Οι υποψήφιες ταινίες για τα βραβεία Ίρις στους κινηματογράφους

Λίγο πριν την απονομή της Ελληνικής Ακαδημίας Κινηματογράφου έχετε την ευκαιρία να απολαύσετε τους διεκδικητές στη μεγάλη οθόνη.

selini_66_erotisis_ksana «Σελήνη, 66 Ερωτήσεις»

Λίγο πριν την απονομή των 13ων βραβείων Ίρις της Ελληνικής Ακαδημίας Κινηματογράφου, η οποία διεξάγεται την Τετάρτη 8 Ιουνίου στο Θέατρο Άλσος σε σκηνοθεσία του Στέργιου Πάσχου ("Άφτερλωβ") και παρουσίαση των Ηρώ Μπέζου και Γιάννη Παπαδόπουλου, το κοινό θα έχει την ευκαιρία να δει στη μεγάλη οθόνη όλες τις υποψήφιες ταινίες.

Τα φιλμ φιλοξενούνται στους κινηματογράφους Δαναός, Τριανόν και Άνεσις από τις 21/5 έως και τη 1/6. Θυμίζουμε πως τα περισσότερα Ίρις (15) διεκδικεί το μεταφυσικό Δράμα της Αρασέλης Λαιμού με τίτλο "Αγία Έμυ", ενώ ακολουθεί με 13 υποψηφιότητες η αγγλόφωνη δραμεντί "Monday" (Αργύρης Παπαδημητρόπουλος) και με 12 το εμπορικό σουξέ "Σμύρνη μου Αγαπημένη" (Γρηγόρης Καραντινάκης). Δείτε αναλυτικά εδώ όλες τις υποψηφιότητες.

"Monday"

Δείτε παρακάτω αναλυτικά το πρόγραμμα προβολών.

Σάββατο 21 & Κυριακή 22 Μαΐου | Δαναός (Λ. Κηφισίας 109) | Εισιτήρια: 6 ευρώ γενική είσοδος, 15 ευρώ για 3 ταινίες του διημέρου

Σάββατο 21 Μαΐου
16:00 | Ζαμπέτα των Ελισάβετ & Σοφία Σφυρή, 13´ / Girlhood των Βάνια Τέρνερ & Μαρία Σιδηροπούλου, 30´ / Latin Noir του Ανδρέα Αποστολίδη, 55´ / Trash της Ελευθερίας Κατσιάνου, 16´
18:30 | Οφειλή του Σταύρου Ψυλλάκη, 77´
20:15 | Invisible της Μαριάννας Κακαουνάκη, 82´
22:00 | Γαβριέλα - Η Γερμανίδα με το Ποδήλατο του Δομίνικου Ιγνατιάδη, 95´

Κυριακή 22 Μαΐου
16:00 | Άνεμος Ελευθερίας του Στέλιου Χαραλαμπόπουλου, 102´
18:00 | Ενθύμιον του Νίκου Ζιώγα, 79´
19:45 | Μέρες και Νύχτες της Δήμητρας Κ. της Εύας Στεφανή, 72´
21:30 | Χτίστες, Νοικοκυρές και η Οικοδόμηση της Σύγχρονης Αθήνας των Τάσου Λάγγη & Γιάννη Γαϊτανίδη, 88´

agia_emy2
"Αγία Έμυ"

Τετάρτη 25 Μαΐου | Τριανόν (Κοδριγκτώνος 21) | Είσοδος ελεύθερη

PleAse be kind, rewInd σε συνεργασία με το ACADDEMIA

Η Ελληνική Ακαδημία Κινηματογράφου ενώνει τις δυνάμεις της με το Acaddemia, την εκπαιδευτική πρωτοβουλία του πρωτοποριακού Φεστιβάλ ADD. Μια σειρά από προβολές κάνει rewind στις καλύτερες μικρού μήκους ταινίες της περσινής παραγωγής, ενώ ένα ηχητικό installation επανασυστήνει τις υποψήφιες για ΙΡΙΣ Πρωτότυπης Μουσικής ταινίες. Από νωρίς το απόγευμα μέχρι αργά το βράδυ θα προβληθούν οι υποψήφιες για Ίρις ταινίες στις κατηγορίες Μικρού Μήκους Ταινίας, Σπουδαστικής, Animation.  Οι προβολές θα χωριστούν σε Α και Β μέρος, ενώ ενδιάμεσα ο Σκωτσέζος, με έδρα το Βερολίνο, sound artist Claude Speeed, θα παρουσιάσει το PleAse be kind, rewΙnd, ένα ξεχωριστό ιντερλούδιο-ηχητικό γλυπτό. Τα πέντε υποψήφια soundtracks στην κατηγορίας Πρωτότυπης Μουσικής μετατρέπονται σε οπτικοακουστικά installations, μέσα από την χρήση τεχνολογίας τεχνητής νοημοσύνης, ανοίγοντας μια δημιουργική συζήτηση ανάμεσα στο τελικό όραμα ενός καλλιτέχνη και το πώς αυτό μπορεί να επανερμηνευτεί με την χρήση ΑΙ τεχνολογίας. Στο τέλος της βραδιάς, δημιουργοί και θεατές θα έχουν την ευκαιρία να απολαύσουν ένα dj set με την υπογραφή του ADD.

19:00 | Musical intro
19:45 | Μικρού Μήκους Α (Σπουδαστικές & Animation): Άντε ντε της Αριάδνης Αγγελικής Θυφρονίτου Λήτου, 10´ / Αστόρια του Γαβριήλ Αθανασίου, 20´ / Δεν Εμεινε Καμία από τις Αδελφές Τατά του Μιχαήλ Λαουλάκου, 7´ / Όλο το Χρόνο του Κόσμου της Δανάης Επιθυμιάδη, 8´ / Bone Selector του Μάρκο Κρίμπαλη, 22´ / 192 Ναυσικάα του Άγγελου Σπάρταλη, 14´ / Από το Μπαλκόνι του Άρη Καπλανίδη, 13´ / Απολεσθέντα της Βίβιαν Παπαγεωργίου, 10´ / Echo του Σέργιου Κοτσόβουλου, 12´
21:45 | PleAse be kind, rewInd 
22:15 | Μικρού Μήκους Β (Μυθοπλασίας):  Όλα τα Πλάσματα της Νύχτας της Μέμης Κούπα, 17´ / Το Βανκούβερ της Άρτεμις Αναστασιάδου, 25´ / A Summer Place της Αλεξάνδρας Ματθαίου, 22´ / Brutalia, Εργάσιμες Μέρες του Μανώλη Μαυρή, 26´ / Motorway 65 της Εύης Καλογηροπούλου, 15´ / Soul Food του Νίκου Τσεμπερόπουλου, 24´
24:30 | Drinks & Dance

"Μαγνητικά Πεδία"

Πέμπτη 26 Μαΐου έως Τετάρτη 1η Ιουνίου | Άνεσις (Λ. Κηφισίας 14) | Εισιτήρια: 8 ευρώ γενική είσοδος, 12 ευρώ ημερήσιο εισιτήριο

Πέμπτη 26 Μαΐου
20:45 Καλάβρυτα 1943 του Νικόλα Δημητρόπουλου, 95’ | 4 Υποψηφιότητες (Ειδικών Εφφέ και Οπτικών Εφφέ, Σχεδιασμού Μακιγιάζ, Κομμώσεων & Ειδικών Εφφέ, Ενδυματολογίας, Σκηνογραφίας)
22:30 .dog της Γιάννας Αμερικάνου, 100’ | 3 Υποψηφιότητες (Β’ Ανδρικού Ρόλου, Πρωτοεμφανιζόμενου Σκηνοθέτη, Ελληνικής Μειοψηφικής Συμπαραγωγής)

Παρασκευή 27 Μαΐου
20:45 Αγία Έμυ της Αρασέλης Λαιμού, 115’ | 15 υποψηφιότητες (Ειδικών Εφφέ και Οπτικών Εφφέ, Σχεδιασμού Μακιγιάζ, Κομμώσεων & Ειδικών Εφφέ, Ήχου, Ενδυματολογίας, Σκηνογραφίας, Πρωτότυπης Μουσικής, Φωτογραφίας, Β’ Γυναικείου Ρόλου για την Hasmine Killip, Β’ Γυναικείου Ρόλου για την Ειρήνη Ιγγλέση, Β’ Ανδρικού Ρόλου, Α’ Γυναικείου Ρόλου, Σεναρίου, Πρωτοεμφανιζόμενου Σκηνοθέτη, Σκηνοθεσίας, Μεγάλου Μήκους Ταινίας Μυθοπλασίας)
23:00 Αγέλη Προβάτων του Δημήτρη Κανελλόπουλου, 113’ | 10 Υποψηφιότητες (Ήχου, Σκηνογραφίας, Μοντάζ, Φωτογραφίας, Β’ Ανδρικού Ρόλου, Α’ Ανδρικού Ρόλου, Σεναρίου, Πρωτοεμφανιζόμενου Σκηνοθέτη, Σκηνοθεσίας, Μεγάλου Μήκους Ταινίας Μυθοπλασίας)

Σάββατο 28 Μαΐου
20:45 Patchwork του Πέτρου Χαραλάμπους, 88’ (Α’ Γυναικείου Ρόλου)
22:30 Ο Άνθρωπος με τις Απαντήσεις του Στέλιου Καμμίτση, 81’ | 3 Υποψηφιότητες (Ενδυματολογίας, Β’ Γυναικείου Ρόλου, Σεναρίου)
24:00 Μαγνητικά Πεδία του Γιώργου Γούση, 81’ | 7 Υποψηφιότητες (Πρωτότυπης Μουσικής, Φωτογραφίας, Α’ Γυναικείου Ρόλου, Α’ Ανδρικού Ρόλου, Σεναρίου, Πρωτοεμφανιζόμενου Σκηνοθέτη, Μεγάλου Μήκους Ταινίας Μυθοπλασίας)

Κυριακή 29 Μαΐου
20:45 Σελήνη, 66 Ερωτήσεις της Ζακλίν Λέντζου, 109’ | 5 Υποψηφιότητες (Μοντάζ, Α’ Γυναικείου Ρόλου, Α’ Ανδρικού Ρόλου, Πρωτοεμφανιζόμενου Σκηνοθέτη, Σκηνοθεσίας)
22: 45 Feathers του Omar El Zohairy, 115’ (Ελληνικής Μειοψηφικής Συμπαραγωγής)

Δευτέρα 30 Μαΐου
20:45 Quicksand της Margot Schaap, 105’ (Ελληνικής Μειοψηφικής Συμπαραγωγής)
22:45 Monday του Αργύρη Παπαδημητρόπουλου, 117’ | 13 υποψηφιότητες (Σχεδιασμού Μακιγιάζ, Κομμώσεων & Ειδικών Εφφέ, Ήχου, Ενδυματολογίας, Σκηνογραφίας, Πρωτότυπης Μουσικής, Μοντάζ, Φωτογραφίας, Β’ Ανδρικού Ρόλου, Α’ Γυναικείου Ρόλου, Α’ Ανδρικού Ρόλου, Σεναρίου, Σκηνοθεσίας, Μεγάλου Μήκους Ταινίας Μυθοπλασίας)

Τρίτη 31 Μαΐου
20:45 Ο Άνθρωπος του Θεού της Yelena Popovic, 109’ | 2 Υποψηφιότητες (Σχεδιασμού Μακιγιάζ, Κομμώσεων & Ειδικών Εφφέ, Α’ Ανδρικού Ρόλου)
22:45 Orfeas2021 του Φιλ Ιερόπουλου, 111’ (Ειδικών Εφφέ και Οπτικών Εφφέ)

Τετάρτη 1 Ιουνίου
20:45 Η Βοή του Κόσμου του Πέτρου Σεβαστίκογλου, 83’ | 3 Υποψηφιότητες (Ήχου, Πρωτότυπης Μουσικής, Μοντάζ)
22:30 Σμύρνη μου Αγαπημένη του Γρηγόρη Καραντινάκη, 121’ | 12 υποψηφιότητες (Ειδικών Εφφέ και Οπτικών Εφφέ, Σχεδιασμού Μακιγιάζ, Κομμώσεων & Ειδικών Εφφέ, Ήχου, Ενδυματολογίας, Σκηνογραφίας, Πρωτότυπης Μουσικής, Μοντάζ, Φωτογραφίας, Β’ Γυναικείου Ρόλου, Β’ Ανδρικού Ρόλου, Σκηνοθεσίας, Μεγάλου Μήκους Ταινίας Μυθοπλασίας)

Διαβάστε ακόμα

Τελευταία άρθρα Σινεμά

Heritage in Focus: Χώροι μουσικής και κινηματογράφου σε κίνδυνο

Στην πρώτη εκδήλωση θα συζητηθούν οι απειλές που αντιμετωπίζουν οι πολιτιστικοί χώροι στις πόλεις, εστιάζοντας στη μουσική σκηνή του Βερολίνου και το κινηματογραφικό τοπίο της Αθήνας

ΓΡΑΦΕΙ: ATHINORAMA TEAM
21/11/2024

Τέσσερις μέρες γεμάτες μικρού μήκους του Athens Short Film Festival

Σαράντα ταινίες από όλο τον κόσμο παρουσιάζει η φρέσκια διοργάνωση που επιστρέφει στο Κουκάκι.

"Ο Νόμος του Μέρφυ": Άγγελε Φραντζή, πώς γύρισες την πιο φιλόδοξη ελληνική ταινία της χρονιάς;

Ο πολυσχιδής σκηνοθέτης ανοίγει τα χαρτιά του γύρω από την ορμητική παραγωγή, στην οποία η Κάτια Γκουλιώνη υποδύεται μια αποτυχημένη ηθοποιό που ζει διαδοχικές διαφορετικές πραγματικότητες, ελπίζοντας να βρει τον εαυτό της.

Ο Νόμος του Μέρφυ

Ένα γράμμα αγάπης στο ίδιο το σινεμά και τη ζωή, ένα μεθυστικό κολάζ αναφορών και ανθρωπιάς, το οποίο παρόλο που παρασύρεται από την ορμή και την πληθωρικότητά του.

Μικρά Πράγματα Σαν κι Αυτά

Αληθινά περιστατικά εμπνέουν ένα χαμηλότονο δράμα χαρακτήρων με κοινωνική ευαισθησία, διηγηματική λιτότητα και καίριες ερμηνείες (βραβείο στο Φεστιβάλ Βερολίνου για την Έμιλι Γουότσον).

Μικρό Θλιμμένο Κορίτσι

Εσωστρεφής όσο και δημιουργικά πρωτότυπος συνδυασμός ψυχολογικού δράματος και ντοκιμαντέρ. Υπερβολικά φιλόδοξη ως σινε-κατασκευή, αποτυπώνει το πνεύμα μιας ανήσυχης εποχής.

Η Κουζίνα

Ανισόρροπο δράμα πάνω στο κυνήγι του αμερικανικού ονείρου, διχασμένο ανάμεσα στο κομψό στιλιζάρισμα, το αιχμηρό ψυχογράφημα και το οξύ κοινωνικό σχόλιο.