Elvis

2

Βιογραφία-τζουκμπόξ σε αφηγηματική φρενίτιδα, η οποία μετά την πρώτη ώρα (έχει άλλη μιάμιση) μπουκώνει και εξαντλείται. Δεν της λείπουν οι ιδέες, σε αντίθεση με την αίσθηση του μέτρου, ενώ οι πολιτιστικές και κοινωνικοπολιτικές παρατηρήσεις της είναι εξαιρετικά ρηχές.

Elvis «Elvis»

Πόσα κοινά συνδέουν τον "υπέροχο" Τζέι Γκάτσμπι με τον "βασιλιά" Έλβις Πρίσλεϊ; Μπορεί ο πρώτος να είναι ένας μυθοπλαστικός χαρακτήρας και ο δεύτερος ένα αληθινό πρόσωπο, αντιπροσωπεύουν όμως δύο από τα διασημότερα πολιτιστικά σύμβολα της σύγχρονης αμερικανικής μυθολογίας. Ταυτόχρονα, δύο από τις πιο λαμπρές όψεις του αμερικανικού ονείρου, το οποίο κατέκτησαν πανηγυρικά πληρώνοντας το ακριβότερο τίμημα.
Ο Αυστραλός Μπαζ Λούρμαν, ανοικονόμητος στιλίστας που από τη διασκεδαστική φαντασμαγορία ("Strictly Ballroom", "Romeo + Juliet", "Moulin Rouge!") μπορεί να… σοβαρευτεί και να ξεπέσει στο απόλυτο φιάσκο ("Australia"), μετέφερε πριν από εννιά χρόνια στην οθόνη το διάσημο μυθιστόρημα του Φ. Σκοτ Φιτζέραλντ. Ο "Υπέροχος Γκάτσμπι" του έμεινε στα ρηχά και θεαματικά, αποτυγχάνοντας να αποδώσει την πικρή, τραγικών καταβολών ειρωνεία με την οποία ο κομψός συγγραφέας περιέγραψε το τέλος μιας εποχής, με τον Λούρμαν να επιστρατεύει τώρα την ίδια ακριβώς τεχνική για να βιογραφήσει την εμβληματικότερη μορφή του ροκ εν ρολ. Σπάταλη φαντασμαγορία, μουσική πλημμυρίδα, δυομισάωρη διάρκεια και αντιγραφή του λοξού τρόπου προσέγγισης του βασικού ήρωα. Εκεί την όλη ιστορία αφηγείται ο πρώην χρηματιστής και νυν τρόφιμος νευρολογικής κλινικής Νικ Κάραγουεϊ, ενώ στον "Elvis" παρακολουθούμε τη διαδρομή του Πρίσλεϊ από το Τουπέλο του Μισισίπι μέχρι την κορυφή του κόσμου μέσα από τη διήγηση του ατζέντη του. Του "Συνταγματάρχη" Τομ Πάρκερ, παμπόνηρου καταφερτζή που από Ολλανδός παράνομος μετανάστης έγινε promoteur τραγουδιστών της κάντρι, για να αντιληφθεί πρώτος απ’ όλους το ταλέντο του 19χρονου Έλβις και να αναλάβει το 1954 την καθοδήγηση της καριέρας του. Σε ελάχιστο χρόνο τον εκτόξευσε στον ουρανό της δόξας, διαμόρφωσε τη δημόσια εικόνα του και τον καθοδήγησε επαγγελματικά σε μια σειρά από επιτυχημένες όσο και διφορούμενες επαγγελματικές αποφάσεις.


Ο Λούρμαν γοητεύεται από την αστραφτερή επιφάνεια της σύγχρονης πραγματικότητας (έχει υπογράψει πολλά διαφημιστικά για οίκους μόδας) και τους ανθρώπους οι οποίοι την ορίζουν, όντες ταυτόχρονα δέσμιοί της. Ο Φιτζέραλντ περιέγραψε ανεπανάληπτα αυτό το αυτοκαταστροφικό κυνήγι της εικόνας ενός (δημόσιου, κατασκευασμένου) εαυτού πολύ πιο σαγηνευτικού από τον αληθινό, με τον Αυστραλό σεναριογράφο και σκηνοθέτη να παραμένει πεισματικά επιδερμικός, θυσιάζοντας διαρκώς την ουσία χάριν ενός φτηνού εντυπωσιασμού. Τον αποσπά με μια αφηγηματικά φρενίτιδα που όμως γρήγορα στομώνει και κουράζει, καθώς διατρέχει τη μεταπολεμική Αμερική θίγοντας απλώς τον πολιτιστικό (κυρίως μουσικό) οργασμό της, τις κοινωνικές αντιθέσεις της και τη σύγκρουση αξιών που τη διαμόρφωσαν κατά τις δεκαετίες του ’50 και του ’60. Έτσι, οι όποιες ευρηματικές κινηματογραφικές ιδέες (οι χιπ χοπ διασκευές, η τελευταία σκηνή με το συγκινητικό live) μένουν μετέωρες και η δραματικά σκοτεινή πλευρά, ενός ειδώλου και μιας εποχής, δεν φωτίζονται ποτέ.

ΗΠΑ, Αυστραλία. 2022. Διάρκεια: 159΄. Διανομή: TANWEER

Περισσότερες πληροφορίες

Elvis

2
  • Δραματική
  • 2022
  • Διάρκεια: 159 '
  • Μπαζ Λούρμαν

Η μετεωρική διαδρομή του νεαρού Έλβις Πρίσλεϊ από το Τουπέλο του Μισισίπι μέχρι το θρόνο του βασιλιά του ροκ μέσα από τα μάτια τού ατζέντη του Τομ Πάρκερ.

Διαβάστε ακόμα

Τελευταία άρθρα Σινεμά

Heritage in Focus: Χώροι μουσικής και κινηματογράφου σε κίνδυνο

Στην πρώτη εκδήλωση θα συζητηθούν οι απειλές που αντιμετωπίζουν οι πολιτιστικοί χώροι στις πόλεις, εστιάζοντας στη μουσική σκηνή του Βερολίνου και το κινηματογραφικό τοπίο της Αθήνας

ΓΡΑΦΕΙ: ATHINORAMA TEAM
21/11/2024

Τέσσερις μέρες γεμάτες μικρού μήκους του Athens Short Film Festival

Σαράντα ταινίες από όλο τον κόσμο παρουσιάζει η φρέσκια διοργάνωση που επιστρέφει στο Κουκάκι.

"Ο Νόμος του Μέρφυ": Άγγελε Φραντζή, πώς γύρισες την πιο φιλόδοξη ελληνική ταινία της χρονιάς;

Ο πολυσχιδής σκηνοθέτης ανοίγει τα χαρτιά του γύρω από την ορμητική παραγωγή, στην οποία η Κάτια Γκουλιώνη υποδύεται μια αποτυχημένη ηθοποιό που ζει διαδοχικές διαφορετικές πραγματικότητες, ελπίζοντας να βρει τον εαυτό της.

Ο Νόμος του Μέρφυ

Ένα γράμμα αγάπης στο ίδιο το σινεμά και τη ζωή, ένα μεθυστικό κολάζ αναφορών και ανθρωπιάς, το οποίο παρόλο που παρασύρεται από την ορμή και την πληθωρικότητά του.

Μικρά Πράγματα Σαν κι Αυτά

Αληθινά περιστατικά εμπνέουν ένα χαμηλότονο δράμα χαρακτήρων με κοινωνική ευαισθησία, διηγηματική λιτότητα και καίριες ερμηνείες (βραβείο στο Φεστιβάλ Βερολίνου για την Έμιλι Γουότσον).

Μικρό Θλιμμένο Κορίτσι

Εσωστρεφής όσο και δημιουργικά πρωτότυπος συνδυασμός ψυχολογικού δράματος και ντοκιμαντέρ. Υπερβολικά φιλόδοξη ως σινε-κατασκευή, αποτυπώνει το πνεύμα μιας ανήσυχης εποχής.

Η Κουζίνα

Ανισόρροπο δράμα πάνω στο κυνήγι του αμερικανικού ονείρου, διχασμένο ανάμεσα στο κομψό στιλιζάρισμα, το αιχμηρό ψυχογράφημα και το οξύ κοινωνικό σχόλιο.