Βαβυλώνα

2,5

Εκκωφαντική σε όγκο ηδονιστική ελεγεία μιας περασμένης εποχής, παρασύρεται ωστόσο αφήνοντας πίσω μια άνισα αποτυπωμένη δραματουργία.

babylon2

Ανάμεσα στους λάτρεις της χολιγουντιανής ιστορίας, ο οσκαρικός Ντάμιεν Σαζέλ ("La La Land") ανατρέχει στην πρώτη χρυσή αλλά και ακραία εποχή της, για να κατασκευάσει την επιβλητική "Βαβυλώνα". Το 1926, ενώ ο βουβός κινηματογράφος ανθεί και πρόκειται να βιώσει σαρωτικές τεχνολογικές αλλαγές, οι ζωές ενός Μεξικανού μετανάστη (Ντιέγκο Κάλβα), μιας φερέλπιδος ηθοποιού (Μάργκο Ρόμπι) και ενός διάσημου σταρ (Μπραντ Πιτ) ανακατεύονται σουρεαλιστικά, καθώς προσπαθούν να εδραιωθούν στο Χόλιγουντ.

Η δεκαετία των "roaring 20s" υπήρξε μνημειωδώς ηδονιστική, και ο Σαζέλ φροντίζει να την αναβιώσει σε όλο το οργιαστικό κάλλος της, αφήνοντας το σεξ και τα ναρκωτικά να ρέουν άφθονα. Οι ήρωες συμμετέχουν αλλά και εγκλωβίζονται σε ένα δαίδαλο νιχιλιστικής ασυδοσίας, όπου ανακαλύπτουν μια οδυνηρή αλήθεια. Η τέχνη που αγαπούν είναι πασπαλισμένη με μια βρόμικη μαγεία, αφού πίσω από τις κινούμενες εικόνες που κάνουν τις καρδιές να πάλλονται, υπάρχουν άλλες που ραγίζουν.

Ο Σαζέλ κάνει άψογα τη δουλειά του στην απεικόνιση αυτής της αντίθεσης. Σε διαδοχικές σκηνές ανθολογίας συνυπάρχουν η αποθέωση της κινηματογραφικής δημιουργίας με την εφιαλτική πραγματικότητα του θεάματος. Μια σκοτεινιά που ο σκηνοθέτης υπογραμμίζει, θίγοντας δεξιοτεχνικά τις πιο περίπλοκες πτυχές της (ρατσισμός, σεξουαλική κακοποίηση). Είναι απροσδόκητο, επομένως, το πώς ο Σαζέλ εμφανίζεται ντεφορμέ σε ό,τι αφορά το μελόδραμα, το σήμα κατατεθέν του, μιας και η "Βαβυλώνα" επαναλαμβάνει ένα γνώριμο μοτίβο του: δύο ερωτευμένοι ονειροπόλοι (αυτο)θυσιάζονται για μια ευκαιρία στη σόου μπίζνες, ενώ στο φόντο ακούγεται μεθυστική τζαζ.

Η άνευρη απόδοση αυτού του κομματιού της πλοκής εξηγείται από το ότι ο Σαζέλ παρασύρεται από το εντυπωσιακό πλην άνισο οικοδόμημά του. Έτσι, αφιερώνει χρόνο σε δευτερεύοντα σημεία, όπως η ενότητα του "γκάνγκστερ" Τόμπι Μαγκουάιρ, η οποία μοιάζει βγαλμένη από… αλλού. Η ταινία, ωστόσο, δεν αστοχεί εντελώς διότι ακούει όσα νιώθουν οι ήρωές της. Τα συναισθήματά τους είναι αληθινά, κάτι που φαίνεται στα βλέμματα, στις χειρονομίες, σε αυτό που τελικά απομένει βγαίνοντας από μια φρενήρη "Βαβυλώνα" φτιαγμένη από σελιλόιντ.

ΗΠΑ. 2022. Διάρκεια: 189 ́. Διανομή: TULIP ENT.

Περισσότερες πληροφορίες

Βαβυλώνα

Babylon
2,5
  • Δραματική
  • 2022
  • Διάρκεια: 189 '
  • Ντάμιεν Σαζέλ

Στο Χόλιγουντ του 1926, οι ζωές ενός Μεξικανού μετανάστη, μιας φερέλπιδος ηθοποιού και ενός διάσημου σταρ ανακατεύονται σουρεαλιστικά, καθώς ο κινηματογράφος βιώνει σαρωτικές τεχνολογικές αλλαγές.

Διαβάστε ακόμα

Τελευταία άρθρα Σινεμά

Repertory: Η νέα εταιρία που επαναφέρει το κλασικό Χόλιγουντ στη μεγάλη οθόνη

Παλιό, καλό, ψυχαγωγικό σινεμά υπόσχεται να παρουσιάσει με τις επανεκδόσεις του το νέο γραφείο διανομής που λανσάρεται επίσημα την 1η Αυγούστου.

ΓΡΑΦΕΙ: ΓΙΑΝΝΗς ΚΑΝΤΕΑ-ΠΑΠΑΔΟΠΟΥΛΟς
15/07/2024

Οι ταινίες που έρχονται στις αίθουσες την Πέμπτη 18/11

Σον Πεν, Ντακότα Τζόνσον κι ένας Χαβιέ Μπαρδέμ από τα παλιά προσεχώς στις μαρκίζες των κινηματογράφων.

Στο 3ο Evia Film Project τσίπουρο, μεζές και σινεμά έγιναν ένα λαχταριστό πιάτο

Για τρίτη χρονιά το Φεστιβάλ Κινηματογράφου Θεσσαλονίκης ταξίδεψε σε Αιδηψό, Λίμνη και Αγία Άννα για μια ακόμα υβριδική διοργάνωση που συνεχίζει να εξελίσσεται.

Οι καλύτερες ταινίες που παίζουν τώρα στα σινεμά (11-17/7)

Μια λίστα με τις ιδανικότερες προτάσεις για κινηματογραφική έξοδο αυτήν την εβδομάδα.

Η Σέλεϊ Ντουβάλ ήταν μια ηθοποιός είδωλο

Μια από τις καλύτερες ηθοποιούς του αμερικάνικου σινεμά πέθανε σε ηλικία 75 ετών.

Πού θα απολαύσω θερινό σινεμά σε ειδική τιμή με το Αθηνόραμα club;

Τα μέλη του Αθηνόραμα Club έχετε την ευκαιρία να παρακολουθήσετε τις αγαπημένες σας ταινίες μόνο με 5€ το εισιτήριο ή 2 άτομα με 1 εισιτήριο. Δείτε παρακάτω ποιες είναι οι συνεργαζόμενες αίθουσες, γίνετε μέλη και απολαύστε έξυπνα και οικονομικά ό,τι καλύτερο έχει να προσφέρει η Αθήνα.

Ο Μπραντ Πιτ οδηγός φόρμουλας στο teaser του "F1"

Δείτε το διάσημο ηθοποιό να μεταμορφώνεται σε πιλότο αγώνων για τις ανάγκες της νέας ταινίας του Τζόζεφ Κοζίνσκι.