Τρία Χρώματα: Η Μπλε Ταινία

4,5

Ένας τραγικός «ύμνος εις την ελευθερία» με όρους ρέκβιεμ, μια αποστομωτική εμβάθυνση στο πένθος

Τρία Χρώματα: Η Μπλε Ταινία

Το πρώτο φιλμ από την «Τριλογία των χρωμάτων», που είναι αφιερωμένη στους άτυπους πυλώνες της γαλλικής δημοκρατίας (ελευθερία, ισότητα, αδελφοσύνη), χειρίζεται όπως και τα δύο επόμενα την έννοια που το διατρέχει αντιθετικά. Δηλαδή εάν η «Λευκή» ήταν μια κομεντί που ειρωνευόταν την ισότητα μιας ρομαντικής σχέσης και η «Κόκκινη» ένα δράμα που αμφισβητούσε την οικειότητα ενός ζευγαριού, η «Μπλε Ταινία» απεικονίζει την ελευθερία ως βραχνά. Κάτι που διαπιστώνει η σύζυγος (Ζιλιέτ Μπινός) ενός διάσημου συνθέτη, όταν χάνει τον άντρα και την κόρη της σε αυτοκινητιστικό δυστύχημα. Ολομόναχη και δίχως τίποτα πλέον, καλείται να στήσει τη ζωή της από την αρχή. Είναι μεν χειραφετημένη, δίχως να ανησυχεί για το εξασφαλισμένο μέλλον της, ωστόσο δεν νοιάζεται πια για τίποτα.

Τρία Χρώματα: Η Μπλε Ταινία - εικόνα 1

Το πένθος της πρωταγωνίστριας είναι διαπεραστικό, απεικονισμένο με τόση ορμή όσο ελάχιστες φορές έχει επιτευχθεί στη μεγάλη οθόνη. Ωστόσο, ο Κριστόφ Κισλόφσκι δε μένει εκεί, με την αθόρυβα λεπτομερή σκηνοθεσία του ιχνηλατεί το παρελθόν της ηρωίδας του προσθέτοντας μελετημένα στοιχεία που μεγεθύνουν το συναισθηματικό «κώμα» της• μια αποκάλυψη που πληγώνει την εμπιστοσύνη στο σύζυγό της και μια μητέρα που αδυνατεί να αφουγκραστεί τον πόνο της κάνουν τους αμέτρητους καφέδες και τη ρουτίνα της άγευστη.

Όσο λοιπόν με ψιλοβελονιά ο Κισλόφσκι γνέθει έναν ιστό ανεπούλωτου τραύματος, αυτός στη μεγαλύτερη εικόνα δρα ως καθρέφτης μιας Ευρώπης που δεν ξέρει πού πατάει μετά και την πτώση της ΕΣΣΔ. Το τελευταίο ανολοκλήρωτο έργο του συνθέτη ήταν ένας ύμνος στην ενωμένη ήπειρο, αλλά τώρα μένει στα χαρτιά δίχως φινάλε. Και στη δίνη όλων αυτών, η Μπινός σε μια ερμηνεία που συνθλίβει τα πάντα.

Γαλλία, Πολωνία. 1993. Διάρκεια: 100΄. Διανομή: SUMMER CLASSICS.

Περισσότερες πληροφορίες

Τρία Χρώματα: Η Μπλε Ταινία

Trois Couleurs: Bleu
4,5
  • Δραματική
  • 1993
  • Διάρκεια: 100 '
  • Κριστόφ Κισλόφσκι

Ένας τραγικός «ύμνος εις την ελευθερία» με όρους ρέκβιεμ, μια αποστομωτική εμβάθυνση στο πένθος, και στο επίκεντρο η ερμηνεία της Ζιλιέτ Μπινός που συνθλίβει τα πάντα.

Διαβάστε ακόμα

Τελευταία άρθρα Σινεμά

Heritage in Focus: Χώροι μουσικής και κινηματογράφου σε κίνδυνο

Στην πρώτη εκδήλωση θα συζητηθούν οι απειλές που αντιμετωπίζουν οι πολιτιστικοί χώροι στις πόλεις, εστιάζοντας στη μουσική σκηνή του Βερολίνου και το κινηματογραφικό τοπίο της Αθήνας

ΓΡΑΦΕΙ: ATHINORAMA TEAM
21/11/2024

Τέσσερις μέρες γεμάτες μικρού μήκους του Athens Short Film Festival

Σαράντα ταινίες από όλο τον κόσμο παρουσιάζει η φρέσκια διοργάνωση που επιστρέφει στο Κουκάκι.

"Ο Νόμος του Μέρφυ": Άγγελε Φραντζή, πώς γύρισες την πιο φιλόδοξη ελληνική ταινία της χρονιάς;

Ο πολυσχιδής σκηνοθέτης ανοίγει τα χαρτιά του γύρω από την ορμητική παραγωγή, στην οποία η Κάτια Γκουλιώνη υποδύεται μια αποτυχημένη ηθοποιό που ζει διαδοχικές διαφορετικές πραγματικότητες, ελπίζοντας να βρει τον εαυτό της.

Ο Νόμος του Μέρφυ

Ένα γράμμα αγάπης στο ίδιο το σινεμά και τη ζωή, ένα μεθυστικό κολάζ αναφορών και ανθρωπιάς, το οποίο παρόλο που παρασύρεται από την ορμή και την πληθωρικότητά του.

Μικρά Πράγματα Σαν κι Αυτά

Αληθινά περιστατικά εμπνέουν ένα χαμηλότονο δράμα χαρακτήρων με κοινωνική ευαισθησία, διηγηματική λιτότητα και καίριες ερμηνείες (βραβείο στο Φεστιβάλ Βερολίνου για την Έμιλι Γουότσον).

Μικρό Θλιμμένο Κορίτσι

Εσωστρεφής όσο και δημιουργικά πρωτότυπος συνδυασμός ψυχολογικού δράματος και ντοκιμαντέρ. Υπερβολικά φιλόδοξη ως σινε-κατασκευή, αποτυπώνει το πνεύμα μιας ανήσυχης εποχής.

Η Κουζίνα

Ανισόρροπο δράμα πάνω στο κυνήγι του αμερικανικού ονείρου, διχασμένο ανάμεσα στο κομψό στιλιζάρισμα, το αιχμηρό ψυχογράφημα και το οξύ κοινωνικό σχόλιο.