Οι κριτικοί Νέας Υόρκης και Λος Άντζελες διαλέγουν "Tár" και "Τα Πάντα Όλα" για το 2022

Οι δύο ιστορικές ενώσεις ξεχωρίζουν τα δύο φιλμ που όλα δείχνουν πως θα πρωταγωνιστήσουν στα επόμενα Όσκαρ.

tár3

Δύο από τις σημαντικότερες ενώσεις κριτικών κινηματογράφου στις ΗΠΑ, εκείνες της Νέας Υόρκης και του Λος Άντζελες, απένειμαν τις δάφνες τους στις καλύτερες ταινίες της χρονιάς επιβεβαιώνοντας οσκαρικά φαβορί και επαληθεύοντας τη φόρα τίτλων που έως τώρα λογίζονταν ως αουτσάιντερ.

Ας πάρουμε τα βραβεία με τη σειρά. Η ένωση της Νέας Υόρκης, η οποία αποτελείται από 50 κριτικούς μεταξύ των οποίων αρθρογράφων σε έγκριτα μέσα όπως τα Time, Variety και Vanity Fair, ανέδειξε το "Tár" του Τοντ Φιλντ ως καλύτερη ταινία, με την πρωταγωνίστρια Κέιτ Μπλάνσετ να επικρατεί αναμενόμενα στην κατηγορία καλύτερης ηθοποιού. Σημειωτέον, το "Tár" κυκλοφορεί 9 Φεβρουαρίου στην Ελλάδα.

Οι υπόλοιπες επιλογές κινήθηκαν δίχως μεγάλες εκπλήξεις, με εξαίρεση τη σκηνοθεσία που "πήγε" στον Ινδό Σ. Σ. Ρατζαμούλι για το "RRR" και τους υποστηρικτικούς ρόλους όπου βραβεύτηκαν οι Κίκι Πάλμερ ("Ούτε Καν") και Κέ Χούι Κουάν ("Τα Πάντα Όλα", Ντάνιελς). Ο τελευταίος πλέον θεωρείται σοβαρός διεκδικητής του Όσκαρ β' ανδρικού ρόλου, καθώς μετά και τα βραβεία Gotham κάνει συλλογή διακρίσεων.

ta_pada_ola4
"Τα Πάντα Όλα"

Τα βραβεία της Ένωσης Κριτικών Νέας Υόρκης 2022:

Καλύτερη ταινία: Tár
Καλύτερη σκηνοθεσία: Σ. Σ. Ρατζαμούλι ("RRR")
Καλύτερη ταινία τεκμηρίωσης: All the Beauty and the Bloodshed
Καλύτερη διεθνής ταινία: EO
Καλύτερος α' γυναικείος ρόλος: Κέιτ Μπλάνσετ ("Tár")
Καλύτερος α' ανδρικός ρόλος: Κόλιν Φάρελ ("Τα Πνεύματα του Ινισέριν" & "Μετά τον Γιάνγκ")
Καλύτερος β' γυναικείος ρόλος: Κίκι Πάλμερ ("Ούτε Καν")
Καλύτερος β' ανδρικός ρόλος: Κε Χούι Κουάν ("Τα Πάντα Όλα")
Καλύτερο ντεμπούτο: Aftersun
Καλύτερο animation: Marcel the Shell With Shoes On
Καλύτερο σενάριο: Μάρτιν ΜακΝτόνα ("Τα Πνεύματα του Ινισέριν")
Καλύτερη διεύθυνση φωτογραφίας: Κλαούντιο Μιράντα ("Top Gun: Maverick")
Ειδικά βραβεία: Τζέικ Πέρλιν, dGenerate Films, Τζαφάρ Παναχί

"Top Gun: Maverick"

Από την άλλη, πρωτοφανή αποδείχθηκαν τα βραβεία των κριτικών του Λος Άντζελες. Κι αυτό γιατί για πρώτη φορά στην ιστορία το βραβείο καλύτερης ταινίας δόθηκε εξ ημισείας, εν προκειμένω στα "Tár" και "Τα Πάντα Όλα". Αντίστοιχα μοιράστηκαν και τα ερμηνευτικά βραβεία, καθώς η ένωση συγχώνευσε τις κατηγορίες των ηθοποιών χωρίς να κάνει διάκριση φύλου. Έτσι, για τον α' ρόλο βραβεύτηκαν οι Κέιτ Μπλάνσετ και Μπιλ Νάι ("Living"), ενώ για το β' ρόλο οι Ντόλι ντε Λεόν ("Το Τρίγωνο της Θλίψης") και Κε Χούι Κουάν ("Τα Πάντα Όλα").

triangle_of_sadness_again
©Fredrik Wenz / Plattform Produktion
"Το Τρίγωνο της Θλίψης"

Τα βραβεία της Ένωσης Κριτικών Λος Άντζελες 2022:

Καλύτερη ταινία: "Τα Πάντα Όλα" & "Tár"
Καλύτερη σκηνοθεσία: Τοντ Φιλντ ("Tár")
Δεύτερη θέση: Σ. Σ. Ρατζαμούλι ("RRR")
Καλύτερος α' ρόλος: Κέιτ Μπλάνσετ ("Tár") & Μπιλ Νάι ("Living")
Δεύτερη θέση: Ντανιέλ Ντεντγουάιλερ ("'Till") & Μισέλ Γέο ("Τα Πάντα Όλα")
Καλύτερος β' ρόλος: Ντόλι ντε Λεόν ("Το Τρίγωνο της Θλίψης") & Κε Χούι Κουάν ("Τα Πάντα Όλα")
Δεύτερη θέση: Τζέσι Μπάκλι ("Γυναικείες Κουβέντες") & Μπράιαν Ταϊρί Χένρι ("Causeway")
Καλύτερο σενάριο: Τοντ Φιλντ ("Tár")
Δεύτερη θέση: Μάρτιν ΜακΝτόνα ("Τα Πνεύματα του Ινισέριν")
Καλύτερη διεθύνση φωτογραφίας: Μίχαλ Ντάιμεκ ("EO")
Δεύτερη θέση: Χόιτε βαν Χοϊτέμα ("Ούτε Καν")
Καλύτερο μοντάζ: Μπλερ ΜακΚλέντον ("Aftersun")
Δεύτερη θέση: Μόνικα Βίλι ("Tár")
Καλύτερος σχεδιασμός παραγωγής: Ντίλαν Κόουλ & Μπεν Πρόκτερ ("Avatar: The Way of Water")
Δεύτερη θέση: Τζέισον Κισβαρντέι ("Τα Πάντα Όλα")
Καλύτερη πρωτότυπη μουσική: Μ. Μ. Κιραβάνι ("RRR")
Δεύτερη θέση: Πάβελ Μικιέτιν ("EO")
Καλύτερη διεθνής ταινία: EO
Δεύτερη θέση: Saint Omer
Καλύτερο ντοκιμαντέρ: All the Beauty and the Bloodshed
Δεύτερη θέση: Fire of Love
Καλύτερο animation: Πινόκιο του Γκιγιέρμο ντελ Τόρο
Δεύτερη θέση: Marcel the Shell with Shoes On
Βραβείο Νέας Γενιάς: Ντέιβι Τσου & Παρκ Τζι-Μιν ("Επιστροφή στη Σεούλ")
Βραβείο Ντάγκλας Έντουαρτς για πειραματική ταινία: De Humani Corporis Fabrica
Βραβείο σπουδαίας καριέρας: Κλερ Ντενί

Τελευταία άρθρα Σινεμά

International Micro μ Festival 2024: Κινηματογραφικές προβολές και ψηφοφορίες κοινού σε Ελλάδα και εξωτερικό

Οι λάτρεις των ταινιών μικρού μήκους θα απολαύσουν ταινίες από Έλληνες και διεθνείς δημιουργούς και θα έχουν την ευκαιρία να συμμετάσχουν ενεργά στην ανάδειξη των νικητών του Διαγωνιστικού και Σπουδαστικού τμήματος.

ΓΡΑΦΕΙ: ATHINORAMA TEAM
14/11/2024

Οι "Γυναίκες απαντούν" στο Ινστιτούτο Γκαίτε

Το πέμπτο επεισόδιο της σειράς δωρεάν διπλών προβολών που διοργανώνει το Ινστιτούτο σε συνεργασία με το Ethnofest μάς ταξιδεύει στους Φούρνους και τη Λαϊκή Δημοκρατία της Γερμανίας.

Ανακαλύπτοντας την εφηβεία μέσα από τον κινηματογράφο στο 7ο Παιδικό και Εφηβικό Διεθνές Φεστιβάλ Κινηματογράφου της Αθήνας 2024

Οι ταινίες του φεστιβάλ εξερευνούν τις εμπειρίες της εφηβείας, προσφέροντας στους νέους θεατές μια εμπειρία γεμάτη συναισθηματική ένταση, φιλίες, όνειρα και προκλήσεις.

Οι 10 καλύτερες ταινίες του Πέδρο Αλμοδόβαρ

Με αφορμή την πρεμιέρα του "Διπλανού Δωματίου", της πρώτης αγγλόφωνης ταινίας του 73χρονου Ισπανού δημιουργού, επιλέγουμε το top-10 της εντυπωσιακής φιλμογραφίας του.

Οι 5 must προβολές του 7ου Παιδικού και Εφηβικού Διεθνούς Φεστιβάλ Κινηματογράφου της Αθήνας

Η διοργάνωση που αποθεώνει τις ταινίες για λιλιπούτειους σινεφίλ επιστρέφει 18-24/11 και παρουσιάζει ένα πραγματικά πλούσιο πρόγραμμα.

Μονομάχος ΙΙ

Η σκιά του πρώτου "Μονομάχου" πέφτει βαριά σε ένα θεαματικότατο peplum, το οποίο, αναποφάσιστο ανάμεσα σε ριμέικ και σίκουελ, προσπαθεί ασθμαίνοντας να αντιγράψει μια αφηγηματικά αλάνθαστη συνταγή.

Το Διπλανό Δωμάτιο

Χρυσό Λιοντάρι στη Βενετία για έναν ώριμο κι εξομολογητικό Αλμοδόβαρ, ο οποίος θέλει να τα πει (πιο λιανά απ’ όσο χρειάζεται) και το κάνει με απίστευτη τρυφερότητα, υπαρξιακή αγωνία και συγκίνηση.