Σπουδαίοι ρόλοι του Φίλιπ Σέιμουρ Χόφμαν

Ο σημαντικός Αμερικανός ηθοποιός αποχαιρετούσε τον μάταιο τούτο κόσμο μία ημέρα σαν σήμερα, το 2014.

Φίλιπ Σέιμουρ Χόφμαν

Νωρίς. Αυτή είναι η πρώτη λέξη που μου έρχεται στο μυαλό όταν ακούω το όνομα του Φίλιπ Σέιμουρ Χόφμαν. Ο δημοφιλής Αμερικανός ηθοποιός -που γεννήθηκε στις 23 Ιουλίου του 1967- έφευγε από τη ζωή ακριβώς 8 χρόνια πριν, μόλις στα 47 του. Βρέθηκε νεκρός από υπερβολική δόση ναρκωτικών στο διαμέρισμά του στη Νέα Υόρκη.

Σοκαρισμένος δήλωνε ο καλλιτεχνικός κόσμος, ακόμα πιο σοκαρισμένοι εμείς, γιατί μέσα από τους τόσους ετερόκλητους χαρακτήρες που ερμήνευσε έδινε την εντύπωση της εφτάψυχης γάτας που πάντα επιβίωνε. Εκτός αν στην προκειμένη, είχε ζήσει και τις επτά ζωές.

"Ίσως ο πιο φιλόδοξος και ευρέως αξιοθαύμαστος Αμερικανός ηθοποιός της γενιάς του", έγραψαν τότε οι New York Times - υποθέτω πως δύσκολα μπορεί να διαφωνήσει κανείς βάζοντας κατά μέρος τα υποκειμενικά κριτήρια. Ο ίδιος ο Χόφμαν και οι επιλογές του αποδεικνύουν ότι αφενός ήξερε να επιλέγει ρόλους και συνεργασίες αφετέρου κατάφερνε από μόνος του να τους αναδείξει συχνά χωρίς να έχουν κάποιο διακριτό, δυνατό σημείο.  

Μέχρι λοιπόν να μετρήσεις όλους εκείνους τους χαρακτήρες στους οποίους έδωσε πνοή αριστοτεχνικά, ξεχωρίσαμε εκείνους τους πέντε που μας ήρθαν πρώτοι στο μυαλό. Τους βλέπεις σε χρονολογική σειρά. 

Τζορτζ, "Scent of a Woman"(1992)

Κοκκινομάλλης με φακίδες, με μαλλί α λα Beatles και ύφος κακομαθημένου που ο κόσμος του ανήκει. Ο Τζορτζ Γουίλις Τζούνιορ στο "Άρωμα Γυναίκας" με πρωταγωνιστή τον Αλ Πατσίνο όχι μόνο δεν πέρασε απαρατήρητος, αλλά όπως αργότερα δήλωσε στον Independent ήταν εκείνος που τον βοήθησε επιτέλους να παρατήσει το delicatessen στο οποίο δούλευε και να ασχοληθεί αποκλειστικά με την υποκριτική. 

Φιλ Πάρμα, "Magnolia" (1999)

Δεν είναι λίγοι εκείνοι που πιστεύουν ότι ένας ποιοτικός ηθοποιός μπορεί να αναδειχθεί ακόμη και μέσα από ένα δευτερεύοντα ρόλο, κάνοντάς τον να ξεχωρίσει. Στην προκειμένη περίπτωση, είναι λίγο δύσκολο να δεις την ταινία και να μη συμπαθήσεις τον Φιλ Πάρμα, ο οποίος με τα καλά και τα κακά του μοιάζει πέρα για πέρα ένας από εμάς. 

Λέστερ Μπάνγκς, "Almost Famous" (2000)

Πολλά μπορούν να ειπωθούν για αυτήν τη σχεδόν διάσημη ταινία με το σχεδόν διάσημο cast της και τις διαστάσεις cult φαινομένου που έπειτα πήρε. Στα λίγα λεπτά στα οποία εμφανίζεται στο έργο ο Χοφμαν όμως, προλαβαίνει να αποδείξει πόσο σημαντικό είναι να αποδεχόμαστε εαυτούς, να μη προσπαθούμε να είμαστε cool και οτιδήποτε άλλο που δε μας εκφράζει. Ας μείνουμε σ᾽αυτό λοιπόν. 

Τρούμαν Κοπότε, "Capote" (2005)

Ανατρέχοντας στο παρελθόν, η κινηματογραφική ιστορία μάλλον του χρωστάει μερικά αγαλματίδια. Τουλάχιστον όμως, απέσπασε ένα για το ρόλο που δεν άφηνε για κανένα λόγο ερωτηματικά. Ο Χόφμαν  έγινε κανονικός Καπότε και ευτυχώς ανταμείφθηκε ανάλογα. 

Λάνκαστερ Ντοντ, " The Master"  (2012)

Ως χαρισματικός ηγέτης του The Cause, Λάνκαστερ Ντοντ,  παίρνει υπό την προστασία του τον Φρέντι Κουέλ (Χοακίν Φίνιξ) και ως μέντοράς του τον βάζει στο σωστό δρόμο. Το γέλιο του καθώς οδηγεί τη μηχανή του, ηχεί ακόμα στα αυτιά μας. 

Πηγή: esquire.com.gr

Διαβάστε ακόμα

Τελευταία άρθρα Σινεμά

Heritage in Focus: Χώροι μουσικής και κινηματογράφου σε κίνδυνο

Στην πρώτη εκδήλωση θα συζητηθούν οι απειλές που αντιμετωπίζουν οι πολιτιστικοί χώροι στις πόλεις, εστιάζοντας στη μουσική σκηνή του Βερολίνου και το κινηματογραφικό τοπίο της Αθήνας

ΓΡΑΦΕΙ: ATHINORAMA TEAM
21/11/2024

Τέσσερις μέρες γεμάτες μικρού μήκους του Athens Short Film Festival

Σαράντα ταινίες από όλο τον κόσμο παρουσιάζει η φρέσκια διοργάνωση που επιστρέφει στο Κουκάκι.

"Ο Νόμος του Μέρφυ": Άγγελε Φραντζή, πώς γύρισες την πιο φιλόδοξη ελληνική ταινία της χρονιάς;

Ο πολυσχιδής σκηνοθέτης ανοίγει τα χαρτιά του γύρω από την ορμητική παραγωγή, στην οποία η Κάτια Γκουλιώνη υποδύεται μια αποτυχημένη ηθοποιό που ζει διαδοχικές διαφορετικές πραγματικότητες, ελπίζοντας να βρει τον εαυτό της.

Ο Νόμος του Μέρφυ

Ένα γράμμα αγάπης στο ίδιο το σινεμά και τη ζωή, ένα μεθυστικό κολάζ αναφορών και ανθρωπιάς, το οποίο παρόλο που παρασύρεται από την ορμή και την πληθωρικότητά του.

Μικρά Πράγματα Σαν κι Αυτά

Αληθινά περιστατικά εμπνέουν ένα χαμηλότονο δράμα χαρακτήρων με κοινωνική ευαισθησία, διηγηματική λιτότητα και καίριες ερμηνείες (βραβείο στο Φεστιβάλ Βερολίνου για την Έμιλι Γουότσον).

Μικρό Θλιμμένο Κορίτσι

Εσωστρεφής όσο και δημιουργικά πρωτότυπος συνδυασμός ψυχολογικού δράματος και ντοκιμαντέρ. Υπερβολικά φιλόδοξη ως σινε-κατασκευή, αποτυπώνει το πνεύμα μιας ανήσυχης εποχής.

Η Κουζίνα

Ανισόρροπο δράμα πάνω στο κυνήγι του αμερικανικού ονείρου, διχασμένο ανάμεσα στο κομψό στιλιζάρισμα, το αιχμηρό ψυχογράφημα και το οξύ κοινωνικό σχόλιο.