![Τα 5 αγαπημένα ντοκιμαντέρ του Γιάννη Καρπούζη](https://www.athinorama.gr/Content/ImagesDatabase/p/750x422/pad/both/lmnts/articles/2550735/karpouzis_favourites_collage.jpg?quality=81&404=default&v=4)
Ο σκηνοθέτης Γιάννης Καρπούζης, ο άνθρωπος πίσω από το ντοκιμαντέρ «Νίκος Καρούζος: Ο Δρόμος για το Έαρ» που σκιαγραφεί το σινε-πορτρέτο του σπουδαίου ποιητή, επιλέγει για το «α» τις ταινίες τεκμηρίωσης που αγαπά περισσότερο.
5. Dawson City: Frozen Time (Μπιλ Μόρισον, 2016)
![Τα 5 αγαπημένα ντοκιμαντέρ του Γιάννη Καρπούζη - εικόνα 1](https://www.athinorama.gr/lmnts/articles/2550735/dawson_city.jpg)
Πάγος, Γιούκον, χρυσοθήρες. Και βαθιά μέσα στη γη, η ιστορία του πρώιμου κινηματογράφου. Απαραιτήτως σε σκοτεινή αίθουσα.
4. Αγέλαστος Πέτρα (Φίλλιπος Κουτσαφτής, 2000)
![Τα 5 αγαπημένα ντοκιμαντέρ του Γιάννη Καρπούζη - εικόνα 2](https://www.athinorama.gr/lmnts/articles/2550735/agelastos_petra.jpg)
Το έργο αυτό θεωρείται από πολλούς το πιο σημαντικό ντοκιμαντέρ του ελληνικού κινηματογράφου. Η ποιητική σκέψη και η ημερολογιακού τύπου φόρμα ενώνονται για να σχηματίσουν την Ελευσίνα ως μετωνυμία της ίδιας της Ελλάδας.
3. Χωρίς Ήλιο (Κρις Μαρκέρ, 1983)
![Τα 5 αγαπημένα ντοκιμαντέρ του Γιάννη Καρπούζη - εικόνα 3](https://www.athinorama.gr/lmnts/articles/2550735/sans_soleil.jpg)
Ο Μαρκέρ αποτελεί την κύρια πολιτικο-κινηματογραφική μου αναφορά. Το ντοκιμαντέρ μας για τον Νίκο Καρούζο, ξεκινάει εκεί που τελειώνει το δοκίμιο του «Χωρίς Ήλιο».
2. Dog Star Man (Σταν Μπράκατζ, 1964)
![Τα 5 αγαπημένα ντοκιμαντέρ του Γιάννη Καρπούζη - εικόνα 4](https://www.athinorama.gr/lmnts/articles/2550735/dog_star_man.jpg)
Βουβή έγχρωμη ταινία φτιαγμένη με φθαρμένα υλικά. Ο Μπράκατζ εξερευνά τα όρια του κινηματογράφου και της ύπαρξης όπως αυτή συμπυκνώνεται στο τρίγωνο Φύση - Σύμπαν - Άνθρωπος.
1. Ο Άνθρωπος με την Κινηματογραφική Μηχανή (Ντζίγκα Βερτόφ, 1929)
![Τα 5 αγαπημένα ντοκιμαντέρ του Γιάννη Καρπούζη - εικόνα 5](https://www.athinorama.gr/lmnts/articles/2550735/o_anthropos_me_tin_kinimatografiki_mixani.jpg)
Ένα από τα σημαντικότερα έργα στην ιστορία του κινηματογράφου και στην ιστορία της τέχνης. Η εφεύρεση του Βερτόφ είναι απλά το κύριο μάθημα πάνω στον μοντερνισμό.