιάκωβου Παναγόπουλου. Ενός αποδεδειγμένα ταλαντούχου ανθρώπου και στους δύο κλάδους δράσης του, δηλαδή στο τμήμα Τεχνών Ήχου και Εικόνας (Πανεπιστήμιο Ιονίου) και στο σινεμά, όπου πρωτοσυστήθκε με την εξαιρετικής αφηγηματικής δεινότητας μικρού μήκους "Για Χρόνια Πλάγιαζα Νωρίς" (2019).
Ο κάτοχος διδακτορικού Ιάκωβος Παναγόπουλος είναι κινηματογραφιστής και ερευνητής του πρακτικού κινηματογράφου. Η δουλειά του είναι ο συνδυασμός πρακτικής κινηματογράφησης και ακαδημαϊκής έρευνας. Στόχος του είναι να γεφυρώσει το χάσμα ανάμεσα στα δύο. Μετά από πτυχιακές σπουδές στο Τμήμα Ήχου και Εικόνας στο Ιόνιο Πανεπιστήμιο, ο Ιάκωβος απέκτησε το μεταπτυχιακό του πάνω στην Διεύθυνση Φωτογραφίας, στο Πανεπιστήμιο Bournemouth της Αγγλίας. Ολοκλήρωσε τη διδακτορική του διατριβή για το έργο του Θεόδωρου Αγγελόπουλου στο Πανεπιστήμιο του Central Lancashire. Ο Ιάκωβος είναι ερευνητής διάφορων εργαστηρίων τόσο στην Ελλάδα όσο και στο εξωτερικό όπου προσπαθεί να προσεγγίσει την διεπιστημονική διάσταση της έρευνας στο πρακτικό κινηματογράφο με άλλα επιστημονικά πεδία.
Τώρα, ο Παναγόπουλος δοκιμάζεται και συγγραφικά μέσω του πολύτιμου εγχειριδίου "Ο Τρίτος Δρόμος στον Κινηματογράφο" (εκδόσεις Παπαζήση). Στο βιβλίο, εξερευνάται τι σημαίνει να είναι κανείς ακαδημαϊκός δάσκαλος και κινηματογραφιστής, όπως επίσης το πώς αυτοί οι δύο ρόλοι εμπνέουν ο ένας τον άλλον και κατ' αυτόν τον τρόπο διευρύνουν τη γνώση μας για τις ταινίες και τη διδασκαλία.
Για να μπορέσουμε να εντρυφήσουμε αποτελεσματικότερα στο περιεχόμενο ενός βιβλίου που δοκιμάζει κάτι πρωτότυπο για τα ελληνικά δεδομένα, το "α" εξασφάλισε δύο αποκλειστικά αποσπάσματα τα οποία μπορείτε να διαβάσετε παρακάτω.