Οι ταινίες από τα μεγάλα φεστιβάλ που θα δούμε στα θερινά σινεμά

Ανακαλύψτε τους arthouse τίτλους που σύντομα θα κάνουν πρεμιέρα στους υπαίθριους κινηματογράφους.

the_worst_person_in_the_world

Ταινίες οι οποίες είτε διακρίθηκαν είτε ξεχώρισαν στα σημαντικότερα κινηματογραφικά φεστιβάλ του κόσμου, από τις Κάνες μέχρι το Βερολίνο, έρχονται στις υπαίθριες οθόνες των θερινών σινεμά. Ανάμεσά τους δύο που "σήκωσαν" τα μεγάλα βραβεία των διοργανώσεων όπου συμμετείχαν γράφοντας ιστορίας, αλλά και ορισμένα με έντονο ελληνικό ενδιαφέρον...

Θυμίζουμε πως εδώ μπορείτε να δείτε αναλυτικά τους τίτλους όλων των ταινιών που πρόκειται να παιχθούν στους θερινούς κινηματογράφους, αλλά και εδώ αναλυτικές πληροφορίες για τις ταινίες ανά είδος.

Σημειώστε πως οι ημερομηνίες κυκλοφορίας των ταινιών ενδέχεται να αλλάξουν.

Αμίρα (Amira) του Μοχάμεντ Ντιάμπ

Το όνομα του Αιγύπτιου Μοχάμεντ Ντιάμπ έγινε ευρύτερα γνωστό πρόσφατα, όταν άρχισε να γράφει τα σενάρια για την υπερηρωική σειρά της Marvel "Moon Knight". Ο ίδιος, όμως, μετρά ήδη πολλά χρόνια ως σεναριογράφος, ενώ με την τρίτη σκηνοθετική απόπειρά του απέσπασε τρία βραβεία στο φεστιβάλ Βενετίας (Interfilm & Lanterna Magica στο τμήμα "Ορίζοντες"). Η ταινία δανείζεται τον τίτλο της από το όνομα της κεντρικής ηρωίδας. Η Αμίρα είναι μια κοπέλα από την Παλαιστίνη, η οποία καλείται να επιβιώσει ενός έντονου υπαρξιακού σοκ, όταν μαθαίνει πως ο άνθρωπος που θαύμαζε και αγαπούσε δεν είναι τελικά ο αληθινός πατέρας της.
Στις 4/8 στους κινηματογράφους.

Βαγόνι Αριθμός 6 (Compartment No. 6) του Γιούχο Κουοσμάνεν

Ο Φιλανδός σκηνοθέτης της "πιο Ευτυχισμένης Μέρας στη Ζωή του Όλλι Μάκι", επιστρέφει με ένα τρυφερό μελαγχολικό δράμα που τοποθετείται σε ένα τρένο με προορισμό τον Αρκτικό Κύκλο. Στα βαγόνια του γνωρίζονται μια γυναίκα και ένας άντρας, οι οποίοι είναι αναγκασμένοι να μοιραστούν την ίδια καμπίνα σε όλη τη διαδρομή. Εκείνος, ένας Ρώσος μεταλλωρύχος, επιβαρύνει την κατάσταση καθώς πίνει διαρκώς. Σταδιακά, ωστόσο, οι δυο τους θα έρθουν πιο κοντά και θα συνειδητοποιήσουν πως αμφότεροι έχουν ανάγκη να σμίξουν τις μοναξιές τους.

Το Γεγονός (L'événement) της Οντρέ Ντιγουάν

Η ταινία-έκπληξη του περσινού φεστιβάλ Βενετίας, η οποία απέσπασε και το Χρυσό Λέοντα, φέρει την υπογραφή της Γαλλίδας Οντρέ Ντιγουάν, που έγινε η έκτη γυναίκα που κερδίζει το σημαντικότερο βραβείο της ιταλικής διοργάνωης. Το "Γεγονός" είναι διασκευή του εν μέρει αυτοβιογραφικού ομότιτλου μυθιστορήματος της Ανί Ερνό, μίας από τις πιο αντιπροσωπευτικές συγγραφείς της σύγχρονης γαλλικής λογοτεχνίας. Η υπόθεη τοποθετείται στη Γαλλία του 1960 και μας συστήνει στην 23χρονη Αν, μία φιλόδοξη και γεμάτη όνειρα για τη ζωή φοιτήτρια λογοτεχνίας. Μία απρόσμενη εγκυμοσύνη αλλάζει τα σχέδια της πρωταγωνίστριας, καθώς οι εκτρώσεις εκείνη την εποχή ήταν παράνομες και έτσι η Αν πρέπει να αποφασίσει εάν θα θυσιάσει το μέλλον της ή θα αναγκαστεί να παραβλέψει τους επιβαλλόμενους νόμους προκειμένου να αποβάλλει το παιδί.
Στις 2/6 στους κινηματογράφους.

Για την Κιάρα (A Chiara) του Γιόνας Καρπινιάνο

Σκηνοθέτης ο οποίος αρέσκεται να κινηματογραφεί υποκείμενα στο κοινωνικό περιθώριο και δη εκείνο της Καλάμπρια, ο Γιόνας Καρπινιάνο ("Mediterranea") αυτήν τη φορά αφηγείται την ιστορία απότομης ενηλικίωσης ενός 15χρονου κοριτσιού. Η νεαρή Κιάρα καλείται να κρατήσει την οικογένειά της σε ισορροπία και να μην καταρρεύσει ολοσχερώς, όταν εντελώς αιφνιδιαστικά ο πατέρας τους τούς εγκαταλείπει. Βραβείο Label Europa Cinemas στο φεστιβάλ των Κανών.

Εκεί που Τραγουδάνε οι Καραβίδες (Where the Crawdads Sing) της Ολίβια Νιούμαν

Ένα από τα πιο δημοφιλή μυθιστορήματα και στην Ελλάδα τον τελευταίων ετών, το οποίο φέρει την υπογραφή της Αμερικανίδας Ντέλια Όουενς και έχει τίτλο "Εκεί που Τραγουδάνε οι Καραβίδες" (εκδ. Δώμα) - στο πρωτότυπο "Where the Crawdads Sing", περνάει τώρα με αξιώσεις στη μεγάλη οθόνη. Σύμφωνα με την επίσημη σύνοψη του βιβλίου, η δράση τοποθετείται σε ένα ψαροχώρι της Βόρειας Καρολίνας όπου ο θάνατος ενός νεαρού στρέψει της υποψίες για τη δολοφονία του σε ένα αγριοκόριτσο, την Κάια, το οποίο μένει μόνο στα βάθη ενός βάλτου. Την κινηματογραφική διασκευή έχει αναλάβει η σκηνοθέτρια Ολίβια Νιούμαν ("First Match") και το σενάριο η Λούσι Αλιμπάρ, η οποία στο παρελθόν είχε συνεργαστεί με τον Μπεν Ζάιτλιν στα εξαιρετικά "Μυθικά Πλάσματα του Νότου" (2012). Στο ρόλο της Κάια βρίσκεται η διάσημη από τη συμμετοχή της στη σπουδαία σειρά "Normal People", Ντέιζι Έντγκαρ-Τζόουνς, ενώ στη διανομή των ηθοποιών βρίσκουμε ακόμα τον πολύπειρο Ντέιβιντ Στράθερν που είδαμε πρόσφατα στο "Μονοπάτι των Χαμένων Ψυχών" (Γκιγιέρμο ντελ Τόρο, 2021) και τον ανερχόμενο Χάρις Ντίκινσον ("Ο Άνθρωπος του Βασιλιά: Το Ξεκίνημα"). Διαβάστε περισσότερα εδώ.
Στις 14/7 στους κινηματογράφους.

Οι Έρωτες της Αναΐς (Les amours d'Anaïs) της Σαρλίν Μπουρζουά-Τακέ

Η Αναΐς είναι τριάντα και άνεργη. Έχει έναν εραστή αλλά δεν είναι σίγουρη αν τον αγαπά. Συναντά τον Ντανιέλ, που την ερωτεύεται αμέσως. Αλλά ο Ντανιέλ ζει με την Εμιλί, την οποία ερωτεύεται η Αναΐς. Αυτή είναι η ιστορία μιας ανήσυχης νέας γυναίκας και μιας βαθιάς επιθυμίας, με την πρωταγωνίστρια Αναΐς Ντεμουστιέ να δίνει μια σπινθηροβόλο ερμηνεία στο ρομερικών διαθέσεων ντεμπούτο της Σαρλίν Μπουρζουά-Τακέ.

Όλα Πήγαν Καλά (Tout s'est Bien Passé) του Φρανσουά Οζόν

Ένα επίπονο ηθικό και συναισθηματικό δίλημμα βιώνει η ηρωίδα που ενσαρκώνει η Σοφί Μαρσό. Υποδύεται μια γυναίκα που σπεύδει στο πλευρό του πατέρα της όταν εκείνος, σε ηλικία 85 ετών, παθαίνει εγκεφαλικό επεισόδιο. Άρρωστος και παράλυτος στο κρεβάτι του νοσοκομείου, ο ηλικιωμένος ζητά από την κόρη του να βάλει τέλος στη ζωή του. Πώς είναι δυνατόν εκείνη να υπακούσει αδιαμαρτύρητα; Οι απαντήσεις που δίνει ο ακούραστος Φρανσουά Οζόν σίγουρα θα συζητηθούν. Εξάλλου, το φιλμ κέρδισε στο Γάλλο μια θέση στο επίσημο διαγωνιστικό του φεστιβάλ των Κανών, με τους βετεράνους Αντρέ Ντουσολιέ και Χάνα Σιγκούλα να πρωταγωνιστούν πλάι στη Μαρσό.

Παρίσι, 13ο Διαμέρισμα (Les Olympiades) του Ζακ Οντιάρ

Στη συνοικία της γαλλικής πρωτεύουσας που είναι γνωστή και ως "Ολυμπιάδες" και βρίσκεται στο 13ο διαμέρισμα του Παρισιού, γεννιέται ένα περίπλοκο ερωτικό… τετράγωνο. Η Εμιλί (Λουσί Ζανγκ) ερωτεύεται κεραυνοβόλα τον Καμίλ (Μακίτα Σάμπα), ο οποίος όμως έλκεται από τη Νορά (Νοεμί Μερλάν), η οποία με τη σειρά της αναπτύσσει ιδιαίτερη σχέση με την cam girl Άμπερ (Τζένι Μπεθ). Ο κάτοχος Χρυσής Άρκτου Ζακ Οντιάρ ("Dheepan. Ο Άνθρωπος Χωρίς Πατρίδα", "Σώμα με Σώμα"), κινηματογραφεί ασπρόμαυρα τα σκαμπανεβάσματα της παραπάνω πολύπλοκης σεξουαλικής ισορροπίας, συνδυάζοντας φρεσκάδα και αισθητική αρτιότητα.
Στις 7/7 στους κινηματογράφους.

Οι Ροδακινιές του Αλκαράς (Alcarràs) της Κάρλα Σιμόν

Η φετινή Χρυσή Άρκτος απονεμήθηκε σε μια ανερχόμενη, ταλαντούχα σκηνοθέτρια από την Καταλονία. Η Κάρλα Σιμόν ("Ένα Αξέχαστο Καλοκαίρι") αναδείχθηκε απροσδόκητα - κυρίαρχη στην πρόσφατη Μπερλινάλε, με ένα χαμηλότονο κοινωνικό δράμα στο οποίο αναπτύσσονται οι σκληρές προσπάθειες μιας οικογένειας να κρατήσει λειτουργική και κερδοφόρα τη βιοτεχνία ροδάκινών της. Κάπως έτσι, η Σιμόν γνέθει μια αιχμηρή κριτική κατά του κεφαλαίου, αλλά και του δυσοίωνου μέλλοντος που επιφυλάσσει εξαιτίας της καταστροφής που επιφέρει στο περιβάλλον.
Στις 1/9 στους κινηματογράφους.

Τα Τρία Πατώματα (Tre Piani) του Νάνι Μορέτι

Τρεις οικογένειες ζουν στους τρεις ορόφους του ίδιου κτιρίου σε μία πολυτελή συνοικία της Ρώμης. Μέσα σε μία δεκαετία, η ζωή φέρνει τους πρωταγωνιστές αντιμέτωπους με συγκρούσεις που επηρεάζουν τις σχέσεις μεταξύ αδελφών, γονιών, παιδιών και συζύγων. Οι επιλογές τους αντανακλούν πανανθρώπινα ηθικά ζητήματα και έχουν συνέπειες στις ζωές τους.
Στις 9/6 στους κινηματογράφους.

Το Τρίγωνο της Θλίψης (Triangle of Sadness) του Ρούμπεν Έστλουντ

Ο βραβευμένος με Χρυσό Φοίνικα Σουηδός σκηνοθέτης Ρούμπεν Έστλουντ ("Το Τετράγωνο"), διεκδικεί εκ νέου φέτος το μεγάλο βραβείο στο φεστιβάλ των Κανών με μια ταινία γυρισμένη στην Εύβοια και την Ηλεία. Το "Τρίγωνο της Θλίψης" αποτελεί το αγγλόφωνο ντεμπούτο του σκηνοθέτη, σε συμπαραγωγή της ελληνικής εταιρίας Heretic, και δανείζεται τον τίτλο του από τον όρο που χρησιμοποιούν οι πλαστικοί χειρούργοι όταν θέλουν να περιγράψουν τις ρυτίδες που σχηματίζονται ανάμεσα στο μέτωπο και τα φρύδια. Είναι μία από τις πρώτες ενδείξεις της γήρανσης και ένα από τα ζητήματα που οδηγούν σε υπαρξιακή οδύνη τους ήρωες της ταινίας. Δηλαδή, ένα ζευγάρι μοντέλων (Χάρις Ντίκινσον & Τσάρλντμπι Ντιν) οι οποίοι θα βρεθούν σε ένα πανάκριβο γιοτ με ένα… μαρξιστή καπετάνιο (Γούντι Χάρελσον) για μια κρουαζιέρα στην Καραϊβική που στραβώνει επικίνδυνα. Διαβάστε περισσότερα για την ταινία και όσα μας είπε ο Έστλουντ για την ελληνική εμπειρία του εδώ.
Στις 25/8 στους κινηματογράφους.

triangle_of_sadness_again
©Fredrik Wenz / Plattform Produktion

Φτερά και Πούπουλα (Feathers) του Ομάρ Ελ Ζοχαΐρι

Όταν σ’ ένα παιδικό πάρτι ένα μαγικό κόλπο πάει στραβά, ο αυστηρός πατέρας της οικογένειας μεταμορφώνεται σε κοτόπουλο. Μια χιονοστιβάδα από περίεργες συμπτώσεις παρασέρνει τους πάντες. Η μητέρα, η οποία ζούσε μια μονότονη ζωή αφιερωμένη στον σύζυγο και τα παιδιά της, αναγκάζεται να βρεθεί στην πρώτη γραμμή και να αναλάβει τη φροντίδα της οικογένειας. Καθώς φέρνει τα πάνω κάτω για να επαναφέρει τον άντρα της στην "κανονικότητα" και να διασφαλίσει την ασφάλεια όλων, βιώνει μια τρομερή εμπειρία προσωπικής αλλαγής. Δύο βραβεία στο φεστιβάλ των Κανών (Μεγάλο Βραβείο στην Εβδομάδα της Κριτικής, βραβείο FIPRESCI).
Στις 25/8 στους κινηματογράφους.

Η Χαμένη Κόρη (The Lost Daughter) της Μάγκι Τζίλενχαλ

Το λες και απόλυτα επιτυχημένο το ντεμπούτο πίσω από την κάμερα της διάσημης ηθοποιού Μάγκι Τζίλενχαλ. Στην παγκόσμια πρεμιέρα της σινε-διασκευής του ομώνυμου βιβλίου της Έλενα Φεράντε στο φεστιβάλ Βενετίας, η "Χαμένη Κόρη" απέσπασε το βραβείο σεναρίου. Και μερικούς μήνες αργότερα, το γυρισμένο στις Σπέτσες δράμα βρέθηκε να διεκδικεί τρία βραβεία Όσκαρ (διασκευασμένου σεναρίου, α’ και β’ γυναικείου ρόλου). Καθόλου άσχημα… Η υπόθεση αφορά μια γυναίκα η οποία βρίσκεται σε διακοπές. Εκεί όμως αποκτά εμμονή με μια νεαρότερή της μητέρα, η οποία φτάνει στα άκρα, σε σημείο να φέρνει στην επιφάνεια μυστικά του παρελθόντος της. Πρωταγωνιστεί η οσκαρική Ολίβια Κόλμαν, γνωστή μας από την "Ευνοούμενη"  του Γιώργου Λάνθιμου και η διαρκώς ανερχόμενη Τζέσι Μπάκλι.
Στις 30/6 στους κινηματογράφους.

Η Χαμένη Σκηνή (One Second) του Ζανγκ Γιμού

Οι "σκληροπυρηνικοί" σινεφίλ ίσως θα θυμούνται πως στο τελευταίο κανονικό, πριν την πανδημία δηλαδή, φεστιβάλ Βερολίνου, βρισκόταν στο διαγωνιστικό τμήμα και ο διακεκριμένος Κινέζος σκηνοθέτης Ζανγκ Γιμού ("Η Μεγάλη Επιστροφή", "Τα Ιπτάμενα Στιλέτα"). Μόνο που τότε κανείς μας δεν μπόρεσε να δει την τότε νέα ταινία του με τίτλο "Η Χαμένη Σκηνή". Ο λόγος; Πώς λίγες ώρες πριν την πρεμιέρα, η ταινία αποσύρθηκε λόγω "τεχνικών δυσκολιών που προέκυψαν στο μοντάζ". Ο καθένας όμως διαβάζοντας πίσω από τις γραμμές μπορεί να καταλάβει πως τα πράγματα δεν είναι τόσο αθώα όσο φαίνονται. Και αυτό γιατί η ταινία του Γιμού τοποθετείται στην Κίνα των ‘60s, την περίοδο δηλαδή που η Πολιτιστική Επανάσταση του Μάο Τσε Τουνγκ κορυφωνόταν. Το συγκεκριμένο κομμάτι της κινεζικής ιστορίας θεωρείται καταστροφικό από τη σύγχρονη ηγεσία της χώρας, ενώ ακόμα και οι συζητήσεις για αυτό θεωρούνται ταμπού. Παρόλο λοιπόν που ο Γιμού μέσω αυτής της ταινίας επιδίωκε μια προσωπική κατάθεση αγάπης για τον κινηματογράφο, ενδέχεται το καθεστώς να δυσαρεστήθηκε από τον τρόπο διαχείρισης των πολιτικών διαστάσεων της πλοκής, κάτι που προκάλεσε την αναβολή της προβολής του "One Second" στο φεστιβάλ. Σύντομα, πάντως, θα μάθουμε και εμείς τι τελικά συμβαίνει στην ταινία…
Στις 9/6 στους κινηματογράφους.

Ο Χειρότερος Άνθρωπος του Κόσμου (The Worst Person in the World) του Γιόακιμ Τρίερ

Το υποψήφιο για δύο Όσκαρ (πρωτότυπο σενάριο, διεθνής ταινία) φιλμ του διακεκριμένου Δανού σκηνοθέτη ("Όσλο, 31 Αυγούστου", "Thelma") αφορά τη Γιούλια, μία νεαρή γυναίκα που αναζητάει το διαφορετικό και το απρόσμενο, ώστε να απελευθερωθεί από την αφόρητα μονότονη ζωή της. Μέσα από 12 κεφάλαια, οι ρομαντικές και μη σχέσης της ηρωίδας αναπτύσσονται στη μεγάλη οθόνη, ενώ παράλληλα εκείνη προσπαθεί να εκπληρώσει τις πιο απόκρυφες επιθυμίες της. Η πρωταγωνίστρια Ρενάτε Ρέινσβε βραβεύτηκε για την ερμηνεία της στο περσινό φεστιβάλ των Κανών.
Στις 14/7 στους κινηματογράφους.

Begman Island της Μία Χάνσεν-Λοβ

Η ιδιοσυγκρασιακή σκηνοθέτρια από τη Γαλλία, Μία Χάνσεν-Λοβ, εδώ βάζει την υπογραφή της στην ταινία με τους πιο γνωστούς σταρ έως τώρα στη φιλμογραφία της. Συγκεκριμένα, τους κεντρικούς ρόλους κρατούν οι Βίκι Κριπς (διάσημη από τη συμμετοχή της στην "Αόρατη Κλωστή") και Τιμ Ροθ, οι οποίοι ενσαρκώνουν ένα ζευγάρι σκηνοθετών που ταξιδεύει στο απομονωμένο νησί όπου ο σπουδαίος Ίνγκμαρ Μπέργκμαν εμπνεόταν τα σενάριά του. Όσο μένουν εκεί, όμως, τα όρια ανάμεσα στην πραγματικότητα και τη μυθοπλασία θολώνουν. Στο cast βρίσκουμε ακόμα την ταλαντούχα Μία Γουασικόφσκα.
Στις 23/6 στους κινηματογράφους.

Both Sides of the Blade (Avec Amour et Acharnement) της Κλερ Ντενί

Τα τελευταία 30 περίπου χρόνια, η σπουδαία σκηνοθέτρια Κλερ Ντενί δεν έχει σταματήσει να δηλώνει ηχηρό "παρών" στα κινηματογραφικά πράγματα. Με το "Both Sides of the Blade", ωστόσο, αποδεικνύει όχι μόνο πως διαθέτει ακόμα μια μοναδική σκηνοθετική οξυδέρκεια, αλλά και ότι έχει την ικανότητα να προσελκύει μεγάλα ονόματα του σινεμά. Συγκεκριμένα, οι χαρακτήρες Ζιλιέτ Μπινός, Βενσάν Λιντόν και ο σταθερός πρωταγωνιστής της σκηνοθέτριας Γκρεγκοάρ Κολέν, βρίσκονται μπλεγμένοι σε ένα περίπλοκων ισορροπιών ερωτικό τρίγωνο, το οποίο ισοπεδώνει τα συναισθήματα όλων. Στις προσπάθειές τους να ανταπεξέλθουν, θα καταλήξουν να πληγώνουν, περισσότερο από όλους, τους εαυτούς τους. Για το φιλμ η Ντενί απέσπασε το βραβείο σκηνοθεσίας στο φεστιβάλ Βερολίνου.

Card Counter του Πολ Σρέιντερ

Ανανεωμένη δημοφιλία απολαμβάνει τα τελευταία χρόνια ο βετεράνος Πολ Σρέιντερ ("Ακρότητες"), ο οποίος με το "Card Counter" όχι απλώς βρέθηκε να διεκδικεί στα 75 Χρυσό Λέοντα στη Βενετία, αλλά σε αυτό σκηνοθέτησε έναν αστέρα πρώτης γραμμής όπως ο Όσκαρ Άιζακ. Ο Αμερικανός υποδύεται έναν πρώην στρατιωτικό ανακριτή, ο οποίος πλέον είναι ένας εμμονικός τζογαδόρος. Πίσω από το χαρτοπαικτικό προσωπείο του, όμως, κρύβεται ένα αδίστακτο σχέδιο για εκδίκηση. Ο Σρέιντερ, πάντως, στο τέλος του 2021 δε δίστασε να βάλει την ίδια του την ταινία στο νούμερο 1 της λίστας με τα καλύτερα φιλμ της χρονιάς…
Στις 9/6 στους κινηματογράφους.

Full Time του Ερίκ Γκραβέλ

Με δύο βραβεία από το τμήμα "Orizzonti" του φεστιβάλ Βενετίας (σκηνοθεσίας, γυναικείας ερμηνείας), αλλά και εκείνου του κοινού στο πρόσφατο Γαλλόφωνο φεστιβάλ της Αθήνας, συνοδεύεται το "Full Time" του Ερίκ Γκραβέλ, όπου η Λορ Καλαμί δίνει μια παθιασμένη ερμηνεία. Η 47χρονη ηθοποιός υποδύεται μια μητέρα η οποία προσπαθεί να αναθρέψει τα παιδιά της δουλεύοντας σε ένα πεντάστερο ξενοδοχείο. Η πίεση που δέχεται αυξάνεται κατακόρυφα όταν κλείνει συνέντευξη για μια πολύ καλύτερη δουλειά, που μετατρέπει τη ζωή της σε αγωνιώδες δράμα. Για να αφηγηθεί πειστικά τα αδιέξοδα της ηρωίδας του, ο Γκραβέλ την κινηματογραφεί με νεύρο και σασπένς, υιοθετώντας μια ακαταμάχητη φρενίτιδα αλά "Uncut Gems".
Στις 5/5 στους κινηματογράφους.

France του Μπρούνο Ντιμόν

Η έννοια της πίστης η οποία βρίσκεται στον πυρήνα του σινεμά του αταξινόμητου Μπρούνο Ντιμόν ("Καμίλ Κλοντέλ 1915") επανέρχεται σε αυτήν την καυστική σάτιρα για τον κόσμο των ΜΜΕ, η οποία δανείζεται τον τίτλο της από τη χώρα προέλευση του σκηνοθέτη. "France" ονομάζεται επίσης η ηρωίδα της ταινίας, την οποία υποδύεται εξαιρετικά η Λεά Σεϊντού, μια διάσημη τηλεπαρουσιάστρια και διάσημη ρεπόρτερ, η οποία μπλέκει σε μια παράξενη περιπέτεια. Αφού επιστρέφει από μια εμπόλεμη ζώνη, εμπλέκεται σε ένα τροχαίο ατύχημα και ένα επαγγελματικό παραστράτημα, τα οποία απειλούν να της στοιχίσουν την καριέρα. Τότε καλείται να επιλέξει ποια αλήθεια του εαυτού της θα αντέξει να δείξει στο κοινό.
Στις 1/9 στους κινηματογράφους.

I’m Your Man (Ich Bin dein Mensch) της Μαρία Σρέιντερ

Σκηνοθέτρια με διακριτή αισθητική ("Στέφαν Τσβάιχ: Αποχαιρετισμός στην Ευρώπη") και δημιουργός του παραγωγής Netflix τηλεοπτικού σουξέ "Unorthodox", η Μαρία Σρέιντερ έχει πάντα κάτι ενδιαφέρον να πει. Στη δραμεντί για την οποία η πρωταγωνίστρια Μάρεν Έγκερτ απέσπασε Αργυρή Άρκτο στην Μπερλινάλε, παρακολουθούμε τους παράξενους τρόπους που μια επιστήμονας αναζητά χρήματα για την έρευνά της. Συγκεκριμένα, δέχεται να συμμετάσχει σε ένα πείραμα στο οποίο για τρεις εβδομάδες είναι υποχρεωμένη να ζει μαζί με ένα ανθρωποειδές, το οποίο είναι κατασκευασμένο να την κάνει ευτυχισμένη. Στο ρόλο του ρομπότ, ο γνωστός από τη σειρά "Ο Πύργος του Ντάουντον" ηθοποιός, Νταν Στίβενς.

Murina της Αντονέτα Αλαμάτ Κουσιγιάνοβιτς

Η περσινή Χρυσή Κάμερα στις Κάνες απονεμήθηκε σε ένα δυναμικό ντεμπούτο το οποίο έχει ως φόντο την ειδυλλιακή Αδριατική Θάλασσα. Εκεί, ένα έφηβο κορίτσι επιχειρεί να ανταγωνιστεί τον πατέρα της, "αντικαθιστώντας" τον με τον εύπορο και γοητευτικό οικογενειακό φίλο τους, κατά τη διάρκεια μιας διήμερης παραθαλάσσιας εκδρομής. Τι μπορεί να πάει στραβά άραγε;

Διαβάστε ακόμα

Τελευταία άρθρα Σινεμά

Heritage in Focus: Χώροι μουσικής και κινηματογράφου σε κίνδυνο

Στην πρώτη εκδήλωση θα συζητηθούν οι απειλές που αντιμετωπίζουν οι πολιτιστικοί χώροι στις πόλεις, εστιάζοντας στη μουσική σκηνή του Βερολίνου και το κινηματογραφικό τοπίο της Αθήνας

ΓΡΑΦΕΙ: ATHINORAMA TEAM
21/11/2024

Τέσσερις μέρες γεμάτες μικρού μήκους του Athens Short Film Festival

Σαράντα ταινίες από όλο τον κόσμο παρουσιάζει η φρέσκια διοργάνωση που επιστρέφει στο Κουκάκι.

"Ο Νόμος του Μέρφυ": Άγγελε Φραντζή, πώς γύρισες την πιο φιλόδοξη ελληνική ταινία της χρονιάς;

Ο πολυσχιδής σκηνοθέτης ανοίγει τα χαρτιά του γύρω από την ορμητική παραγωγή, στην οποία η Κάτια Γκουλιώνη υποδύεται μια αποτυχημένη ηθοποιό που ζει διαδοχικές διαφορετικές πραγματικότητες, ελπίζοντας να βρει τον εαυτό της.

Ο Νόμος του Μέρφυ

Ένα γράμμα αγάπης στο ίδιο το σινεμά και τη ζωή, ένα μεθυστικό κολάζ αναφορών και ανθρωπιάς, το οποίο παρόλο που παρασύρεται από την ορμή και την πληθωρικότητά του.

Μικρά Πράγματα Σαν κι Αυτά

Αληθινά περιστατικά εμπνέουν ένα χαμηλότονο δράμα χαρακτήρων με κοινωνική ευαισθησία, διηγηματική λιτότητα και καίριες ερμηνείες (βραβείο στο Φεστιβάλ Βερολίνου για την Έμιλι Γουότσον).

Μικρό Θλιμμένο Κορίτσι

Εσωστρεφής όσο και δημιουργικά πρωτότυπος συνδυασμός ψυχολογικού δράματος και ντοκιμαντέρ. Υπερβολικά φιλόδοξη ως σινε-κατασκευή, αποτυπώνει το πνεύμα μιας ανήσυχης εποχής.

Η Κουζίνα

Ανισόρροπο δράμα πάνω στο κυνήγι του αμερικανικού ονείρου, διχασμένο ανάμεσα στο κομψό στιλιζάρισμα, το αιχμηρό ψυχογράφημα και το οξύ κοινωνικό σχόλιο.