Για πρώτη φορά στην 62χρονη ιστορία του το Φεστιβάλ Κινηματογράφου Θεσσαλονίκης αποφάσισε να αφήσει τη συμπρωτεύουσα και να διοργανώσει μια μεγάλη, πολυήμερη εκδήλωση μακριά της. Ένα μίνι φεστιβάλ με περιβαλλοντολογικό προσανατολισμό, "φιλοδοξώντας έτσι να φυτέψουμε ένα σπόρο πολιτισμού και ανάπτυξης", όπως ανέφερε ο καλλιτεχνικός διευθυντής του Ορέστης Ανδρεαδάκης στην τελετή έναρξης του Evia Film Project. Με 500 συνολικά προσκεκλημένους από την Ελλάδα και όλο τον κόσμο, οι δράσεις του απλώνονται σε τρεις περιοχές τής χτυπημένης από την περσινή καταστροφική πυρκαγιά Βόρειας Εύβοιας, την Αιδηψό, την Λίμνη και την Αγία Άννα. Ξεκίνησαν την Τετάρτη 15/6 με την προβολή της σουρεαλιστικής κωμωδίας της Κολίν Σερό "Ο Πράσινος Πλανήτης" (1996) με την ίδια και τον Βενσάν Λιντόν, σε έναν κατάμεστο Απόλλωνα. Το θερινό σινεμά της Αιδηψού το οποίο επαναλειτούργησε μετά από δεκαετίες, ανακαινισμένο (μεταμορφωμένο είναι ο σωστός χαρακτηρισμός) χάρη στην πρωτοβουλία του Evia Film Project. Περισσότερες από 400 καρέκλες τοποθετήθηκαν για την έναρξη του event και όλες γέμισαν, κυρίως με κατοίκους της πόλης και των γύρω οικισμών.
Η ζεστή βραδιά, στην οποία ακόμα και οι χαιρετισμοί των διαφόρων παραγόντων - πολιτικών, τοπικών και κινηματογραφικών - ήταν από καρδιάς και πραγματικά συγκινητικοί, άνοιξε τον κύκλο των εκδηλώσεων του Project, το οποίο συνεχίζεται με διάφορα workshops, masterclasses, ομιλίες και προβολές, όλα προσανατολισμένα στην πολυδιάστατη σχέση κινηματογράφου και φυσικού περιβάλλοντος. Ανάμεσα στις ενδιαφέρουσες δράσεις, χθες Πέμπτη στην παραλία της Αγίας Άννας ο Ορέστης Ανδρεαδάκης μίλησε στους φοιτητές του Τμήματος Ψηφιακών Τεχνών και Κινηματογράφου του Εθνικού Καποδιστριακού Πανεπιστημίου, με έδρα τα Ψαχνά Ευβοίας, καθώς και σε επαγγελματίες του χώρου για τη σχέση της εικαστικής παράδοσης με τις σύγχρονες σινε-αφηγήσεις ("Ο ταύρος, ο γάιδαρος και το χταπόδι: Το περιβάλλον από τα ζωγραφικά ντοκιμαντέρ στην κινηματογραφική ζωγραφική"), ενώ σήμερα Παρασκευή στ ίδιο μέρος ο δημοσιογράφος και σκηνοθέτης Γιώργος Αυγερόπουλος ανέπτυξε το θέμα "Η δημοσιογραφία στην παραγωγή ενός ντοκιμαντέρ για το περιβάλλον".
Πολλοί θεατές παρακολούθησαν την προβολή της ενημερωτικής "Στροφής στην Κυκλικότητα" (2021) των Ρίτσαρντ Ντέιλ και Νάιτζελ Γουόκ στον Απόλλωνα, όπως και των βραβευμένων "Μεγάρων" (1974) των Σάκη Μανιάτη και Γιώργου Τσεμπερόπουλου στο Ελύμνιον της Λίμνης, με τους δυο Έλληνες δημιουργούς να συνομιλούν για ώρα με το κοινό μετά την προβολή του οικολογικά πρωτοποριακού για την εποχή του ντοκιμαντέρ. Παράλληλα, συνεχίζονται και οι δράσεις της Αγοράς, όπως η παρουσίαση των έξι σχεδίων σε ανάπτυξη που συμμετέχουν στο Evia Film Project διεκδικώντας διάφορες διακρίσεις κι ένα χρηματικό έπαθλο των 4.000 ευρώ. Η παρουσίαση πραγματοποιήθηκε στην αίθουσα του Κέντρου Πολιτισμού Λουτρών Αιδηψού, όπου τους συμμετέχοντες επαγγελματίες του κινηματογράφου υποδέχθηκε η γενική διευθύντρια του φεστιβάλ Θεσσαλονίκης Ελίζ Ζαλαντό και η υπεύθυνη της Αγοράς Γιάννα Σαρρή.