Αζόρ: Ο Κώδικας του Τραπεζίτη

3

Υπόγεια ένταση, σιωπές όλο νόημα και μια αόρατη απειλή κυριαρχούν σε ένα πολιτικό θρίλερ που χτίζει αργά, αλλά μεθοδικά το ψυχολογικό σασπένς του.

azor10

Τέσσερα χρόνια μετά την ανατροπή της κυβέρνησης της Ιζαμπέλα Περόν από τον στρατηγό Βιδέλα και δύο από τη διοργάνωση του ποδοσφαιρικού Παγκοσμίου Κυπέλλου, οι εικόνες της αργεντίνικης καθημερινότητας έφταναν στον έξω κόσμο με φειδώ. Έτσι, όταν το 1980 ο Ελβετός τραπεζίτης Ιβάν ντε Βιλ ταξιδεύει με τη σύζυγό του ως το Μπουένος Άιρες για να αντικαταστήσει ένα συνεταίρο του, ο οποίος εξαφανίστηκε υπό αδιευκρίνιστες συνθήκες, δεν ξέρει τι ακριβώς τον περιμένει.

Το σκηνοθετικό ντεμπούτο του 40χρονου Αντρέας Φοντάνα δεν προτίθεται να μας αποκαλύψει εύκολα την αλήθεια που αναζητά ο ήρωάς του. Ο φακός οικειοποιείται το βλέμμα του και ο θεατής γνωρίζει όσα ακριβώς και ο ντε Βιλ, ο οποίος προσπαθεί να κάνει μια σειρά επαφών με πλούσιους πελάτες και θεσμικούς παράγοντες της χώρας, αναζητώντας ταυτόχρονα την αιτία για την οποία ο έμπιστος συνάδελφός του δεν δίνει ανεξήγητα σημεία ζωής. Από πρέσβεις σε επιχειρηματίες και από στρατιωτικούς σε υψηλόβαθμους κληρικούς, ο ντε Βιλ θα αρχίσει να προχωρά βήμα βήμα μέσα σε ένα λαβύρινθο συμφερόντων, οικονομικών συναλλαγών και "αναπτυξιακών σχεδίων" που αντί να τον διαφωτίζουν, τον αποπροσανατολίσουν ακόμα περισσότερο. Αυτά τα οποία λέγονται μοιάζουν γενικά και αδιάφορα, αλλά λειτουργούν σαν ένας μυστικός κώδικας τον οποίο ο ξενόφερτος επισκέπτης δεν μπορεί να αποκρυπτογραφήσει. Ή μήπως όχι;

Υπόγεια ένταση, σιωπές όλο νόημα και μια αόρατη απειλή κυριαρχούν σ’ αυτό το υποβλητικά βραδύκαυστο πολιτικό θρίλερ το οποίο χτίζει αργά, αλλά μεθοδικά το ψυχολογικό σασπένς του. Εδώ η ζοφερή λατινοαμερικανική πραγματικότητα δεν αποκαλύπτεται με μια θεαματική στροφή της πλοκής και το όνομα του παιχνιδιού μένει κρυφό ως και την προτελευταία σκηνή. Αν και μάλλον απότομο, το "ανατρεπτικό" φινάλε που ακολουθεί δικαιώνει την υπομονετική αφηγηματική επιλογή, φέρνει στο προσκήνιο το ρόλο του χρήματος στη διεθνή γεωπολιτική σκακιέρα και μας υπενθυμίζει πως ο κωδικός Αζόρ ("μη λες πολλά") είναι μια χρησιμότατη συμβουλή όχι μόνο διαπραγμάτευσης, αλλά και κινηματογραφικής τακτικής.

Ελβετία, Γαλλία, Αργεντινή. 2021. Διάρκεια: 100΄. Διανομή: CINOBO

Περισσότερες πληροφορίες

Αζόρ: Ο Κώδικας του Τραπεζίτη

Azor
3
  • Θρίλερ
  • 2021
  • Διάρκεια: 100 '
  • Αντρέας Φοντάνα

Ένας Ελβετός τραπεζίτης ταξιδεύει στην Αργεντινή του 1980, αντικαθιστώντας έναν συνάδελφό του ο οποίος εξαφανίστηκε υπό αδιευκρίνιστες συνθήκες. Οι επαφές του με πλούσιους πελάτες και υψηλά ισταμένους του δικτατορικού καθεστώτος θα τον αποπροσανατολίσουν ακόμα περισσότερο.

Διαβάστε ακόμα

Τελευταία άρθρα Σινεμά

Ρωτήσαμε την Μαριόν Κοτιγιάρ πώς μεταμορφώθηκε στο "Μικρό Θλιμμένο Κορίτσι"

Συναντήσαμε την οσκαρική ηθοποιό στο Παρίσι ώστε να μάθουμε περισσότερα για την ταινία όπου δίνει μια από τις καλύτερες ερμηνείες της καριέρας της.

ΓΡΑΦΕΙ: ΓΙΑΝΝΗς ΚΑΝΤΕΑ-ΠΑΠΑΔΟΠΟΥΛΟς
22/11/2024

Η live-action εκδοχή του "Πώς να Εκπαιδεύσετε το Δράκο σας" δείχνει εντυπωσιακή

Το αγαπημένο animation αποκτά ριμέικ με ηθοποιούς και το τρέιλερ μας προετοιμάζει για κάτι επικό.

Άλλος για τη βάρκα; Και ο Ρόμπερτ Πάτινσον στη νέα ταινία του Κρίστοφερ Νόλαν

Υπερφορτωμένη από σταρ είναι η επόμενη παραγωγή του οσκαρικού σκηνοθέτη.

Heritage in Focus: Χώροι μουσικής και κινηματογράφου σε κίνδυνο

Στην πρώτη εκδήλωση θα συζητηθούν οι απειλές που αντιμετωπίζουν οι πολιτιστικοί χώροι στις πόλεις, εστιάζοντας στη μουσική σκηνή του Βερολίνου και το κινηματογραφικό τοπίο της Αθήνας

Τέσσερις μέρες γεμάτες μικρού μήκους του Athens Short Film Festival

Σαράντα ταινίες από όλο τον κόσμο παρουσιάζει η φρέσκια διοργάνωση που επιστρέφει στο Κουκάκι.

"Ο Νόμος του Μέρφυ": Άγγελε Φραντζή, πώς γύρισες την πιο φιλόδοξη ελληνική ταινία της χρονιάς;

Ο πολυσχιδής σκηνοθέτης ανοίγει τα χαρτιά του γύρω από την ορμητική παραγωγή, στην οποία η Κάτια Γκουλιώνη υποδύεται μια αποτυχημένη ηθοποιό που ζει διαδοχικές διαφορετικές πραγματικότητες, ελπίζοντας να βρει τον εαυτό της.

Ο Νόμος του Μέρφυ

Ένα γράμμα αγάπης στο ίδιο το σινεμά και τη ζωή, ένα μεθυστικό κολάζ αναφορών και ανθρωπιάς, το οποίο παρόλο που παρασύρεται από την ορμή και την πληθωρικότητά του.