Μερικοί το Προτιμούν Καυτό

5

Η σπουδαιότερη ίσως χολιγουντιανή κωμωδία του ομιλούντος είναι ένα ανατρεπτικό, αστείο και απολαυστικό παιχνίδι αντιστροφής των ρόλων αρσενικού-θηλυκού, βασισμένο στις πολλαπλές έννοιες της μεταμφίεσης.

Merikoi_to_protimoun_kafto

Διασκευάζοντας με τον μόνιμο συνσεναριογράφο του Άι Έι Ελ Ντάιμοντ τη γαλλική ταινία "Fanfare d'Amour" (1935) του Ρισάρ Ποτιέ, η οποία γνώρισε ένα γερμανικό ριμέικ το 1951, ο Μπίλι Γουάιλντερ δεν φοβήθηκε να αναμετρηθεί με την ιστορία δύο μουσικών που γίνονται μάρτυρες ενός φονικού της μαφίας και για να γλιτώσουν μεταμφιέζονται σε γυναίκες, ακολουθώντας μέχρι το Μαϊάμι ένα γυναικείο μουσικό συγκρότημα. Ο μεγαλοπαραγωγός Ντέιβιντ Ο. Σέλζνικ ("Όσα Παίρνει ο Άνεμος") τον συμβούλευσε να μη συνδυάσει πολυβόλα και cross dressing σε μία ταινία, αλλά ο Γουάιλντερ τον διέψευσε με τον ηχηρότερο τρόπο, στήνοντας ένα περιπετειώδες, ανατρεπτικό, αστείο και απολαυστικό παιχνίδι αντιστροφής ρόλων, βασισμένο στις πολλαπλές έννοιες της μεταμφίεσης – που, όπως και στον Σαίξπηρ, καλύπτει και συγχρόνως απελευθερώνει ένστικτα και επιθυμίες. Οι διαρκείς αλλαγές ταυτοτήτων τις οποίες υιοθετούν οι χαρακτήρες (οι δύο μουσικοί υποδύονται τις γυναίκες, ο Τζο τον εκατομμυριούχο, η Σούγκαρ Κέιν την κοσμική κυρία) γεννούν απανωτές παρεξηγήσεις και διαδοχικά γκαγκ, διευκολύνοντας ταυτόχρονα το ένα φύλο να πλησιάσει/κατανοήσει το άλλο. Στο τέλος, η θρυλική πλέον ατάκα "nobody’s perfect" (το κορυφαίο κινηματογραφικό punchline) ολοκληρώνει το απίθανο αυτό μπέρδεμα συναισθημάτων και πόθων με τον πιο απρόοπτο τρόπο, αποκαλύπτοντας αφοπλιστικά όλες τις διαδρομές της ερωτικής επιθυμίας.


Θεωρούμενο πλέον η σπουδαιότερη χολιγουντιανή κωμωδία του ομιλούντος, το "Μερικοί το Προτιμούν Καυτό" γνώρισε τεράστια εμπορική επιτυχία (τρίτη ταινία της χρονιάς πίσω από τα "Μπεν Χουρ" και "Η Ωραία Κοιμωμένη") και απέσπασε το Όσκαρ κοστουμιών και άλλες πέντε υποψηφιότητες, δύο εκ των οποίων για τον ίδιο τον Γουάιλντερ (σκηνοθεσίας και σεναρίου).

Α/Μ. ΗΠΑ. 1959. Διάρκεια: 121΄. Διανομή: SUMMER CLASSICS

Περισσότερες πληροφορίες

Μερικοί το Προτιμούν Καυτό

Some Like it Hot
5
  • Κωμωδία
  • 1959
  • Διάρκεια: 120 '
  • Μπίλι Γουάιλντερ

Στο Σικάγο της ποταπαγόρευσης, δυο απένταροι μουσικοί γίνονται μάρτυρες μιας γκανγκστερικής σφαγής. Για να γλιτώσουν τη ζωή τους, αναγκάζονται να μεταμφιεστούν σε γυναίκες και να φύγουν για το Μαϊάμι μαζί μ’ ένα γυναικείο μουσικό συγκρότημα.

Διαβάστε ακόμα

Τελευταία άρθρα Σινεμά

Heritage in Focus: Χώροι μουσικής και κινηματογράφου σε κίνδυνο

Στην πρώτη εκδήλωση θα συζητηθούν οι απειλές που αντιμετωπίζουν οι πολιτιστικοί χώροι στις πόλεις, εστιάζοντας στη μουσική σκηνή του Βερολίνου και το κινηματογραφικό τοπίο της Αθήνας

Τέσσερις μέρες γεμάτες μικρού μήκους του Athens Short Film Festival

Σαράντα ταινίες από όλο τον κόσμο παρουσιάζει η φρέσκια διοργάνωση που επιστρέφει στο Κουκάκι.

"Ο Νόμος του Μέρφυ": Άγγελε Φραντζή, πώς γύρισες την πιο φιλόδοξη ελληνική ταινία της χρονιάς;

Ο πολυσχιδής σκηνοθέτης ανοίγει τα χαρτιά του γύρω από την ορμητική παραγωγή, στην οποία η Κάτια Γκουλιώνη υποδύεται μια αποτυχημένη ηθοποιό που ζει διαδοχικές διαφορετικές πραγματικότητες, ελπίζοντας να βρει τον εαυτό της.

Ο Νόμος του Μέρφυ

Ένα γράμμα αγάπης στο ίδιο το σινεμά και τη ζωή, ένα μεθυστικό κολάζ αναφορών και ανθρωπιάς, το οποίο παρόλο που παρασύρεται από την ορμή και την πληθωρικότητά του.

Μικρά Πράγματα Σαν κι Αυτά

Αληθινά περιστατικά εμπνέουν ένα χαμηλότονο δράμα χαρακτήρων με κοινωνική ευαισθησία, διηγηματική λιτότητα και καίριες ερμηνείες (βραβείο στο Φεστιβάλ Βερολίνου για την Έμιλι Γουότσον).

Μικρό Θλιμμένο Κορίτσι

Εσωστρεφής όσο και δημιουργικά πρωτότυπος συνδυασμός ψυχολογικού δράματος και ντοκιμαντέρ. Υπερβολικά φιλόδοξη ως σινε-κατασκευή, αποτυπώνει το πνεύμα μιας ανήσυχης εποχής.