Βραβείο στις Κάνες για το "Θρόνο του Ξέρξη" της Εύης Καλογηροπούλου

Η μικρού μήκους που βασίζεται στο τραγούδι του Γιώργου Μαζωνάκη «Ανήκω σε Εμένα» διακρίθηκε στην Κρουαζέτ.

sto_throno_tou_xerxi3

Με βραβείο από την Εβδομάδα Κριτικής του Φεστιβάλ των Κανών θα επιστρέψει η μικρού μήκους "Στο Θρόνο του Ξέρξη" της Εύης Καλογηροπούλου.

Συγκεκριμένα, η σκηνοθέτρια απέσπασε το βραβείο Canal+ για μικρού μήκους ταινία του παράλληλου τμήματος, το ίδιο με το οποίο είχε βραβευθεί πέρσι ο Μανώλης Μαυρής για το φιλμ "Brutalia, Εργάσιμες Μέρες". Το σενάριο του "Στο Θρόνο του Ξέρξη" υπογράφει ο Γιώργος Τελτζίδης το οποίο βασίζεται βασίζεται στο video art της Καλογηροπούλου "Ανήκω σε Εμένα", που με τη σειρά του είναι εμπνευσμένο από το ομώνυμο τραγούδι του Γιώργου Μαζωνάκη. Ο τραγουδιστής, μάλιστα, πρωταγωνιστεί στην ταινία.

sto_throno_tou_xerxi1

Ακολουθεί η επίσημη σύνοψη της ταινίας:
"Ένας δυστοπικός χώρος εργασίας στο ναυπηγείο Περάματος. Η απαγόρευση της σωματικής επαφής έχει μετατρέψει την ανθρώπινη αλληλεπίδραση σε μια σειρά από εξωκοσμικές προσομοιώσεις. Η καταστολή της αφής έχει αποξενώσει την επικοινωνία των εργαζομένων μεταμορφώνοντας το ναυπηγείο σε ένα φορτισμένο τοπίο αποξένωσης και καταπιεσμένου αισθησιασμού πέρα από στερεότυπες ετεροφυλικές επιθυμίες. Σύμφωνα με τον τοπικό μύθο, ο Πέρσης βασιλιάς Ξέρξης παρακολούθησε τη συντριπτική ήττα του στόλου του από τον θρόνο του στις βραχώδεις κορυφές του όρους Αιγάλεω, στο σημερινό Πέραμα".

Διαβάστε όλες τις ανταποκρίσεις του "α" από το 75o φεστιβάλ των Κανών εδώ.

Διαβάστε ακόμα

Τελευταία άρθρα Σινεμά

Heritage in Focus: Χώροι μουσικής και κινηματογράφου σε κίνδυνο

Στην πρώτη εκδήλωση θα συζητηθούν οι απειλές που αντιμετωπίζουν οι πολιτιστικοί χώροι στις πόλεις, εστιάζοντας στη μουσική σκηνή του Βερολίνου και το κινηματογραφικό τοπίο της Αθήνας

ΓΡΑΦΕΙ: ATHINORAMA TEAM
21/11/2024

Τέσσερις μέρες γεμάτες μικρού μήκους του Athens Short Film Festival

Σαράντα ταινίες από όλο τον κόσμο παρουσιάζει η φρέσκια διοργάνωση που επιστρέφει στο Κουκάκι.

"Ο Νόμος του Μέρφυ": Άγγελε Φραντζή, πώς γύρισες την πιο φιλόδοξη ελληνική ταινία της χρονιάς;

Ο πολυσχιδής σκηνοθέτης ανοίγει τα χαρτιά του γύρω από την ορμητική παραγωγή, στην οποία η Κάτια Γκουλιώνη υποδύεται μια αποτυχημένη ηθοποιό που ζει διαδοχικές διαφορετικές πραγματικότητες, ελπίζοντας να βρει τον εαυτό της.

Ο Νόμος του Μέρφυ

Ένα γράμμα αγάπης στο ίδιο το σινεμά και τη ζωή, ένα μεθυστικό κολάζ αναφορών και ανθρωπιάς, το οποίο παρόλο που παρασύρεται από την ορμή και την πληθωρικότητά του.

Μικρά Πράγματα Σαν κι Αυτά

Αληθινά περιστατικά εμπνέουν ένα χαμηλότονο δράμα χαρακτήρων με κοινωνική ευαισθησία, διηγηματική λιτότητα και καίριες ερμηνείες (βραβείο στο Φεστιβάλ Βερολίνου για την Έμιλι Γουότσον).

Μικρό Θλιμμένο Κορίτσι

Εσωστρεφής όσο και δημιουργικά πρωτότυπος συνδυασμός ψυχολογικού δράματος και ντοκιμαντέρ. Υπερβολικά φιλόδοξη ως σινε-κατασκευή, αποτυπώνει το πνεύμα μιας ανήσυχης εποχής.

Η Κουζίνα

Ανισόρροπο δράμα πάνω στο κυνήγι του αμερικανικού ονείρου, διχασμένο ανάμεσα στο κομψό στιλιζάρισμα, το αιχμηρό ψυχογράφημα και το οξύ κοινωνικό σχόλιο.