Θόδωρος Αγγελόπουλος - Νίκος Παναγιωτόπουλος, ο Καθένας και η Μουσική του

3

Δημιουργική αξιοποίηση μιας «αντιπαράθεσης» με πολλαπλό ιστορικό και πολιτιστικό ενδιαφέρον, ιδωμένη μέσα από τα μάτια τόσο του τότε όσο και του τώρα.

Thodoros Agelopoulos Nikos Panagiotopoulos

Σχεδιάζοντας στα μέσα της δεκαετίας το ’80 να εκδώσουν ένα πολιτιστικό περιοδικό, οι εκδόσεις Αιγόκερως οργάνωσαν για το πρώτο τεύχος του μια συζήτηση ανάμεσα στον Θόδωρο Αγγελόπουλο και τον Νίκο Παναγιωτόπουλο. Οι δυο κορυφαίοι δημιουργοί, στυλοβάτες του Νέου Ελληνικού Κινηματογράφου, συναντήθηκαν στο εξοχικό του πρώτου με τους κατοπινούς σκηνοθέτες Αντώνη Κόκκινο ("Τέλος Εποχής") και ο Γιάννη Σολδάτο ("Το Αίνιγμα") να ηχογραφούν την τρίωρη κουβέντα. Το περιοδικό δεν κυκλοφόρησε τελικά, η κασέτα με την απομαγνητοφώνηση καταχωνιάστηκαν σε ένα συρτάρι και η υπόθεση ξεχάστηκε. Τώρα που τα πειστήρια ξαναβγήκαν στο φως, οι δυο μάρτυρες της συζήτησης αποφάσισαν να την αναδείξουν κινηματογραφικά και λογοτεχνικά (η αντίστοιχη έκδοση ήδη κυκλοφορεί από τον Αιγόκερω), επεμβαίνοντας με έναν ευρηματικό τρόπο σε ένα καθαρά ηχητικό πρώτο υλικό.

Το ντοκιμαντέρ στήνεται πάνω σε αποσπάσματα της κουβέντας, τα οποία ακούγονται ανά ενότητες: οι αισθητικές επιλογές του καθενός, σινεμά και πολιτική, σινεμά και Ιστορία, τρόπος γυρίσματος, πηγές έμπνευσης… Αυτά συνοδεύονται από αποσπάσματα ταινιών των δυο συζητητών, αλλά και άλλων σκηνοθετών, φωτογραφίες και οπτικό υλικό που ζωντανεύει μια ευρύτερη εικόνα της εποχής. Επιπλέον, το κάθε κεφάλαιο σχολιάζεται από ένα δίδυμο ανθρώπων του ελληνικού σινεμά, συνολικά είκοσι (από συνεργάτες τους και νεότερους δημιουργούς ως κριτικούς και θεωρητικούς), διαφωτίζοντας λεπτομέρειες, περιγράφοντας περιστατικά και, κυρίως, αναδεικνύοντας τη διαχρονική αξία ιδεών που διαμόρφωσαν το σύγχρονο ελληνικό κινηματογράφο. Επικράτησαν; Διαψεύστηκαν; Δικαιώθηκαν ή ξεπεράστηκαν;  Η κορυφαία "αντιπαράθεση" των δυο τόσο διαφορετικών, αλλά και παράλληλης διαδρομής καλλιτεχνών (συγκάτοικοι ως σπουδαστές στο Παρίσι) είναι απολαυστική και η δημιουργική αξιοποίησή της διαθέτει πολλαπλό ιστορικό και πολιτιστικό ενδιαφέρον, ιδωμένη μέσα από τα μάτια τόσο του τότε όσο και του τώρα.

Ελλάδα. 2022. Διάρκεια: 76΄. Διανομή: FEELGOOD

Περισσότερες πληροφορίες

Θόδωρος Αγγελόπουλος – Νίκος Παναγιωτόπουλος, ο Καθένας και η Μουσική του

3
  • Ντοκιμαντέρ
  • 2022
  • Διάρκεια: 76 '
  • Αντώνης Κόκκινος

Στα μέσα της δεκαετίας του ’80, οι σκηνοθέτες Θόδωρος Αγγελόπουλος και Νίκος Παναγιωτόπουλος θα κάνουν μια χαλαρή συζήτηση για το έργο τους και τον κινηματογράφο γενικότερα. Η συνάντησή τους ζωντανεύει ηχητικά και οπτικά, σχολιασμένη από είκοσι ανθρώπους του ελληνικού σινεμά.

Διαβάστε ακόμα

Τελευταία άρθρα Σινεμά

Repertory: Η νέα εταιρία που επαναφέρει το κλασικό Χόλιγουντ στη μεγάλη οθόνη

Παλιό, καλό, ψυχαγωγικό σινεμά υπόσχεται να παρουσιάσει με τις επανεκδόσεις του το νέο γραφείο διανομής που λανσάρεται επίσημα την 1η Αυγούστου.

ΓΡΑΦΕΙ: ΓΙΑΝΝΗς ΚΑΝΤΕΑ-ΠΑΠΑΔΟΠΟΥΛΟς
15/07/2024

Οι ταινίες που έρχονται στις αίθουσες την Πέμπτη 18/11

Σον Πεν, Ντακότα Τζόνσον κι ένας Χαβιέ Μπαρδέμ από τα παλιά προσεχώς στις μαρκίζες των κινηματογράφων.

Στο 3ο Evia Film Project τσίπουρο, μεζές και σινεμά έγιναν ένα λαχταριστό πιάτο

Για τρίτη χρονιά το Φεστιβάλ Κινηματογράφου Θεσσαλονίκης ταξίδεψε σε Αιδηψό, Λίμνη και Αγία Άννα για μια ακόμα υβριδική διοργάνωση που συνεχίζει να εξελίσσεται.

Οι καλύτερες ταινίες που παίζουν τώρα στα σινεμά (11-17/7)

Μια λίστα με τις ιδανικότερες προτάσεις για κινηματογραφική έξοδο αυτήν την εβδομάδα.

Η Σέλεϊ Ντουβάλ ήταν μια ηθοποιός είδωλο

Μια από τις καλύτερες ηθοποιούς του αμερικάνικου σινεμά πέθανε σε ηλικία 75 ετών.

Πού θα απολαύσω θερινό σινεμά σε ειδική τιμή με το Αθηνόραμα club;

Τα μέλη του Αθηνόραμα Club έχετε την ευκαιρία να παρακολουθήσετε τις αγαπημένες σας ταινίες μόνο με 5€ το εισιτήριο ή 2 άτομα με 1 εισιτήριο. Δείτε παρακάτω ποιες είναι οι συνεργαζόμενες αίθουσες, γίνετε μέλη και απολαύστε έξυπνα και οικονομικά ό,τι καλύτερο έχει να προσφέρει η Αθήνα.

Ο Μπραντ Πιτ οδηγός φόρμουλας στο teaser του "F1"

Δείτε το διάσημο ηθοποιό να μεταμορφώνεται σε πιλότο αγώνων για τις ανάγκες της νέας ταινίας του Τζόζεφ Κοζίνσκι.