Τρία Πατώματα

2,5

Χωρίς ίχνος χιούμορ, ο Νάνι Μορέτι συγκινεί και προβληματίζει, διασκευάζοντας ένα λογοτεχνικό μπεστ σέλερ, αλλά νιώθει απλώς ο τέλειος διεκπεραιωτής ενός μοντέρνου αστικού μελοδράματος.

Tria_patomata

Το γεγονός ότι, για πρώτη φορά στην 50χρονη καριέρα του, ο Νάνι Μορέτι αποφασίζει να καταφύγει στη σεναριακή διασκευή προϋπάρχοντος υλικού δεν σημαίνει απαραίτητα και έλλειψη έμπνευσης. Τα "Τρία πατώματα" του Ισραηλινού Εσκόλ Νεβό, μάλιστα, προσφέρουν ιδέες για ένα μοντέρνο κινηματογραφικό αστικό δράμα, περιγράφοντας ότι τρία ζευγάρια με παιδιά που ζουν στην ίδια πολυκατοικία του Τελ Αβίβ προσπαθούν να αντιμετωπίσουν μια προβληματική καθημερινότητα.


Ο Μορέτι και οι δύο συνσεναριογράφοι του (Φεντερίκα Ποντεμόλι και Βάλια Σαντέλα) διασταυρώνουν τις τρεις ξεχωριστές ιστορίες, τις μεταφέρουν από το Ισραήλ στη Ρώμη, κάνουν σημαντικές παρεμβάσεις στη μία απ’ αυτές (του δικαστή) και οριοθετούν το πέρασμα του χρόνου, προχωρώντας τις όλες μαζί δύο φορές ανά πέντε χρόνια. Έτσι, ο Λούτσιο με τη Σάρα τσακώνονται για το αν ο ηλικιωμένος Ρενάτο, ο οποίος προσέχει περιστασιακά την κόρη τους, μπορεί να την κακοποίησε σεξουαλικά. Η Μόνικα, γνωστή στους γείτονες ως "χήρα", πασχίζει να μεγαλώσει εντελώς μόνη της το νεογέννητο μωρό της, μιας και ο σύζυγός της λείπει διαρκώς για δουλειά. Ο δικαστής Βιτόριο και η γυναίκα του Ντόρα, τέλος, έχουν εντελώς διαφορετική προσέγγιση για το γεγονός πως ο γιος τους, οδηγώντας μεθυσμένος, σκότωσε με το αυτοκίνητό του μια γυναίκα.


Χωρίς ίχνος χιούμορ, ο Νάνι Μορέτι συγκινεί και προβληματίζει, αλλά νιώθει απλώς ο τέλειος διεκπεραιωτής ενός μοντέρνου αστικού μελοδράματος. Η κάμερα χαϊδεύει με τρυφερότητα τους ήρωές του, αναδεικνύοντας θαρραλέα τις σκοτεινές παρορμήσεις που τους παγιδεύουν σε εμμονές, προκαταλήψεις και (αντρικές) εξάρσεις βίας. Ο χειρισμός των συναισθημάτων είναι προσεκτικός, αν και όλες οι ιστορίες του δεν έχουν το ίδιο βάθος, με αυτή του Λούτσιο να είναι σαφώς η πλέον ενδιαφέρουσα. Αυτό όμως που κρατά αιχμάλωτη την ταινία σε μια δύσκαμπτη σοβαροφάνεια είναι η εκβιαστική ανάγκη για λύτρωση και ο βαρύς αφηγηματικός τόνος, ο οποίος τσαλακώνει το πολύτιμο φινίρισμα, αμβλύνει πολλές αιχμηρές γωνίες και προσφέρει μια –σχεδόν ανώδυνα– εύκολη κατάληξη σε κάθε μεσοαστικό εφιάλτη.

Ιταλία, Γαλλία. 2021. Διάρκεια: 119΄. Διανομή: FEELGOOD

Περισσότερες πληροφορίες

Τρία Πατώματα

Tre Piani / Three Floors
2,5
  • Δραματική
  • 2021
  • Διάρκεια: 119 '
  • Νάνι Μορέτι

Σε μια πολυκατοικία της Ρώμης, τρία ζευγάρια με παιδιά προσπαθούν να αντιμετωπίσουν μια προβληματική καθημερινότητα.

Διαβάστε ακόμα

Τελευταία άρθρα Σινεμά

Heritage in Focus: Χώροι μουσικής και κινηματογράφου σε κίνδυνο

Στην πρώτη εκδήλωση θα συζητηθούν οι απειλές που αντιμετωπίζουν οι πολιτιστικοί χώροι στις πόλεις, εστιάζοντας στη μουσική σκηνή του Βερολίνου και το κινηματογραφικό τοπίο της Αθήνας

ΓΡΑΦΕΙ: ATHINORAMA TEAM
21/11/2024

Τέσσερις μέρες γεμάτες μικρού μήκους του Athens Short Film Festival

Σαράντα ταινίες από όλο τον κόσμο παρουσιάζει η φρέσκια διοργάνωση που επιστρέφει στο Κουκάκι.

"Ο Νόμος του Μέρφυ": Άγγελε Φραντζή, πώς γύρισες την πιο φιλόδοξη ελληνική ταινία της χρονιάς;

Ο πολυσχιδής σκηνοθέτης ανοίγει τα χαρτιά του γύρω από την ορμητική παραγωγή, στην οποία η Κάτια Γκουλιώνη υποδύεται μια αποτυχημένη ηθοποιό που ζει διαδοχικές διαφορετικές πραγματικότητες, ελπίζοντας να βρει τον εαυτό της.

Ο Νόμος του Μέρφυ

Ένα γράμμα αγάπης στο ίδιο το σινεμά και τη ζωή, ένα μεθυστικό κολάζ αναφορών και ανθρωπιάς, το οποίο παρόλο που παρασύρεται από την ορμή και την πληθωρικότητά του.

Μικρά Πράγματα Σαν κι Αυτά

Αληθινά περιστατικά εμπνέουν ένα χαμηλότονο δράμα χαρακτήρων με κοινωνική ευαισθησία, διηγηματική λιτότητα και καίριες ερμηνείες (βραβείο στο Φεστιβάλ Βερολίνου για την Έμιλι Γουότσον).

Μικρό Θλιμμένο Κορίτσι

Εσωστρεφής όσο και δημιουργικά πρωτότυπος συνδυασμός ψυχολογικού δράματος και ντοκιμαντέρ. Υπερβολικά φιλόδοξη ως σινε-κατασκευή, αποτυπώνει το πνεύμα μιας ανήσυχης εποχής.

Η Κουζίνα

Ανισόρροπο δράμα πάνω στο κυνήγι του αμερικανικού ονείρου, διχασμένο ανάμεσα στο κομψό στιλιζάρισμα, το αιχμηρό ψυχογράφημα και το οξύ κοινωνικό σχόλιο.