Ο Τρελός Πιερό

5

Ταινία ορόσημο της νουβέλ βαγκ, αναρχικό ποίημα για τη ρομαντική ουτοπία της επανάστασης.

Ο Τρελός Πιερό

Τόσο ως θεατής όσο και ως κριτικός, ο Ζαν-Λικ Γκοντάρ υπήρξε ένθερμος οπαδός του αμερικανικού σινεμά, λάτρης του ατσάλινου ντεκουπάζ του και της αξεπέραστης αφηγηματικής δεινότητάς του. Αυτή η αγάπη του, άλλωστε, τον έσπρωξε να το αμφισβητήσει όταν πέρασε πίσω από την κάμερα, την ίδια στιγμή που του έκλεβε ιδέες και στιλ. Το «Με Κομμένη την Ανάσα» είναι ένα μοντέρνα πειραγμένο νουάρ, το «Η Γυναίκα Είναι Γυναίκα» ένα αποδομημένο μιούζικαλ και το «Αλφαβίλ» μια… διαφορετική περιπέτεια επιστημονικής φαντασίας. Το θερμότερο ερωτικό γράμμα του Γκοντάρ στον κλασικό αμερικανικό κινηματογράφο, όμως, παραμένει ο αξεπέραστος «Τρελός Πιερό», μια ταινία ορόσημο της νουβέλ βαγκ και ένα αναρχικό ποίημα για τη ρομαντική ουτοπία της επανάστασης.

Ο «…Πιερό» μοιράζεται πολλά κοινά με την «…Ανάσα», ταινίες αυτοσχεδιασμού πάνω στο «ένα αγόρι, ένα κορίτσι κι ένα πιστόλι»: Ύστερα από ένα βαρετό πάρτι, ο πρόσφατα απολυθείς Φερντινάν Γκριφόν εγκαταλείπει τη γυναίκα και τα παιδιά του και το σκάει από το Παρίσι με την παλιά ερωμένη του Μαριάν. Κινούμενοι χωρίς σαφή προορισμό προς τον γαλλικό νότο και τη Μεσόγειο, αλλάζουν κλεμμένα αυτοκίνητα προσπαθώντας να αποφύγουν τους επαγγελματίες δολοφόνους που καταδιώκουν τη Μαριάν, μπλεγμένη σε μια υπόθεση εμπορίας όπλων.

Ο Τρελός Πιερό - εικόνα 1

Ο Γκοντάρ ανανεώνει την αφηγηματική φρεσκάδα της «…Ανάσας» και σκηνοθετεί με απαράμιλλη κομψότητα μια από τις επιδραστικότερες ταινίες του μεταπολεμικού σινεμά, η οποία διατηρεί την αβάσταχτη ελαφρότητα ενός σέξι και παιχνιδιάρικου φιλοσοφικού δοκιμίου. Απροσδόκητες περιπέτειες, στοχασμοί επί παντός επιστητού, η ουτοπική αναζήτηση της ελευθερίας τόσο στην αληθινή ζωή όσο και στην καλλιτεχνική έκφραση, μια ρομαντική εξέγερση υπαρξιστικού τύπου ενάντια στον καπιταλιστικό κομφορμισμό και, τέλος, το σινεμά ως ζωντανό κομμάτι της πραγματικότητας, την οποία δεν θέλει να συσκοτίσει παρηγορητικά για το θεατή, αλλά να του την αποκαλύψει, σ’ όλο τον γοητευτικό παραλογισμό της, μπροστά στα μάτια του. Όπως ακριβώς δηλαδή περιγράφει το σινεμά στον Φερντινάν/Πιερό ένας κύριος «Σάμουελ Φούλερ, σκηνοθέτης»: «ένα πεδίο μάχης γεμάτο μίσος, αγάπη, βία, δράση και θάνατο».

Σκηνοθεσία: Ζαν-Λικ Γκοντάρ. Πρωταγωνιστούν: Ζαν-Πολ Μπελμοντό, Άνα Καρίνα, Σάμουελ Φούλερ, Ζαν-Πιερ Λεό. Γαλλία. 1965. Διάρκεια: 110΄. Διανομή: NEO FILMS.

Περισσότερες πληροφορίες

Ο Τρελός Πιερό

Pierrot le Fou
5
  • Σινεφίλ
  • 1965
  • Διάρκεια: 110 '
  • Ζαν Λικ Γκοντάρ

Ύστερα από ένα βαρετό πάρτι, ο Φερντινάν Γκριφόν εγκαταλείπει τη γυναίκα και τα παιδιά του και το σκάει από το Παρίσι με μια παλιά ερωμένη του, προσπαθώντας να αποφύγουν τους επαγγελματίες δολοφόνους που την καταδιώκουν.

Διαβάστε ακόμα

Τελευταία άρθρα Σινεμά

Ρωτήσαμε την Μαριόν Κοτιγιάρ πώς μεταμορφώθηκε στο "Μικρό Θλιμμένο Κορίτσι"

Συναντήσαμε την οσκαρική ηθοποιό στο Παρίσι ώστε να μάθουμε περισσότερα για την ταινία όπου δίνει μια από τις καλύτερες ερμηνείες της καριέρας της.

ΓΡΑΦΕΙ: ΓΙΑΝΝΗς ΚΑΝΤΕΑ-ΠΑΠΑΔΟΠΟΥΛΟς
22/11/2024

Η live-action εκδοχή του "Πώς να Εκπαιδεύσετε το Δράκο σας" δείχνει εντυπωσιακή

Το αγαπημένο animation αποκτά ριμέικ με ηθοποιούς και το τρέιλερ μας προετοιμάζει για κάτι επικό.

Άλλος για τη βάρκα; Και ο Ρόμπερτ Πάτινσον στη νέα ταινία του Κρίστοφερ Νόλαν

Υπερφορτωμένη από σταρ είναι η επόμενη παραγωγή του οσκαρικού σκηνοθέτη.

Heritage in Focus: Χώροι μουσικής και κινηματογράφου σε κίνδυνο

Στην πρώτη εκδήλωση θα συζητηθούν οι απειλές που αντιμετωπίζουν οι πολιτιστικοί χώροι στις πόλεις, εστιάζοντας στη μουσική σκηνή του Βερολίνου και το κινηματογραφικό τοπίο της Αθήνας

Τέσσερις μέρες γεμάτες μικρού μήκους του Athens Short Film Festival

Σαράντα ταινίες από όλο τον κόσμο παρουσιάζει η φρέσκια διοργάνωση που επιστρέφει στο Κουκάκι.

"Ο Νόμος του Μέρφυ": Άγγελε Φραντζή, πώς γύρισες την πιο φιλόδοξη ελληνική ταινία της χρονιάς;

Ο πολυσχιδής σκηνοθέτης ανοίγει τα χαρτιά του γύρω από την ορμητική παραγωγή, στην οποία η Κάτια Γκουλιώνη υποδύεται μια αποτυχημένη ηθοποιό που ζει διαδοχικές διαφορετικές πραγματικότητες, ελπίζοντας να βρει τον εαυτό της.

Ο Νόμος του Μέρφυ

Ένα γράμμα αγάπης στο ίδιο το σινεμά και τη ζωή, ένα μεθυστικό κολάζ αναφορών και ανθρωπιάς, το οποίο παρόλο που παρασύρεται από την ορμή και την πληθωρικότητά του.