Atlantic City

4

Χρυσό Λιοντάρι στο Φεστιβάλ Βενετίας και πέντε οσκαρικές υποψηφιότητες για μια τρυφερά πικρή ελεγεία πάνω στο τέλος μιας (αμερικανικής) εποχής.

Atlantic_City

Πλάνα κτιρίων που γκρεμίζονται ανοίγουν και κλείνουν τη δεύτερη ταινία (μετά την "Κουκλίτσα της Νέας Ορλεάνης") που γύρισε ο Λουί Μαλ στις ΗΠΑ, συγκεκριμένα στο Ατλάντικ Σίτι του Νιου Τζέρσι, το Λας Βέγκας της Ανατολικής Ακτής. Εκεί στα τέλη των 70s το κυνήγι του αμερικανικού ονείρου παραμένει ζωντανότερο από ποτέ, με τα λουσάτα καζίνο να ξεπηδούν σαν μανιτάρια και τους επαρχιώτες να συρρέουν κυνηγώντας την καλή σε κάποιο τραπέζι της ρουλέτας ή του μπλακ τζακ. Μια από αυτούς είναι και η Σάλι, η οποία από το παγωμένο Σασκάτσουαν του Καναδά έχει καταλήξει υπάλληλος σε ένα καζίνο, φιλοδοξώντας να γίνει γκρουπιέρισσα, να μάθει γαλλικά και -γιατί όχι;- να βρεθεί μια μέρα στην άλλη άκρη του Ατλαντικού και το Πριγκιπάτο του Μονακό. Τη ρουτίνα της όμως θα ανατρέψουν ο εν διαστάσει σύζυγός της και η έγκυος αδελφή της, ζευγάρι χίπιδων της συμφοράς που έρχονται στο Ατλάντικ Σίτι για να πουλήσουν κλεμμένα ναρκωτικά. Στο όλο σκηνικό θα μπλεχτεί και ο Λου, γείτονας της Σάλι και πρώην μικροπαράνομος, ο οποίος βρίσκει ευκαιρία να θυμηθεί τα νιάτα του, να μπλέξει στη διακίνηση του παράνομου φορτίου και να αντιμετωπίσει τους γκάνγκστερ που το αναζητούν.


Η καλύτερη ταινία της αμερικανικής περιόδου του νεοκυματιστή Λουί Μαλ είναι μια τρυφερά πικρή ελεγεία πάνω στο τέλος μιας εποχής, βραβευμένη με το Χρυσό Λιοντάρι του Φεστιβάλ Βενετίας και υποψήφια για πέντε Όσκαρ (Ταινίας, Σκηνοθεσίας, Πρωτότυπου Σεναρίου, Α΄ Αντρικού και Α΄ Γυναικείου Ρόλου). Γραμμένη από το συγγραφέα Τζον Γκουάρ (του θεατρικού "Six Degrees of Separation"), αντιπαραβάλλει με χάρη και ειρωνεία συμπεριφορές, αξίες, ηθικές επιλογές και κοινωνικές εικόνες δεμένες με τη διαχρονική αναζήτηση του American success story (από τον τζόγο ως την γκανγκστερική βία), ακολουθώντας μια συγκινητική, αντισυμβατική ερωτική ιστορία και σχολιάζοντας ταυτόχρονα μια ολόκληρη μυθολογία. Αυτή ενός –και κινηματογραφικού– ονείρου που γκρεμίζεται και ξαναχτίζεται ασταμάτητα, ανανεώνοντας διαρκώς την αστραφτερή μα θανάσιμα ρηχή γοητεία του.

Καναδάς, Γαλλία. 1980. Διάρκεια: 104΄. Διανομή: SUMMER CLASSICS

Περισσότερες πληροφορίες

Atlantic City

4
  • Δραματική
  • 1980
  • Διάρκεια: 104 '
  • Λουί Μαλ

Στο Ατλάντικ Σίτι, το Λας Βέγκας της Ανατολικής Ακτής των ΗΠΑ, μια κλεμμένη ποσότητα ναρκωτικών θα φέρει κοντά έναν γερασμένο πρώην μικροπαράνομο και μια νεαρή επαρχιώτισσα που θέλει να γίνει γκρουπιέρισσα.

Διαβάστε ακόμα

Τελευταία άρθρα Σινεμά

Heritage in Focus: Χώροι μουσικής και κινηματογράφου σε κίνδυνο

Στην πρώτη εκδήλωση θα συζητηθούν οι απειλές που αντιμετωπίζουν οι πολιτιστικοί χώροι στις πόλεις, εστιάζοντας στη μουσική σκηνή του Βερολίνου και το κινηματογραφικό τοπίο της Αθήνας

ΓΡΑΦΕΙ: ATHINORAMA TEAM
21/11/2024

Τέσσερις μέρες γεμάτες μικρού μήκους του Athens Short Film Festival

Σαράντα ταινίες από όλο τον κόσμο παρουσιάζει η φρέσκια διοργάνωση που επιστρέφει στο Κουκάκι.

"Ο Νόμος του Μέρφυ": Άγγελε Φραντζή, πώς γύρισες την πιο φιλόδοξη ελληνική ταινία της χρονιάς;

Ο πολυσχιδής σκηνοθέτης ανοίγει τα χαρτιά του γύρω από την ορμητική παραγωγή, στην οποία η Κάτια Γκουλιώνη υποδύεται μια αποτυχημένη ηθοποιό που ζει διαδοχικές διαφορετικές πραγματικότητες, ελπίζοντας να βρει τον εαυτό της.

Ο Νόμος του Μέρφυ

Ένα γράμμα αγάπης στο ίδιο το σινεμά και τη ζωή, ένα μεθυστικό κολάζ αναφορών και ανθρωπιάς, το οποίο παρόλο που παρασύρεται από την ορμή και την πληθωρικότητά του.

Μικρά Πράγματα Σαν κι Αυτά

Αληθινά περιστατικά εμπνέουν ένα χαμηλότονο δράμα χαρακτήρων με κοινωνική ευαισθησία, διηγηματική λιτότητα και καίριες ερμηνείες (βραβείο στο Φεστιβάλ Βερολίνου για την Έμιλι Γουότσον).

Μικρό Θλιμμένο Κορίτσι

Εσωστρεφής όσο και δημιουργικά πρωτότυπος συνδυασμός ψυχολογικού δράματος και ντοκιμαντέρ. Υπερβολικά φιλόδοξη ως σινε-κατασκευή, αποτυπώνει το πνεύμα μιας ανήσυχης εποχής.

Η Κουζίνα

Ανισόρροπο δράμα πάνω στο κυνήγι του αμερικανικού ονείρου, διχασμένο ανάμεσα στο κομψό στιλιζάρισμα, το αιχμηρό ψυχογράφημα και το οξύ κοινωνικό σχόλιο.