"The Fabelmans" & "Τα Πνεύματα του Ινισέριν" κυριαρχούν στις 80ες Χρυσές Σφαίρες 2023

Σε μια απονομή που θύμισε τα περασμένα μεγαλεία της η Ένωση Ανταποκριτών Ξένου Τύπου του Χόλιγουντ μοίρασε τις δάφνες της χωρίς να επιφυλάσσει εκπλήξεις.

the_fabelmans2 «The Fabelmans»

Σε μια τελετή χαμηλών τόνων όπως ήταν αναμενόμενο αλλά ξανά γεμάτη πρωτοκλασάτους παρευρισκόμενους, δύο χρόνια μετά από το ξέσπασμα του σκανδάλου γύρω από την πλήρη έλλειψη συμπεριληπτικότητας στις τάξεις της Ένωσης Ανταποκριτών Ξένου του Χόλιγουντ, οι 80ες Χρυσές Σφαίρες μοίρασαν προβλέψιμα τις δάφνες τους "φουντώντας" τη μάχη για τα προσεχή 95α Όσκαρ.

Τα περισσότερα χρυσά αγαλματίδια απέσπασαν τα "Πνεύματα του Ινισέριν" (Μάρτιν ΜακΝτόνα), 3 στο σύνολό τους, επικρατώντας στις κατηγορίες καλύτερου μιούζικαλ ή κωμωδίας, πρωτότυπου σεναρίου και α' ανδρικού ρόλου (Κόλιν Φάρελ). Απο κοντά με 2 Χρυσές Σφαίρες το "Fabelmans" (Στίβεν Σπίλμπεργκ), το οποίο αντίστοιχα αναδείχθηκε καλύτερο δράμα παραμένοντας φαβορί για το Όσκαρ καλύτερης ταινίας, ενώ επικράτησε και στην κατηγορία σκηνοθεσίας.

Όσον αφορά τα ερμηνευτικά βραβεία, εκεί η Ένωση αποδείχθηκε επίσης διπλωματική, μοιράζοντας τις Χρυσές Σφαίρες στα φαβορί. Η Κέιτ Μπλάνσετ ("Tár") απέσπασε το αγαλματίδιο για τον καλύτερο α' γυναικείο ρόλο σε δράμα και η Μισέλ Γέο ("Τα Πάντα Όλα") εκείνο για μιούζικαλ ή κωμωδία, ενώ η ταινία των Ντάνιελς είδε τον έτερο πρωταγωνιστή της Κε Χούι Κουάν να βραβεύεται επίσης στην ενότητα β' ανδρικού ρόλου. Μοναδική, ίσως, έκπληξη η επιλογή του Όστιν Μπάτλερ ("Elvis") για τον α' ανδρικό ρόλο σε δράμα, έναντι του Μπρένταν Φρέιζερ ("Η Φάλαινα"), καθώς ο τελευταίος δείχνει να οδεύει "σβηστά" για το αντίστοιχο Όσκαρ.

"Τα Πνεύματα του Ινισέριν"

Οι νικητές των 80ών Χρυσών Σφαιρών 2023:

Καλύτερη ταινία - δράμα
Avatar: The Way of Water
Elvis
The Fabelmans
Tár
Top Gun: Maverick

Καλύτερο α' γυναικείος ρόλος - δράμα
Κέιτ Μπλάνσετ ("Tár")
Ολίβια Κόλμαν ("Empire of Light")
Βαϊόλα Ντέιβις ("Η Γυναίκα Βασιλιάς")
Άνα ντε Άρμας ("Blonde")
Μισέλ Γουίλιαμς ("The Fabelmans")

Καλύτερος α' ανδρικός ρόλος - δράμα
Όστιν Μπάτλερ ("Elvis")
Μπρένταν Φρέιζερ ("Η Φάλαινα")
Χιού Τζάκμαν ("The Son")
Μπιλ Νάι ("Αισθάνομαι Ζωντανός")
Τζέρεμι Πόουπ ("The Inspection")

"Tár"

Καλύτερη ταινία - μιούζικαλ ή κωμωδία
Βαβυλώνα
Τα Πνεύματα του Ινισέριν
Τα Πάντα Όλα
Glass Onion: Στα Μαχαίρια
Το Τρίγωνο της Θλίψης

Καλύτερος α' γυναικείος ρόλος - μιούζικαλ ή κωμωδία
Λέσλι Μάνβιλ ("Η Κυρία Χάρις Πάει στο Παρίσι")
Μάργκο Ρόμπι ("Βαβυλώνα")
Άνια Τέιλορ-Τζόι ("Το Μενού")
Έμα Τόμσον ("Καλή Τύχη Λίο Γκράντε")
Μισέλ Γέο ("Τα Πάντα Όλα")

Καλύτερος α' ανδρικός ρόλος - μιούζικαλ ή κωμωδία
Ντιέγκο Κάλβα ("Βαβυλώνα")
Ντάνιελ Κρεγκ ("Glass Onion: Στα Μαιχαίρια")
Άνταμ Ντράιβερ ("Λευκός Θόρυβος")
Κόλιν Φάρελ ("Τα Πνεύματα του Ινισέριν")
Ρέιφ Φάινς ("Το Μενού")

"Τα Πάντα Όλα"

Καλύτερο animation
Πινόκιο του Γκιγιέρμο ντελ Τόρο
Inu-oh
Marcel the Shell with Shoes On
Ο Παπουτσωμένος Γάτος: Η Τελευταία Επιθυμία
Πάντα στο Κόκκινο

Καλύτερη διεθνής ταινία
All Quiet on the Western Front
Argentina, 1985
Close
Απόφαση Φυγής
RRR

Καλύτερος β' γυναικείος ρόλος - ανεξαρτήτως είδους
Άντζελα Μπάσετ ("Black Panther: Wakanda Forever")
Κέρι Κόντον ("Τα Πνεύματα του Ινισέριν")
Τζέιμι Λι Κέρτις ("Τα Πάντα Όλα")
Ντόλι ντε Λεόν ("Το Τρίγωνο της Θλίψης")
Κάρι Μάλιγκαν ("Κάποια Μίλησε")

Καλύτερος β' ανδρικός ρόλος - ανεξαρτήτως είδους
Μπρένταν Γκλίσον ("Τα Πνεύματα του Ινισέριν")
Μπάρι Κίγκαν ("Τα Πνεύματα του Ινισέριν")
Μπραντ Πιτ ("Βαβυλώνα")
Κε Χούι Κουάν ("Τα Πάντα Όλα")
Έντι Ρεντμέιν ("The Good Nurse")

Καλύτερη σκηνοθεσία
Τζέιμς Κάμερον ("Avatar: The Way of Water")
Ντάνιελ Κουάν & Ντάνιελ Σέινερτ ("Τα Πάντα Όλα")
Μπαζ Λούρμαν ("Elvis")
Μάρτιν ΜακΝτόνα ("Τα Πνεύματα του Ινισέριν")
Στίβεν Σπίλμπεργκ ("The Fabelmans")

Καλύτερο σενάριο
Τοντ Φιλντ ("Tár")
Ντάνιελ Κουάν & Ντάνιελ Σέινερτ ("Τα Πάντα Όλα")
Μάρτιν ΜακΝτόνα ("Τα Πνεύματα του Ινισέριν")
Σάρα Πόλεϊ ("Γυναικείες Κουβέντες")
Στίβεν Σπίλμπεργκ & Τόνι Κούσνερ ("The Fabelmans")

Καλύτερη πρωτότυπη μουσική
Κάρτερ Μπάργουελ ("Τα Πνεύματα του Ινισέριν")
Αλεξάντρ Ντεσπλά ("Πινόκιο του Γκιγιέρμο ντελ Τόρο")
Χίλντουτ Γκουντναντότιρ ("Γυναικείες Κουβέντες")
Τζάστιν Χέργουιτζ ("Βαβυλώνα")
Τζον Γουίλιαμς ("The Fabelmans")

Καλύτερο πρωτότυπο τραγούδι
"Carolina", Τέιλορ Σουίφτ ("Εκεί που Τραγουδάνε οι Καραβίδες")
"Ciao Papa", Αλεξάντρ Ντεσπλά ("Πινόκιο του Γκιγιέρμο ντελ Τόρο")
"Hold my Hand", Λέιντι Γκάγκα, Μπλαντ Ποπ & Μπέντζαμιν Ράις ("Top Gun: Maverick")
"Lift me Up", Τεμς, Ριάνα, Ράιαν Κούγκλερ & Λούντβιχ Γκόρανσον ("Black Panther: Wakanda Forever")
"Naatu Naatu", Μ. Μ. Κιραβάνι ("RRR")

Διαβάστε ακόμα

Τελευταία άρθρα Σινεμά

Οι ταινίες που έρχονται στις αίθουσες την Πέμπτη 20/2

Περιπέτειες, θρίλερ, βραβευμένες φεστιβαλικές ταινίες και η Πάμελα Άντερσον πολλαπλασιάζουν τις κινηματογραφικές επιλογές της εβδομάδας.

ΓΡΑΦΕΙ: ΧΡΗΣΤΟς ΜΗΤΣΗς
23/02/2025

Γαβράς, Πυθαράς, Βεσλεμές: Ταινίες από Έλληνες σκηνοθέτες που βλέπουμε στα σινεμά

Αυτήν την εβδομάδα οι μαρκίζες γέμισαν από ιστορίες που υπογράφουν καταξιωμένοι και νεότεροι εγχώριοι σκηνοθέτες.

Φεστιβάλ Βερολίνου 2025: Η Μαριόν Κοτιγιάρ καθηλώνει ως Βασίλισσα του Χιονιού στο "Ice Tower"

Στο υπνωτιστικό φιλμ της autrice Λουσίλ Χατζιχαλίλοβιτς η ηθοποιός δίνει μια θαρραλέα ερμηνεία που ανά στιγμές κόβει την ανάσα.

"Μία Θέση στην Καρδιά": Η κλασική ταινία του Ρόμπερτ Μπέντον με 7 Υποψηφιότητες για Όσκαρ στο HAU Movie Club

Η ταινία, με την ερμηνεία της Σάλι Φιλντ που της χάρισε το Όσκαρ Α' Γυναικείου Ρόλου, έρχεται στην Ελληνοαμερικανική Ένωση, προσφέροντας μια συγκινητική ματιά στη μάχη μιας γυναίκας για την επιβίωση και την οικογένεια στην Αμερική της Μεγάλης Ύφεσης.

Ο James Bond σε νέα εποχή: Η Amazon αναλαμβάνει τον δημιουργικό έλεγχο του franchise

Οι Μάικλ Τζ. Γουίλσον και Μπάρμπαρα Μπρόκολι θα παραμείνουν ως συνιδιοκτήτες, όμως θα αφοσιωθούν σε άλλα πρότζεκτ τους.

Κόναν Ο'Μπράιεν VS Όσκαρ: Ένα ξεκαρδιστικό "διαζύγιο" πριν τη μεγάλη βραδιά

Ο βραβευμένος κωμικός και παρουσιαστής των φετινών Όσκαρ, πρωταγωνιστεί σε ένα χιουμοριστικό promo βίντεο, όπου βιώνει μια "κρίση σχέσης" με το πολυπόθητο χρυσό αγαλματίδιο, λίγο πριν τη μεγάλη τελετή.

"Τη Νύχτα που δεν Γνωρίζαμε Τίποτα" και νιώσαμε πως η "αντεθνική" τέχνη έχει σημασία

Το βραβευμένο ντοκιμαντέρ της Ινδής σκηνοθέτιδας Παγιάλ Καπάντια αποδεικνύει εμβληματικά πώς μια ελλειπτική, λυρική ματιά στην πραγματικότητα μπορεί υπό προϋποθέσεις να προωθήσει μια διαφορετική εθνική αφήγηση και να μας κάνει να προβληματιστούμε για θέματα ελευθερίας, προνομίου και δημοκρατίας.