Φεστιβάλ Βενετίας 2022: Γυναίκες στα πρόθυρα και "Πνεύματα" για βραβείο

Άφθονοι θηλυκοί μπελάδες κατέκλυσαν τις οθόνες της φετινής Μόστρα, η οποία μας αποκάλυψε επιτέλους και την πρώτη πραγματικά σπουδαία ταινία της.

Ta-pnevmata_tou_Inisherin

Αποξενωμένες, μοναχικές, αντισυμβατικές, μα θαρραλέες γυναίκες είναι οι πρωταγωνίστριες των περισσοτέρων ταινιών του φετινού διαγωνιστικού τμήματος, αρχής γενομένης με την διευθύντρια ορχήστρας του "TÁR", ερμηνευμένη ανεπανάληπτα από την Κέιτ Μπλάνσετ. Την ακολούθησαν η – πάντα φιλότιμη - Βιρζινί Εφιρά, ως ερωτευμένη 40άρα που θέλει παιδί με έναν άντρα (Ροσντί Ζεμ) ο οποίος έχει ήδη το δικό του, στα μπανάλ "Παιδιά των Άλλων" της Ρεμπέκα Ζλοτόφσκι, η ανεκμετάλλευτη από τη σκηνοθέτιδα Ολίβια Γουάιλντ Φλόρενς Πιου στο παταγωδώς ασυνάρτητο και ασύνταχτο θρίλερ φαντασίας "Don't Worry Darling", και η σαρωτική Πενέλοπε Κρουζ στο αγιογραφικό "L'Immensita" του Εμανουέλε Κριαλέζε. Ένα καρτποσταλικής αισθητικής χρονικό ενηλικίωσης μιας έφηβης που επιθυμεί διακαώς να "γίνει" αγόρι στα ιταλικά 60s και το οποίο, όπως αποκάλυψε θαρραλέα ο σκηνοθέτης, είναι στην πραγματικότητα η δική του νεανική ηλικία(!).

Dont_worry_darling1
"Don't Worry Darling"

Σε αντίθεση με τη ρηχότητα κι απλοϊκότητα με τις οποίες περιγράφουν τις περιπέτειες των ηρωίδων τους οι Ζλοτόφσκι, Γουάιλντ και Κριαλέζε, ο Ιάπωνας Κότζι Φουκάντα ισορροπεί δεξιοτεχνικά τους τόνους του δράματος χαρακτήρων και της σάτιρας των σχέσεων των δύο φύλλων στο χαμηλότονο και απολαυστικής επίγευσης "Love Life" του. Ο απροσδόκητος χαμός ενός μικρού αγοριού γίνεται εδώ η αφορμή για μια απόλυτα απρόβλεπτη, μα συναισθηματικά καλοζυγισμένη και δραματικά καίρια ανάλυση της κρίσης "ταυτότητας" μιας μητέρας, παράλληλα με μιας ανατολίτικης σοφίας ενδοσκόπηση στη σύγχρονη ιαπωνική οικογενειακή πραγματικότητα (Χαμαγκούτσι και Κόρε-έντα έρχονται αμέσως στο νου).

Love_life
"Love Life"

Η θερμή υποδοχή των κριτικών στην ταινία την έφερε προσωρινά στην τρίτη θέση της λίστας την οποία δημοσιεύει καθημερινά το ιταλικό περιοδικό Ciak, με την πρώτη θέση να μοιράζονται το "Bones and All" του Λούκα Γκουαντανίνο και τα "Πνεύματα του Ινίσεριν" του Μάρτιν Μακντόνα. Ο οσκαρικός Βρετανός δημιουργός τού "Οι Τρεις Πινακίδες Έξω από το Έμπινγκ, στο Μιζούρι" επανασυνδέει το ντουέτο Κόλιν Φάρελ - Μπρένταν Γκλίζον της (δικής του) "Αποστολής στην Μπριζ" και αφηγείται την κωμικοτραγική ιστορία της απότομης κι αδικαιολόγητης(;) διακοπής μιας μακροχρόνιας αντρικής φιλίας στην Ιρλανδία του 1923. Ταυτόχρονα, σχολιάζει πολυεπίπεδα την ιλαροτραγωδία της ανθρώπινης (συν)ύπαρξης, έχοντας ως φόντο ένα σκληρό εμφύλιο πόλεμο κι ένα μαγευτικής αγριότητας φυσικό τοπίο. Η συγκινητικότερη και διασκεδαστικότερη συνάμα κινηματογραφική στιγμή της φετινής Μόστρα, έτοιμη για ένα μεγάλο βραβείο και πολλές οσκαρικές υποψηφιότητες.

Ευχαριστούμε την Aegean Airlines για την υποστήριξή της στην πραγματοποίηση του ταξιδιού.

Διαβάστε ακόμα

Τελευταία άρθρα Σινεμά

Heritage in Focus: Χώροι μουσικής και κινηματογράφου σε κίνδυνο

Στην πρώτη εκδήλωση θα συζητηθούν οι απειλές που αντιμετωπίζουν οι πολιτιστικοί χώροι στις πόλεις, εστιάζοντας στη μουσική σκηνή του Βερολίνου και το κινηματογραφικό τοπίο της Αθήνας

Τέσσερις μέρες γεμάτες μικρού μήκους του Athens Short Film Festival

Σαράντα ταινίες από όλο τον κόσμο παρουσιάζει η φρέσκια διοργάνωση που επιστρέφει στο Κουκάκι.

"Ο Νόμος του Μέρφυ": Άγγελε Φραντζή, πώς γύρισες την πιο φιλόδοξη ελληνική ταινία της χρονιάς;

Ο πολυσχιδής σκηνοθέτης ανοίγει τα χαρτιά του γύρω από την ορμητική παραγωγή, στην οποία η Κάτια Γκουλιώνη υποδύεται μια αποτυχημένη ηθοποιό που ζει διαδοχικές διαφορετικές πραγματικότητες, ελπίζοντας να βρει τον εαυτό της.

Ο Νόμος του Μέρφυ

Ένα γράμμα αγάπης στο ίδιο το σινεμά και τη ζωή, ένα μεθυστικό κολάζ αναφορών και ανθρωπιάς, το οποίο παρόλο που παρασύρεται από την ορμή και την πληθωρικότητά του.

Μικρά Πράγματα Σαν κι Αυτά

Αληθινά περιστατικά εμπνέουν ένα χαμηλότονο δράμα χαρακτήρων με κοινωνική ευαισθησία, διηγηματική λιτότητα και καίριες ερμηνείες (βραβείο στο Φεστιβάλ Βερολίνου για την Έμιλι Γουότσον).

Μικρό Θλιμμένο Κορίτσι

Εσωστρεφής όσο και δημιουργικά πρωτότυπος συνδυασμός ψυχολογικού δράματος και ντοκιμαντέρ. Υπερβολικά φιλόδοξη ως σινε-κατασκευή, αποτυπώνει το πνεύμα μιας ανήσυχης εποχής.