Παράλληλες Μητέρες

4

O Πέδρο Αλμοδόβαρ υπογράφει έναν συγκινητικό ύμνο στη μητρότητα, εξερευνώντας τις πολλαπλές έννοιες της οικογένειας όσο και τη σχέση προσωπικής ανεξαρτησίας και ιστορικής μνήμης.

Παράλληλες Μητέρες

Καθαρό σινεμά, γεμάτο απλότητα και εκπλήξεις. Κανείς δεν το ξέρει καλύτερα από τον 72χρονο Πέδρο Αλμοδόβαρ, ρηξικέλευθο μοντερνιστή, ο οποίος ταινία την ταινία εξελίχτηκε μέσα στα χρόνια σε έναν απόλυτα ώριμο δημιουργό με μεγάλη αυτοπεποίθηση. Κινηματογραφικά σοφός πλέον, το πρώην τρομερό παιδί της Movida Madrileña δοκίμασε τα πάντα, και από το «Όλα για τη Μητέρα μου» και μετά πέρασε από κόσκινο τις εξάρσεις, τις αμφισβητήσεις και τα πάθη του. Κράτησε τον σκληρό πυρήνα των θεματικών που τον καθόρισαν και ενσωμάτωσε το απόλυτα προσωπικό ύφος του σε μια παλιομοδίτικα στέρεα και διαχρονικά γοητευτική σκηνοθετική φόρμα.

Παράλληλες Μητέρες - εικόνα 1
© Iglesias Mas

Την ίδια συνταγή ακολουθεί και στις «Παράλληλες Μητέρες», στο κέντρο των οποίων στέκεται μια χαρακτηριστικά αλμοδοβαρική φιγούρα. Η φωτογράφος Γιάνις, κορίτσι της επαρχίας με μαδριλένικη καριέρα, η οποία πείθει τον ανθρωπολόγο Αρτούρο να ασχοληθεί με την περίπτωση του άγνωστου τάφου του παππού της, θύμα των φαλαγγιτών στον εμφύλιο. Το αίτημά της προωθείται στις αρμόδιες υπηρεσίες και η σχέση της με τον (παντρεμένο) Αρτούρο τής χαρίζει ένα κοριτσάκι, το οποίο αποφασίζει να μεγαλώσει μόνη. Το ίδιο και η νεαρότατη Άνα, κόρη μιας αυτάρεσκης και φιλόδοξης ηθοποιού, με την οποία θα γνωριστούν στο μαιευτήριο. Θα πέσουν όμως η μια πάνω στην άλλη αρκετούς μήνες αργότερα, όταν η Γιάνις έχει αρχίσει να έχει αμφιβολίες για το αν είναι πραγματικά εκείνη η μητέρα του κοριτσιού που μεγαλώνει.

Παράλληλες Μητέρες - εικόνα 2
© El Deseo

Όπως στις περισσότερες ταινίες του με πρωταγωνίστρια μια γυναίκα που μαζεύει τα κομμάτια της και ξαναφτιάχνει το μέλλον της βρίσκοντας τον αληθινό εαυτό της, κι εδώ το πρώτο και βασικό μέλημα του Αλμοδόβαρ είναι να φιλοτεχνήσει ένα συναρπαστικό θηλυκό πορτρέτο. Να αναδείξει, όπως στο «Μια Ζωή Ταλαιπωρία», το «Γύρνα Πίσω», τη «Χουλιέτα» και τόσες άλλες ταινίες, τις αφανείς ηρωίδες ενός ανδροκρατούμενου κόσμου (η κουζίνα ως χώρος δημιουργίας-εξουσίας τους), χαρίζοντας έναν –ακόμα– ρόλο ζωής στην εύθραυστη Πενέλοπε Κρουζ, η οποία απέσπασε το βραβείο ερμηνείας στο Φεστιβάλ Βενετίας.

Μόνο που η συγκινητική πορεία της προς την αυτογνωσία περνά μέσα από τις έννοιες της μητρότητας και της οικογένειας, οι οποίες αλλάζουν διαρκώς μπροστά στα μάτια της σχήμα και νόημα, αναγκάζοντάς την να αναρωτηθεί για την πραγματική, ουσιαστική φύση τους. Και πόσο όλα αυτά συνδέονται με το δίκαιο του αίματος που μας παρακινεί ή την ιστορική μνήμη που καθορίζει την κοινωνική συνείδηση και τις αξίες μας; Ο Αλμοδόβαρ παραλληλίζει, φέρνει σε αντιπαράθεση και τελικά συνδυάζει αριστουργηματικά όλα τα μεγάλα και μικρά διλήμματα τα οποία αποτελούν τον προσωπικό και συλλογικό μας Γολγοθά, αμπαλαρισμένα με την κομψή συσκευασία ενός μοντέρνου, συγκινητικού και τρυφερού μελοδράματος.

Ισπανία, Γαλλία. 2021. Διάρκεια: 120΄. Διανομή: ODEON.

Περισσότερες πληροφορίες

Παράλληλες Μητέρες

Madres Paralelas
4
  • Δραματική
  • 2021
  • Διάρκεια: 120 '
  • Πέδρο Αλμοδόβαρ

Η Γιάνις είναι φωτογράφος η οποία μεγαλώνει μόνη τη μικρή κόρη της. Μια σειρά ενδείξεων τη γεμίζει αμφιβολίες για το κατά πόσο είναι η αληθινή της μητέρα και αποφασίζει να κάνει τεστ DNA.

Διαβάστε ακόμα

Τελευταία άρθρα Σινεμά

Heritage in Focus: Χώροι μουσικής και κινηματογράφου σε κίνδυνο

Στην πρώτη εκδήλωση θα συζητηθούν οι απειλές που αντιμετωπίζουν οι πολιτιστικοί χώροι στις πόλεις, εστιάζοντας στη μουσική σκηνή του Βερολίνου και το κινηματογραφικό τοπίο της Αθήνας

ΓΡΑΦΕΙ: ATHINORAMA TEAM
21/11/2024

Τέσσερις μέρες γεμάτες μικρού μήκους του Athens Short Film Festival

Σαράντα ταινίες από όλο τον κόσμο παρουσιάζει η φρέσκια διοργάνωση που επιστρέφει στο Κουκάκι.

"Ο Νόμος του Μέρφυ": Άγγελε Φραντζή, πώς γύρισες την πιο φιλόδοξη ελληνική ταινία της χρονιάς;

Ο πολυσχιδής σκηνοθέτης ανοίγει τα χαρτιά του γύρω από την ορμητική παραγωγή, στην οποία η Κάτια Γκουλιώνη υποδύεται μια αποτυχημένη ηθοποιό που ζει διαδοχικές διαφορετικές πραγματικότητες, ελπίζοντας να βρει τον εαυτό της.

Ο Νόμος του Μέρφυ

Ένα γράμμα αγάπης στο ίδιο το σινεμά και τη ζωή, ένα μεθυστικό κολάζ αναφορών και ανθρωπιάς, το οποίο παρόλο που παρασύρεται από την ορμή και την πληθωρικότητά του.

Μικρά Πράγματα Σαν κι Αυτά

Αληθινά περιστατικά εμπνέουν ένα χαμηλότονο δράμα χαρακτήρων με κοινωνική ευαισθησία, διηγηματική λιτότητα και καίριες ερμηνείες (βραβείο στο Φεστιβάλ Βερολίνου για την Έμιλι Γουότσον).

Μικρό Θλιμμένο Κορίτσι

Εσωστρεφής όσο και δημιουργικά πρωτότυπος συνδυασμός ψυχολογικού δράματος και ντοκιμαντέρ. Υπερβολικά φιλόδοξη ως σινε-κατασκευή, αποτυπώνει το πνεύμα μιας ανήσυχης εποχής.

Η Κουζίνα

Ανισόρροπο δράμα πάνω στο κυνήγι του αμερικανικού ονείρου, διχασμένο ανάμεσα στο κομψό στιλιζάρισμα, το αιχμηρό ψυχογράφημα και το οξύ κοινωνικό σχόλιο.