Όλες οι ταινίες του Παντελή Βούλγαρη στην Ταινιοθήκη

Μια πλήρη ρετροσπεκτίβα στη φιλμογραφία του μεγάλου σκηνοθέτη έρχεται στο σινεμά της Ιεράς Οδού.

ola_einai_dromos «Όλα Είναι Δρόμος»

Ένας από τους σημαντικότερους εν ζωή Έλληνες σκηνοθέτης, ο Παντελής Βούλγαρης, τιμάται με μια ρετροσπεκτίβα της φιλμογραφίας του από την Ταινιοθήκη της Ελλάδος (8-15/12).

Πρόκειται να παρουσιαστούν όλες οι ταινίες μυθοπλασίας του Βούλγαρη, από το "Προξενιό της Άννας" (1972) έως το πιο πρόσφατο φιλμ του "Το Τελευταίο Σημείωμα" (2017), με το σκηνοθέτη και συντελεστές να δίνουν το "παρών" στις προβολές. Αναφέρονται ενδεικτικά οι Θέμις Μπαζάκα, Πηνελόπη Τσιλίκα, Δημήτρης Καταλειφό, Aνδρέας Κωνσταντίνου, Κατερίνα Πολέμη, Περικλής Χούρσογλου, Γιώργος Φρέντζος, Νίκος Καβουκίδης και η Ιωάννα Καρυστιάνη.

Όπως επισημαίνει η πρόεδρος της Ταινιοθήκης Μαρία Κομνηνού: "Ο Βούλγαρης αποτέλεσε έναν από τους βασικούς εκφραστές του νέου ρεύματος του Ελληνικού Κινηματογράφου (ΝΕΚ), και συνετέλεσε αποφασιστικά στην ανανέωση της γραφής και της οπτικής του. Ήδη από την πρώτη του ταινία, 'Το προξενιό της Άννας' (1972),  διαμορφώνει την προσωπική του γραφή και αποσπά 3 βραβεία στο Φεστιβάλ του Βερολίνου, ενώ βρίσκεται εξόριστος από την χούντα. Ο Βούλγαρης, διαμορφώνει μια μακρά πορεία με αγαπημένες και σημαντικές ταινίες -αφηγήσεις  που επικεντρώνονται στο πέρασμα της κοινωνίας από  την πολιτική των  αποκλεισμών και των διακρίσεων ('Happy day', 'Πέτρινα Χρόνια')  στην  πολιτική των ταυτοτήτων ("Όλα είναι δρόμος', 'Νύφες').  Ας θυμηθούμε ότι στις 'Νύφες', ο Νόρμαν, ο φωτογράφος, ίσως να είναι και πιο κοντά στον ίδιο το σκηνοθέτη, ο οποίος επιμένει να φωτογραφίζει-κινηματογραφεί τα μικρά πράγματα που οι άλλοι προσπερνούν.  Αυτή είναι η ματιά του Βούλγαρη: επιμένει στην απεικόνιση των ταπεινών, των άσημων ανθρώπων που οι άλλοι προσπερνούν…".

padelis_voulgaris

Οι ταινίες της ρετροσπεκτίβας στον Παντελή Βούλγαρη:

Το τελευταίο σημείωμα (2017, 117΄)
Σκηνοθεσία: Παντελής Βούλγαρης. Σενάριο: Ιωάννα Καρυστιάνη, Παντελής Βούλγαρης, Παίζουν: Ανδρέας Κωνσταντίνου, André Hennicke, Melia Kreiling, Τάσος Δήμας, Αινείας Τσαμάτης, Γιώργος Καραμαλέγκος, Βασίλης Κουκαλάνι, Μιχάλης Αεράκης, Κωνσταντίνα Χατζηαθανασίου. Φωτογραφία: Σίμος Σαρκετζής. Κοστούμια: Γιούλα Ζωϊοπούλου. Σκηνικά: Σπύρος Λάσκαρης. Μουσική: The Βoy. Γλώσσα: Ελληνικά.

Το Τελευταίο Σημείωμα

O Ναπολέων Σουκατζίδης, αγωνιστής του λαϊκού κινήματος, κομμουνιστής συνδικαλιστής και κρατούμενος σε εξορίες και φυλακές από το 1936, εκτελεί χρέη διερμηνέα του γερμανού διοικητή του στρατοπέδου, Καρλ Φίσερ. Μπροστά από τα μάτια του περνά όλη η γερμανική αγριότητα. Είναι ένας από τους 200 ανθρώπους που έχουν επιλεγεί για να εκτελεστούν την 1η Μαΐου στην Καισαριανή, ως αντίποινα για τον θάνατο τεσσάρων Γερμανών από τη δράση της ελληνικής Αντίστασης. Την ημέρα της εκτέλεσης θα βρεθεί μπροστά σε ένα δίλημμα ζωής, όταν ο Φίσερ θα του δώσει τη δυνατότητα να εξαιρεθεί βάζοντας όμως στη θέση του κάποιον άλλον.

Μικρά Αγγλία (2013, 160΄)
Σκηνοθεσία: Παντελής Βούλγαρης. Σενάριο: Ιωάννα Καρυστιάνη. Παίζουν: Πηνελόπη Τσιλίκα, Σοφία Κόκκαλη, Ανέζα Παπαδοπούλου, Ανδρέας Κωνσταντίνου, Μάξιμος Μουμούρης, Βασίλης Βασιλάκης, Βαγγελιώ Ανδρεαδάκη, Αγγελική Παπαθεμελή, Χρήστος Καλαβρούζος, Κλέα Σαμαντά. Φωτογραφία: Σίμος Σαρκετζής. Κοστούμια: Γιούλα Ζωϊοπούλου. Σκηνικά: Αντώνης Δαγκλίδης. Μουσική: Κατερίνα Πολέμη. Γλώσσα: Ελληνικά.

Η 20χρονη Όρσα είναι παράφορα ερωτευμένη με τον υποπλοίαρχο Σπύρο Μαλταμπέ. Κλειστός χαρακτήρας, δεν αποκαλύπτει το μυστικό της σε κανέναν. Η μικρότερη αδελφή της, Μόσχα, θέλει να φύγει από την Άνδρο, να αποδράσει από τη μοίρα των γυναικών του νησιού να παντρεύονται ναυτικούς που όλο λείπουν ή θαλασσοπνίγονται. Η μητέρα τους, Μίνα, παρακάμπτει τα αισθήματα των κοριτσιών της και αξιοποιεί γνωριμίες για να τις παντρέψει με μοναδικό γνώμονα το συμφέρον. Την Όρσα με τον πλοιοκτήτη και καπετάνιο Νίκο Βατοκούζη και λίγο αργότερα τη Μόσχα με τον καπετάνιο πλέον Σπύρο, και έτσι, άθελά της, ναρκοθετεί το ίδιο της το σπιτικό.

Ψυχή βαθιά (2009, 124΄)
Σκηνοθεσία: Παντελής Βούλγαρης. Σενάριο: Ιωάννα Καρυστιάνη,  Παντελής Βούλγαρης. Παίζουν: Θανάσης Βέγγος, Γιώργος Αγγέλκος, Χρήστος Καρτέρης, Βαγγέλης Μουρίκης, Γιώργος Συμεωνίδης, Βικτώρια Χαραλαμπίδου, Κώστας Κεφτόγιαννης, Άννα Παρτσάνη, Μάριος Ποντίκας, Κλέα Σαμαντά, Μίλτος Πολυβίου. Φωτογραφία: Σίμος Σαρκετζής. Σκηνικά: Απόστολος Βέττας. Κοστούμια: Λουκία Χατζέλου. Μουσική: Γιάννης Αγγελάκας. Γλώσσα: Ελληνικά.

psixi_vathia

Το 1949, κατά τους τελευταίους μήνες του Εμφυλίου Πολέμου, στον Γράμμο και στο Βίτσι, δύο αδέρφια επιστρατεύονται παρά τη θέλησή τους σε διαφορετικά στρατόπεδα. Ο Ανέστης, 17 χρονών, πηγαίνει στον Εθνικό Στρατό και ο Βλάσης, 14 χρονών, στον Δημοκρατικό Στρατό. Έχοντας μεγαλώσει στην περιοχή και γνωρίζοντας τα κρυφά μονοπάτια και περάσματα, χρησιμοποιούνται ως οδηγοί του στρατού. Ο καπετάν-Βουνήσιος, η πολυβολήτρια Γιαννούλα, ο ανθυπολοχαγός Τριαντάφυλλος, ο Καλαματιανός δεκανέας, ο ταξίαρχος Τσαγκλής και η 14χρονη αντάρτισσα Φούλα είναι μερικά από τα πρόσωπα που τους πλαισιώνουν, ο καθένας κουβαλώντας τη δική του τραγική ιστορία.

Νύφες (2005, 128΄)
Σκηνοθεσία: Παντελής Βούλγαρης. Σενάριο: Ιωάννα Καρυστιάνη. Παίζουν: Damian Lewis, Βικτώρια Χαραλαμπίδου, Εύη Σαουλίδου, Andréa Ferréol, Steven Berkoff, Εβελίνα Παπούλια, Δημήτρης Καταλειφός, Ειρήνη Ιγγλέση, Αποστόλης Τότσικας, Γιώργος Μακρής. Γλώσσα: Ελληνικά, Αγγλικά, Ρωσικά, Ιταλικά, Τουρκικά.

nyfes

Καλοκαίρι 1922. Ο φωτογράφος Νόρμαν Χάρις και η Νίκη ταξιδεύουν στο ίδιο καράβι για την Αμερική. Ο Νόρμαν στην πρώτη θέση, η Νίκη στην τρίτη μαζί με άλλες 700 νύφες. Όλες κουβαλούν τη φωτογραφία ενός άγνωστου γαμπρού και το νυφικό τους στο βαλιτσάκι τους. Ο Νόρμαν συγκινείται βλέποντας τις νύφες της τρίτης θέσης. Η Νίκη είναι αυτή που τον εντυπωσιάζει περισσότερο. Σιγά σιγά γνωρίζονται και ερωτεύονται. Το υπερωκεάνιο "King Alexander" φτάνει στο λιμάνι της Νέας Υόρκης. Στο κατάστρωμα γράφεται ο επίλογος της σχέσης Νίκης-Νόρμαν.

Όλα είναι δρόμος (1998, 118΄)
Σκηνοθεσία: Παντελής Βούλγαρης. Σενάριο: Παντελής Βούλγαρης, Γιώργος Σκαμπαρδώνης. Παίζουν: Θανάσης Βέγγος, Δημήτρης Καταλειφός, Γιώργος Αρμένης, Κώστας Καζανάς, Αγγελική Λεμονή, Αλέξανδρος Τσακίρης, Αλέξανδρος Μούκανος. Φωτογραφία: Γιώργος Φρέντζος. Σκηνικά-Κοστούμια: Ιουλία Σταυρίδη. Μοντάζ: Ντίνος Κατσουρίδης. Μουσική: Σταμάτης Σπανουδάκης, Μάκης Γιαπράκας (λαϊκά τραγούδια). Γλώσσα: Ελληνικά.

ola_einai_dromos2

Σπονδυλωτή ταινία για τρεις ανθρώπους που πορεύονται προς μια οριακή στιγμή στη ζωή τους. Xαρώνειο νόμισμα: ένας αρχαιολόγος, που ο γιος του αυτοκτόνησε στο στρατό, ανακαλύπτει σε μια ανασκαφή έναν τάφο με το λείψανο ενός αξιωματικού των ελληνιστικών χρόνων. H τελευταία νανόχηνα: μια ομάδα ορνιθολόγων πηγαίνει στο Δέλτα του Έβρου για να βρει, με τη βοήθεια ενός ηλικιωμένου θηροφύλακα, την τελευταία νανόχηνα που έχει καταφύγει εκεί. Bιετνάμ: ένας μεσήλικας εργοστασιάρχης, σκασμένος γιατί η γυναίκα του πήρε τα παιδιά τους και τον άφησε, ισοπεδώνει κυριολεκτικά ένα αγροτικό σκυλάδικο.

Ακροπόλ (1995, 125΄)
Σκηνοθεσία: Παντελής Βούλγαρης. Σενάριο: Παντελής Βούλγαρης. Παίζουν: Λευτέρης Βογιατζής, Σταύρος Παράβας, Κωνσταντίνος Τζούμας, Θέμις Μπαζάκα, Δέσπω Διαμαντίδου, Άντζελα Γκερέκου, Σωτηρία Λεονάρδου, Ειρήνη Ιγγλέση, Όλγα Δαμάνη, Μάνος Βακούσης. Φωτογραφία: Ντίνος Κατσουρίδης. Σκηνικά-Κοστούμια: Ιουλία Σταυρίδη. Κοστούμια θεάτρου: Διονύσης Φωτόπουλος. Μουσική: Γιώργος Μουζάκης. Γλώσσα: Ελληνικά.

akropol

Aθήνα, δεκαετία του '50. O Πρίγκηψ, ο αυτοδημιούργητος θεατρικός επιχειρηματίας του επιθεωρησιακού θεάτρου "Aκροπόλ", απολύει μια απ' τις πρωταγωνίστριες του θιάσου, γιατί είναι μεθυσμένη τη βραδιά της πρεμιέρας. Για να την αντικαταστήσει, απευθύνεται στον σπεσιαλίστα σε γυναικείους κωμικούς ρόλους Λάκη Λοΐζο, ένα πρώην παιδί-θαύμα του κινηματογράφου, που διευθύνει ένα γραφείο κομπάρσων. O Λάκης στην αρχή ξαφνιάζεται από την απροσδόκητη πρόταση, αλλά τελικά αποφασίζει να δοκιμάσει την τύχη του στο σανίδι του περίφημου θεάτρου.

Ήσυχες μέρες του Αυγούστου (1991, 108΄)
Σκηνοθεσία: Παντελής Βούλγαρης. Σενάριο: Παντελής Βούλγαρης. Παίζουν: Αλέκα Παΐζη, Θέμις Μπαζάκα, Θανάσης Βέγγος, Χρυσούλα Διαβάτη, Αλέκος Ουδινότης, Ειρήνη Ιγγλέση. Φωτογραφία-Μοντάζ: Ντίνος Κατσουρίδης. Σκηνικά-Κοστούμια: Αναστασία Αρσένη. Μουσική: Μάνος Χατζιδάκις. Γλώσσα: Ελληνικά.

isixes_meres_tou_avgoustou

Όσοι μένουν στην Αθήνα τον Αύγουστο είναι οι μοναχικοί ή αυτοί που την προτιμούν έρημη. Οι ήρωες της ταινίας αντιπροσωπεύουν αυτές τις κατηγορίες. Ψάχνουν για παρέα, για έρωτα, για επικοινωνία. Μια γυναικεία φιγούρα σ’ ένα φωτισμένο παράθυρο, δυο ματιές στο άδειο βαγόνι του ηλεκτρικού, μια άγνωστη αντρική φωνή απ’ το τηλέφωνο, μπορεί να ξεκινήσουν μια σχέση ανθρώπινη. Κανείς δεν ξέρει πού μπορεί να καταλήξει μια γνωριμία. Κυριαρχεί η ανάγκη για επαφή αδιαφορώντας για το τίμημα. Τρεις ιστορίες ζωής στην αυγουστιάτικη Αθήνα που τις συνδέει η μοναξιά, η ανάγκη για επαφή και η πανσέληνος.

Η φανέλα με το 9 (1988, 121΄)
Σκηνοθεσία: Παντελής Βούλγαρης. Σενάριο: Βαγγέλης Ραπτόπουλος. Παίζουν: Στράτος Τζώρτζογλου, Θέμις Μπαζάκα, Νίκος Μπουσδούκος, Σταμάτης Τζελέπης, Θανάσης Μυλωνάς, Κάτια Σπερελάκη, Νίκος Τσαχιρίδης, Κώστας Κλεφτόγιαννης. Φωτογραφία: Αλέξης Γρίβας. Σκηνικά-Κοστούμια: Ιουλία Σταυρίδη. Μοντάζ: Τάκης Γιαννόπουλος. Μουσική: Σταμάτης Σπανουδάκης. Γλώσσα: Ελληνικά.

i_fanela_me_to_ennia

Βασισμένη στο ομώνυμο μυθιστόρημα του Μένη Κουμανταρέα, η ταινία αφηγείται τη ζωή και τα έργα του Βασίλη Σερέτη, νέου, άγνωστου, φτωχού, αλλά ταλαντούχου και φιλόδοξου ποδοσφαιριστή, που ονειρεύεται να κατακτήσει τα γήπεδα. Ο ήρωας είναι διατεθειμένος να τα δώσει όλα και να υποστεί ό,τι χρειαστεί, προκειμένου να κατακτήσει το ποδοσφαιρικό στερέωμα. Έχοντας ως μόνο όπλο το ταλέντο του, προσπαθεί να ορίσει τη μοίρα του, σε μια διαδρομή από τη Θεσσαλονίκη στον Βόλο και από εκεί στην Αθήνα. Μαζί του, γευόμαστε τη λάσπη των γηπέδων, τη μοναξιά της επαρχίας, τους "πουλημένους" αγώνες, αλλά και την εφήμερη λάμψη της επιτυχίας.

Τα Πέτρινα χρόνια (1985, 142΄)
Σκηνοθεσία: Παντελής Βούλγαρης. Σενάριο: Παντελής Βούλγαρης. Παίζουν: Θέμις Μπαζάκα, Δημήτρης Καταλειφός, Μαρία Μαρτίκα, Ειρήνη Ιγγλέση, Θάνος Γραμμένος, Πηνελόπη Πιτσούλη, Τάσος Παλατσίδης. Φωτογραφία: Γιώργος Αρβανίτης. Σκηνικά-Κοστούμια: Ιουλία Σταυρίδη. Μουσική: Σταμάτης Σπανουδάκης. Γλώσσα: Ελληνικά.

petrina_xronia

H 18χρονη Eλένη κι ο 22χρονος Mπάμπης γνωρίζονται και ερωτεύονται στη Θεσσαλία, το 1954. Πολύ σύντομα, ο Μπάμπης συλλαμβάνεται για παράνομη πολιτική δράση και καταδικάζεται σε πολύχρονη φυλάκιση. Η Ελένη, που επίσης καταζητείται, καταφεύγει στην Αθήνα όπου θα ζήσει, σε κατάσταση παρανομίας, μέχρι το 1966. Όταν, το 1966, ο Μπάμπης μεταφέρεται από την Κρήτη στις φυλακές της Αίγινας, η Ελένη καταφέρνει να μπει στο πλοίο για να τον δει για λίγο, έστω από μακριά. Διώξεις στα μετεμφυλιακά χρόνια, διώξεις στην επταετία της Χούντας και άνθρωποι με σθένος και καρδιά.

Happy Day (1977, 100΄)
Σκηνοθεσία: Παντελής Βούλγαρης. Σενάριο: Παντελής Βούλγαρης. Παίζουν: Ζωρζ Σαρρή, Γιώργος Μοσχίδης, Σταύρος Καλάρογλου, Νίκος Μπουσδούκος, Κωνσταντίνος Τζούμας, Στάθης Γιαλελής, Λάμπρος Λιαρόπουλος. Φωτογραφία: Νίκος Καβουκίδης. Σκηνικά-Κοστούμια: Κυριάκος Κατζουράκης. Μοντάζ: Ντίνος Κατσουρίδης. Μουσική: Διονύσης Σαββόπουλος. Γλώσσα: Ελληνικά.

happy_day

Σε ένα νησί, που το καίει ο ήλιος και το δέρνουν οι άνεμοι, ένα στρατόπεδο πολιτικών κρατούμενων περιμένει την επίσκεψη της "μεγάλης μητέρας", ετοιμάζοντας προς τιμή της μια γιορτή. Ένας κρατούμενος, που αρνιέται επίμονα να δηλώσει μεταμέλεια, εξαφανίζεται και οι αρχές του στρατοπέδου τον δηλώνουν νεκρό, ως αυτόχειρα. Όμως, τη μέρα την επίσημης επίσκεψης και κατά τη διάρκεια της γιορτής, ο "νεκρός" εμφανίζεται.

Το προξενιό της Άννας (1972, 82΄)
Σκηνοθεσία: Παντελής Βούλγαρης. Σενάριο: Μένης Κουμανταρέας, Παντελής Βούλγαρης. Παίζουν: Άννα Βαγενά, Σταύρος Καλάρογλου, Κώστας Ρηγόπουλος, Σμαρώ Βεάκη, Αλίκη Ζωγράφου, Μαρία Μαρτίκα, Αλέκος Ουδινότης, Νίκος Γαροφάλλου. Φωτογραφία: Νίκος Καβουκίδης. Σκηνικά-Κοστούμια: Κυριάκος Κατζουράκης. Μοντάζ: Ντίνος Κατσουρίδης. Γλώσσα: Ελληνικά.

to_proxenio_tis_annas_large

H Άννα, ένα φτωχό κορίτσι από χωριό, εργάζεται εδώ και δέκα χρόνια ως εσωτερική υπηρέτρια σε μια μεσοαστική αθηναϊκή οικογένεια. Τα αφεντικά, όταν η Άννα φτάνει σε ηλικία γάμου, διαλέγουν για λογαριασμό της ένα νέο και τον καλούν στο σπίτι μια Κυριακή. Το ίδιο βράδυ επιτρέπουν στην Άννα να βγει έξω μόνη με τον υποψήφιο γαμπρό. Στη σύντομη αυτή έξοδο, η Άννα θα νιώσει για πρώτη φορά στη ζωή της συναισθήματα που έως τότε τα έπνιγε βαθιά μέσα της. Όταν, όμως, επιστρέψει στο σπίτι, θα ανακαλύψει ότι οι διαθέσεις της οικογένειας έχουν αλλάξει.

Ο Μεγάλος Ερωτικός (1973, 70΄)
Σκηνοθεσία: Παντελής Βούλγαρης. Σενάριο: Παντελής Βούλγαρης. Σκηνογραφία: Γιάννης Καλαϊτζής. Μοντάζ: Γιώργος Πανουσόπουλος. Γλώσσα: Ελληνικά.

Ένα οπτικό ταξίδι στην Αθήνα, μέσα από μια σειρά δέκα ερωτικών τραγουδιών του Μάνου Χατζιδάκι σε στίχους Ελύτη, Σαπφούς, Καβάφη κ.ά. με τις φωνές της Φλέρυς Νταντωνάκη και του Δημήτρη Ψαριανού. Ένα αριστουργηματικό κινηματογραφικό πείραμα, σε συνεργασία δύο αγαπημένων δημιουργών –του Βούλγαρη και του Χατζιδάκι–, εξαιρετικά φωτογραφημένο από τους Γιώργο Αρβανίτη και Γιώργο Πανουσόπουλο.

Μικρού μήκους ταινίες:

Ο χορός των τράγων (ντοκιμαντέρ) (ντοκιμαντέρ, 1971, 22΄)
Σκηνοθεσία: Παντελής Βούλγαρης. Σενάριο: Χαρά Κουλεντιανού. Φωτογραφία: Νίκος Καβουκίδης. Μοντάζ: Τάκης Δαυλόπουλος. Γλώσσα: Ελληνικά.

Το καρναβάλι είναι τρελό σε όλη την Ελλάδα, αλλά πουθενά δεν είναι πιο αχαλίνωτο και αυθεντικό όπως στη Σκύρο. Όλα τα στοιχεία -οι μορφές που είναι μισές άνθρωπος μισές ζώο, οι αλλόκοτες μάσκες, οι παντομίμες, οι παρωδίες και τα αισχρόλογα- ταυτίζουν το καρναβάλι της Σκύρου με τα αρχαία Διονύσια. Το ντοκιμαντέρ αυτό παρουσιάζει τον χορό των τράγων ή "γέρων", καθώς και μια παράλληλη γιορτή που οργανώνουν οι ψαράδες του νησιού.

Ce n’est pas que le début (ντοκιμαντέρ, 1969, 12’)
Σκηνοθεσία: Παντελής Βούλγαρης. Φωτογραφία: Νίκος Καβουκίδης, Γιώργος Πανουσόπουλος. Κείμενο: Βασίλης Βασιλικός. Γλώσσα: Ελληνικά.

Πρόκειται για ένα ντοκουμέντο που γύρισε παράνομα ο Παντελής Βούλγαρης τα χρόνια της Δικτατορίας. Πιο συγκεκριμένα, περιλαμβάνει εικόνες από την κηδεία του Γεωργίου Παπανδρέου που εξελίχθηκε στην πρώτη μεγάλη λαϊκή αντιδικτατορική εκδήλωση. Η ταινία ολοκληρώθηκε στο Παρίσι με τη βοήθεια του Κώστα Γαβρά. Οι Έλληνες του εξωτερικού την πρόβαλαν σε πολιτικές συγκεντρώσεις κατά της Χούντας.

Τζίμης ο Τίγρης (1966, 15΄)
Σκηνοθεσία: Παντελής Βούλγαρης. Σενάριο: Παντελής Βούλγαρης. Παίζουν: Σπύρος Καλογήρου, Marilyse Preysler, Νάσος Κατακουζηνός. Φωτογραφία: Γιώργος Πανουσόπουλος. Μοντάζ: Νίκος Καβουκίδης. Γλώσσα: Ελληνικά, Γερμανικά.

tzimis_o_tigris

Ο "Τζίμης ο Τίγρης" είναι ένας οικογενειάρχης αθλητής, που ζει επιδεικνύοντας τις ικανότητές του σε αυτοσχέδιες "παραστάσεις" στους δρόμους της Αθήνας. Μια μέρα τον πλησιάζει μια νεαρή Γερμανίδα και του ζητάει την άδεια να τον βγάλει μια σειρά φωτογραφίες για ένα ρεπορτάζ. Ανάμεσά τους θα αναπτυχθεί μια τρυφερότητα και θα περάσουν ένα βράδυ μαζί στο δωμάτιο ενός ξενοδοχείου. Το άλλο πρωί, ο Τζίμης θα βρεθεί κατηγορούμενος ότι παρέσυρε τη νεαρή ξένη για να τη ληστέψει...

Ο κλέφτης (1965, 20΄)
Σκηνοθεσία: Παντελής Βούλγαρης. Σενάριο: Παντελής Βούλγαρης. Παίζουν: Αλέξης Δαμιανός, Παντελής Βούλγαρης, Βαγγέλης Καζάν. Φωτογραφία: Γιώργος Πανουσόπουλος. Μοντάζ: Νίκος Καβουκίδης. Γλώσσα: Ελληνικά.

Ένας αστυνομικός πιάνει έναν πορτοφολά ύστερα από παράνομη δράση σε ένα λεωφορείο, αλλά δείχνει προθυμία να ακούσει τι τον οδήγησε στην παρανομία.

Περισσότερες πληροφορίες

Ταινιοθήκη της Ελλάδος

Ιερά Οδός 48 & Μεγ. Αλεξάνδρου 134-136, (ΜΕΤΡΟ Κεραμεικός)

Διαβάστε ακόμα

Τελευταία άρθρα Σινεμά

Heritage in Focus: Χώροι μουσικής και κινηματογράφου σε κίνδυνο

Στην πρώτη εκδήλωση θα συζητηθούν οι απειλές που αντιμετωπίζουν οι πολιτιστικοί χώροι στις πόλεις, εστιάζοντας στη μουσική σκηνή του Βερολίνου και το κινηματογραφικό τοπίο της Αθήνας

ΓΡΑΦΕΙ: ATHINORAMA TEAM
21/11/2024

Τέσσερις μέρες γεμάτες μικρού μήκους του Athens Short Film Festival

Σαράντα ταινίες από όλο τον κόσμο παρουσιάζει η φρέσκια διοργάνωση που επιστρέφει στο Κουκάκι.

"Ο Νόμος του Μέρφυ": Άγγελε Φραντζή, πώς γύρισες την πιο φιλόδοξη ελληνική ταινία της χρονιάς;

Ο πολυσχιδής σκηνοθέτης ανοίγει τα χαρτιά του γύρω από την ορμητική παραγωγή, στην οποία η Κάτια Γκουλιώνη υποδύεται μια αποτυχημένη ηθοποιό που ζει διαδοχικές διαφορετικές πραγματικότητες, ελπίζοντας να βρει τον εαυτό της.

Ο Νόμος του Μέρφυ

Ένα γράμμα αγάπης στο ίδιο το σινεμά και τη ζωή, ένα μεθυστικό κολάζ αναφορών και ανθρωπιάς, το οποίο παρόλο που παρασύρεται από την ορμή και την πληθωρικότητά του.

Μικρά Πράγματα Σαν κι Αυτά

Αληθινά περιστατικά εμπνέουν ένα χαμηλότονο δράμα χαρακτήρων με κοινωνική ευαισθησία, διηγηματική λιτότητα και καίριες ερμηνείες (βραβείο στο Φεστιβάλ Βερολίνου για την Έμιλι Γουότσον).

Μικρό Θλιμμένο Κορίτσι

Εσωστρεφής όσο και δημιουργικά πρωτότυπος συνδυασμός ψυχολογικού δράματος και ντοκιμαντέρ. Υπερβολικά φιλόδοξη ως σινε-κατασκευή, αποτυπώνει το πνεύμα μιας ανήσυχης εποχής.

Η Κουζίνα

Ανισόρροπο δράμα πάνω στο κυνήγι του αμερικανικού ονείρου, διχασμένο ανάμεσα στο κομψό στιλιζάρισμα, το αιχμηρό ψυχογράφημα και το οξύ κοινωνικό σχόλιο.