Το νέο ντοκιμαντέρ της Εύας Στεφανή στο Δαναό

Οι βραβευμένες «Μέρες και Νύχτες της Δήμητρας Κ.» έρχονται στον κινηματογράφο της Κηφισίας.

meres_kai_nixtes_tis_dimitrask1

Κάτι παραπάνω από ενάμιση χρόνο μετά την πρεμιέρα του στο 23ο Φεστιβάλ Ντοκιμαντέρ Θεσσαλονίκης, το φιλμ τεκμηρίωσης "Μέρες και Νύχτες της Δήμητρας Κ." της κορυφαίας στο είδος Εύας Στεφανή, έρχεται για περιορισμένο αριθμό προβολών στον κινηματογράφο Δαναό.

Η ταινία γυρίστηκε στο πέρας 12 ετών κατά τη διάρκεια της οικονομικής κρίσης και αποτελεί πορτρέτο της Δήμητρας Κανελλοπούλου, εργαζόμενης στο χώρο του σεξ και επί χρόνια πρόεδρος του Σωματείου Ατόμων Εργαζόμενων στο Σεξ Ελλάδας. Ακολουθεί μέρος του κειμένου για το ντοκιμαντέρ που γράφτηκε σε ανταπόκριση του "α" από την πρεμιέρα του στη Θεσσαλονίκη:

meres_kai_nixtes_tis_dimitrask2

"Η ανεπιτήδευτη διάθεση είναι εμφανής από την αβίαστη συναναστροφή της Δήμητρας με την κινηματογραφίστρια Στεφανή, μέχρι τα ίδια τα πλάνα. Κανένα δεν είναι στοιχειωδώς στημένο, μάλιστα, υπάρχουν στιγμές που η κάμερα γίνεται εμπόδιο, κατά τη διάρκεια μιας πρόποσης για παράδειγμα. Η ίδια η σκηνοθέτης, εξάλλου, παίρνει λιγοστά μέρος στη δράση και σίγουρα όχι για να υποκινήσει καταστάσεις. Είναι απόρροια της (απολύτως κατανοητής) προστατευτικής στάσης της απέναντι στην ηρωίδα, η οποία βέβαια έχει ως συνέπεια να παραβλέπονται όποια φάουλ έχει ενδεχομένως πράξει η Δήμητρα.

meres_kai_nixtes_tis_dimitrask3

Το 'Μέρες και Νύχτες...' καταφέρνει ωστόσο να γίνει υποβλητικό, να μεταφέρει πειστικά μια σε πολλούς άγνωστη καθημερινότητα και να σκιαγραφήσει με χειροπιαστό νοιάξιμο την ηρωίδα του, δίχως ποτέ να εκπέσει σε εύπεπτους συναισθηματισμούς ή επενδύοντας στο σοκ. Ακόμα περισσότερο, το ντοκιμαντέρ αφουγκράζεται τους (ηθικούς-πολιτικούς) προβληματισμούς που ανακύπτουν όταν μια κάμερα καταγράφει τη ζωή ενός υποκειμένου όπως η Δήμητρα Κ., αλλά γλιτώνει τις παγίδες παραμένοντας αφοσιωμένο σε μια σχέση που κρατά πλέον πάνω από 12 χρόνια".

Επιπλέον, αξίζει να σημειωθεί πως στο 23ο Φεστιβάλ Ντοκιμαντέρ Θεσσαλονίκης η ταινία είχε αποσπάσει το βραβείο της ένωσης WIFT GR. Στο Δαναό προβάλλεται 21-23 & 25/10 (Παρασκευή - 22.15, Σάββατο & Κυριακή - 16.00, Τρίτη 22.15).

Περισσότερες πληροφορίες

Μέρες και Νύχτες της Δήμητρας Κ.

  • Ντοκιμαντέρ
  • 2021
  • Διάρκεια: 72 '
  • Εύα Στεφανή

Το κινηματογραφικό πορτρέτο της Δήμητρας, εργαζόμενης στο χώρο του σεξ και επί χρόνια πρόεδρος του Σωματείου Ατόμων Εργαζόμενων στο Σεξ Ελλάδας, σε βάθος δώδεκα ετών και με φόντο την οικονομική κρίση.

Δαναός

Λ. Κηφισίας 109 (ΜΕΤΡΟ Πανόρμου)

Διαβάστε ακόμα

Τελευταία άρθρα Σινεμά

Heritage in Focus: Χώροι μουσικής και κινηματογράφου σε κίνδυνο

Στην πρώτη εκδήλωση θα συζητηθούν οι απειλές που αντιμετωπίζουν οι πολιτιστικοί χώροι στις πόλεις, εστιάζοντας στη μουσική σκηνή του Βερολίνου και το κινηματογραφικό τοπίο της Αθήνας

ΓΡΑΦΕΙ: ATHINORAMA TEAM
21/11/2024

Τέσσερις μέρες γεμάτες μικρού μήκους του Athens Short Film Festival

Σαράντα ταινίες από όλο τον κόσμο παρουσιάζει η φρέσκια διοργάνωση που επιστρέφει στο Κουκάκι.

"Ο Νόμος του Μέρφυ": Άγγελε Φραντζή, πώς γύρισες την πιο φιλόδοξη ελληνική ταινία της χρονιάς;

Ο πολυσχιδής σκηνοθέτης ανοίγει τα χαρτιά του γύρω από την ορμητική παραγωγή, στην οποία η Κάτια Γκουλιώνη υποδύεται μια αποτυχημένη ηθοποιό που ζει διαδοχικές διαφορετικές πραγματικότητες, ελπίζοντας να βρει τον εαυτό της.

Ο Νόμος του Μέρφυ

Ένα γράμμα αγάπης στο ίδιο το σινεμά και τη ζωή, ένα μεθυστικό κολάζ αναφορών και ανθρωπιάς, το οποίο παρόλο που παρασύρεται από την ορμή και την πληθωρικότητά του.

Μικρά Πράγματα Σαν κι Αυτά

Αληθινά περιστατικά εμπνέουν ένα χαμηλότονο δράμα χαρακτήρων με κοινωνική ευαισθησία, διηγηματική λιτότητα και καίριες ερμηνείες (βραβείο στο Φεστιβάλ Βερολίνου για την Έμιλι Γουότσον).

Μικρό Θλιμμένο Κορίτσι

Εσωστρεφής όσο και δημιουργικά πρωτότυπος συνδυασμός ψυχολογικού δράματος και ντοκιμαντέρ. Υπερβολικά φιλόδοξη ως σινε-κατασκευή, αποτυπώνει το πνεύμα μιας ανήσυχης εποχής.

Η Κουζίνα

Ανισόρροπο δράμα πάνω στο κυνήγι του αμερικανικού ονείρου, διχασμένο ανάμεσα στο κομψό στιλιζάρισμα, το αιχμηρό ψυχογράφημα και το οξύ κοινωνικό σχόλιο.