Ταξίδι στα Αστέρια

1

Παρά τη δεδομένη φιλοτιμία, η ασύντακτη σκηνοθεσία, σε συνδυασμό με τους πρόχειρους διαλόγους και τη σχηματική αφήγηση, στερούν από το τελικό αποτέλεσμα μια μαγεία αντάξια των αναμνήσεων που δημιούργησε η ομάδα στο παρκέ.

taksidi_sta_asteria

Ένας από τους άγραφους κανόνες της (σωστής) κριτικής είναι η ψυχολογική αποστασιοποίηση από το έργο για το οποίο καλείται κανείς να τοποθετηθεί. Υπάρχουν φορές, όμως, που κάτι τέτοιο γίνεται εξαιρετικά δύσκολο, όπως στην εν λόγω περίπτωση. Διότι, εάν έχεις μεγαλώσει βλέποντας την ομάδα σου να κατακτά έξι ευρωπαϊκά κύπελλα μπάσκετ, σερί πρωταθλήματα και αξέχαστες νίκες σε ντέρμπι εντός και εκτός έδρας, μια ταινία για όλα τα πρωτοφανή κατορθώματά της συνοδεύεται, αναπόφευκτα, από συναισθηματική φόρτιση. Ή τουλάχιστον αυτό θα έπρεπε να προξενεί το αγαθών προθέσεων, αλλά πολλών διαδοχικών αναταράξεων "Ταξίδι στα Αστέρια", στο οποίο ξεδιπλώνεται η ιστορία του μπασκετικού Παναθηναϊκού από το 1919 έως σήμερα.

Οι σημαντικότερες στιγμές της ομάδας, οι σημαντικές αφανείς ή μη προσωπικότητες και φυσικά η καθοριστική συνδρομή της οικογένειας Γιαννακόπουλου, που δημιούργησε ένα σύλλογο-κολοσσό, "ζωντανεύουν" σε μια αφήγηση που χρησιμοποιεί στοιχεία ντοκιμαντέρ, μυθοπλασίας, ακόμα και animation. Ένας συνδυασμός ευπρόσδεκτος στο χαρτί, ο οποίος όμως στην πράξη αποδίδεται ξεκούρδιστα. Διότι τα προβλήματα δεν είναι πρωτίστως αισθητικά, όσο σεναριακά και, ακολούθως, σκηνοθετικά.

Παρά τη δεδομένη φιλοτιμία του, ο Χρήστος Δήμας ("Νήsos") εγκλωβίζεται στην απόπειρά του να διατηρήσει μια ισορροπία ανάμεσα στην ιστορική τεκμηρίωση, την πιστή αναπαράσταση και την ανάπτυξη ενός συμπαγούς αθλητικού δράματος με κινηματογραφικούς όρους. Στο ασύντακτο αποτέλεσμα, συγκινητικά αληθινά περιστατικά (όπως του επιστάτη Θανάση Νίκαινα) απεικονίζονται σχηματικά, θυμίζοντας θεατρικά σκετς, δίχως να λείπει η βεβιασμένη επιτήδευση ιδιαίτερα στο κομμάτι των πρόχειρων διαλόγων. Κάπως έτσι υποτιμούνται τόσο το επίπεδο της παραγωγής όσο και οι ερμηνευτικές απόπειρες των ηθοποιών, με χαρακτηριστικότερα παραδείγματα εκείνα των Γιώργου Γάλλου (Ζέλικο Ομπράντοβιτς), Αργύρη Πανταζάρα (Δημήτρης Γιαννακόπουλος) και Βαγγέλη Μουρίκη (σε έναν εύστοχο ρόλο-κλειδί). Οι αρχές που διέπουν την ομάδα, το στοιχείο της οικογένειας, η οπαδική νοσταλγία και η θαλπωρή της αναπόλησης υπογραμμίζονται διπλά. Εκείνο που λείπει είναι μια κινηματογραφική μαγεία αντάξια των αναμνήσεων που δημιούργησε ο ΠΑΟ στο παρκέ.

Ελλάδα. 2021. Διάρκεια: 109΄. Διανομή: ΣΠΕΝΤΖΟΣ.

Περισσότερες πληροφορίες

Ταξίδι στα Αστέρια

1
  • Δραματική
  • 2022
  • Διάρκεια: 109 '
  • Χρήστος Δήμας

Μια αναδρομή στους ιστορικούς σταθμούς της ομάδας μπάσκετ του Παναθηναϊκού, από την ίδρυσή του έως σήμερα, αλλά και στην καθοριστική συνδρομή της οικογένειας Γιαννακόπουλου.

Διαβάστε ακόμα

Τελευταία άρθρα Σινεμά

Heritage in Focus: Χώροι μουσικής και κινηματογράφου σε κίνδυνο

Στην πρώτη εκδήλωση θα συζητηθούν οι απειλές που αντιμετωπίζουν οι πολιτιστικοί χώροι στις πόλεις, εστιάζοντας στη μουσική σκηνή του Βερολίνου και το κινηματογραφικό τοπίο της Αθήνας

ΓΡΑΦΕΙ: ATHINORAMA TEAM
21/11/2024

Τέσσερις μέρες γεμάτες μικρού μήκους του Athens Short Film Festival

Σαράντα ταινίες από όλο τον κόσμο παρουσιάζει η φρέσκια διοργάνωση που επιστρέφει στο Κουκάκι.

"Ο Νόμος του Μέρφυ": Άγγελε Φραντζή, πώς γύρισες την πιο φιλόδοξη ελληνική ταινία της χρονιάς;

Ο πολυσχιδής σκηνοθέτης ανοίγει τα χαρτιά του γύρω από την ορμητική παραγωγή, στην οποία η Κάτια Γκουλιώνη υποδύεται μια αποτυχημένη ηθοποιό που ζει διαδοχικές διαφορετικές πραγματικότητες, ελπίζοντας να βρει τον εαυτό της.

Ο Νόμος του Μέρφυ

Ένα γράμμα αγάπης στο ίδιο το σινεμά και τη ζωή, ένα μεθυστικό κολάζ αναφορών και ανθρωπιάς, το οποίο παρόλο που παρασύρεται από την ορμή και την πληθωρικότητά του.

Μικρά Πράγματα Σαν κι Αυτά

Αληθινά περιστατικά εμπνέουν ένα χαμηλότονο δράμα χαρακτήρων με κοινωνική ευαισθησία, διηγηματική λιτότητα και καίριες ερμηνείες (βραβείο στο Φεστιβάλ Βερολίνου για την Έμιλι Γουότσον).

Μικρό Θλιμμένο Κορίτσι

Εσωστρεφής όσο και δημιουργικά πρωτότυπος συνδυασμός ψυχολογικού δράματος και ντοκιμαντέρ. Υπερβολικά φιλόδοξη ως σινε-κατασκευή, αποτυπώνει το πνεύμα μιας ανήσυχης εποχής.

Η Κουζίνα

Ανισόρροπο δράμα πάνω στο κυνήγι του αμερικανικού ονείρου, διχασμένο ανάμεσα στο κομψό στιλιζάρισμα, το αιχμηρό ψυχογράφημα και το οξύ κοινωνικό σχόλιο.