Πώς επηρεάζει ο κινηματογράφος τις συνήθειες των Ελλήνων;

Μια έρευνα της Mastercard αποκαλύπτει πως το 77% υποστηρίζει πως οι ταινίες έχουν αλλάξει τη γνώμη τους πάνω σε πολιτιστικά ζητήματα.

cinema © shutterstock

Κατά τη διάρκεια του Φεστιβάλ Καννών, η Mastercard, επίσημος χορηγός του Φεστιβάλ, παρουσίασε τη νέα της έρευνα, αναλύοντας τον αντίκτυπο που έχει ο κινηματογράφος στις συνήθειες των θεατών, με το 42% των Ελλήνων ερωτηθέντων να δηλώνει πως οι ταινίες έχουν επηρρεάσει σημαντικά τον τρόπο που βλέπουν τον κόσμο.  

Τα στοιχεία της έρευνας αποκαλύπτουν πως το 77% των Ελλήνων δηλώνει πως οι ταινίες έχουν αλλάξει τη γνώμη τους πάνω σε πολιτιστικά ζητήματα και έχουν επηρεάσει τις απόψεις τους σε σημαντικά θέματα, συμπεριλαμβανομένης της κλιματικής αλλαγής (41% έναντι 49% των Ευρωπαίων), της φυλετικής ισότητας (39% έναντι 41% των Ευρωπαίων) και των δικαιωμάτων των γυναικών (22% έναντι 33% των Ευρωπαίων).

Η πανδημία μετέβαλλε σημαντικά τις συνήθειες των θεατών, καθώς, μετά την πανδημία, ο μέσος Ευρωπαίος περνά πάνω από 230 ώρες – ή 9,5 ημέρες – το χρόνο μπροστά από τη μεγάλη οθόνη ή την τηλεόραση στο σπίτι. Δύο στους πέντε (39%) δηλώνουν επίσης πως ανέπτυξαν μεγαλύτερο ενδιαφέρον για τον κινηματογράφο τώρα, απ΄ ό,τι πριν την πανδημία, ενώ το 61% εκτιμά πλέον το να πηγαίνει στον κινηματογράφο, περισσότερο από τα υλικά αγαθά. Παράλληλα, ο μέσος Έλληνας θεατής αφιερώνει περίπου 186 ώρες – ή 7.75 ημέρες – βλέποντας ταινίες στον κινηματογράφο ή την τηλεόραση.

Επιπλέον, η έρευνα αναλύει τους λόγους για τους οποίους οι θεατές επιλέγουν μία ταινία, με το 88% των Ελλήνων θεατών να δηλώνει πως παρακολουθεί ταινίες για καθαρή ψυχαγωγία. Παράλληλα, το 41% δηλώνει πως παρακολουθεί ταινίες για να μάθει περισσότερα για τον κόσμο και το 30% επιλέγει ταινίες ψυχολογικού περιεχομένου, ενώ το 24% διαλέγει μια ταινία για να ενημερωθεί για τις παγκόσμιες τάσεις. 

Παράλληλα, το 53% των Ελλήνων ερωτηθέντων επεσήμανε πως έχει μάθει για ένα κοινωνικό ζήτημα που προηγουμένως αγνοούσε μέσω της δύναμης του κινηματογράφου, με το 26% να αποκαλύπτει ότι έχει υποστηρίξει έναν κοινωνικό σκοπό μετά την παρακολούθηση μίας ταινίας για το θέμα. Σχεδόν οι μισοί (45%) ισχυρίζονται ότι φεύγουν από τον κινηματογράφο νιώθοντας περισσότερη έμπνευση, ενώ το ίδιο ποσοστό υποστηρίζει ότι μία ταινία μπορεί να είναι πιο επιδραστική από τα βιβλία, για τη διάδοση σημαντικών μηνυμάτων. 

Η Jeannette Liendo, Senior Vice President, Marketing, Europe στη Mastercard δήλωσε: "Ο κινηματογράφος, σε αντίθεση με οποιαδήποτε άλλη μορφή τέχνης, μας προσκαλεί και μας δίνει τη δυνατότητα να δούμε τη ζωή μέσα από ένα διαφορετικό πρίσμα. Οι ταινίες έχουν τη δύναμη να μας συγκινούν, να μας καθοδηγούν, να μας εκπαιδεύουν και να αλλάζουν τον κόσμο μας προς το καλύτερο. Η έρευνα της Mastercard ανέδειξε πως η επιρροή του κινηματογράφου έχει συνεχώς αυξανόμενη απήχηση στην ευρύτερη κοινωνία και είμαστε ιδιαίτερα ενθουσιασμένοι βλέποντας το Φεστιβάλ Καννών να αναδεικνύει έργα που αφήνουν το δικό τους στίγμα."
 

Διαβάστε ακόμα

Τελευταία άρθρα Σινεμά

"Υπάρχω": Πρεμιέρα με ρεκόρ εισιτηρίων

Ουρές στα ταμεία των αιθουσών που προβάλλουν την κινηματογραφική βιογραφία του Στέλιου Καζαντζίδη, την οποία είδαν 22.000 θεατές την πρώτη της κιόλας μέρα.

ΓΡΑΦΕΙ: ΧΡΗΣΤΟς ΜΗΤΣΗς
20/12/2024

Και η Ελληνική Ακαδημία Κινηματογράφου ζητά εξηγήσεις για το θέμα του Φεστιβάλ Δράμας

Το διοικητικό συμβούλιο σε ανοιχτή επιστολή προς το Υπουργείο Πολιτισμού επισημαίνει το μετέωρο μέλλον στο οποίο εισέρχεται η διοργάνωση.

Οι καλύτερες ταινίες που παίζουν τώρα τα σινεμά (19-25/12)

Μια λίστα με τις ιδανικότερες προτάσεις για κινηματογραφική έξοδο αυτήν την εβδομάδα.

Ο Μοχάμαντ Ρασούλοφ μας εξηγεί πώς γύρισε την πιο θαρραλέα ταινία της χρονιάς

Συναντήσαμε τον Ιρανό σκηνοθέτη του "Σπόρου της Ιερής Συκιάς" στο Φεστιβάλ Καννών, στο οποίο διαγωνίστηκε το αντικαθεστωτικό κοινωνικό δράμα του. Μας μίλησε για την ταινία αλλά και για την προσωπική περιπέτειά του, η οποία τον οδήγησε στην εξορία.

Αυτός είναι ο νέος "Superman" (teaser)

Καινούρια εποχή για το στούντιο της DC με τον Τζέιμς Γκαν να σκηνοθετεί μια φρέσκια ιστορία με ήρωα τον "άνθρωπο από ατσάλι".

Γίνεται ταινία η υπόθεση του Λουίτζι Μαντζιόνε γύρω από τη δολοφονία του CEO

Ο φερόμενος ως δράστης και οι συζητήσεις αναφορικά με την εκτέλεση του διευθύνοντα συμβούλου της UnitedHealthcare μπαίνουν σε πρώτο πλάνο.

Το "Pirateland" του Σταύρου Πετρόπουλου στο φεστιβάλ του Κλερμόν-Φεράν

Ο σκηνοθέτης συμμετέχει στη σημαντικότερη διεθνή διοργάνωση για μικρού μήκους ταινίες έχοντας μια θέση στο διαγωνιστικό τμήμα της.