Monday

3

Η πρώτη αγγλόφωνη ταινία του Αργύρη Παπαδημητρόπουλου («Bank Bang», «Suntan») είναι μια παθιασμένη, αστεία και σπιντάτη ρομαντική κομεντί μοντέρνας κοπής, η σκηνοθετική ορμή της οποίας προσπερνά, όχι χωρίς αμυχές, τα σεναριακά κλισέ του είδους.

Monday

Από την Αθήνα («Bank Bang», «Wasted Youth») έως την Αντίπαρο («Suntan»), ο Αργύρης Παπαδημητρόπουλος επιδιώκει κάθε φορά να κάνει συμπρωταγωνιστή της ταινίας του το χώρο εξέλιξής της. Αστικό ή επαρχιακό, το τοπίο το οποίο περιβάλλει τους ήρωές του επιδρά καταλυτικά στα συναισθήματα και τις πράξεις τους, κάτι που συμβαίνει και στο «Monday». Μια εναλλακτική rom-com η οποία αρχίζει και τελειώνει στην αθηναϊκή πρωτεύουσα, περνώντας ενδιάμεσα από την… Αντίπαρο.

Ο Μίκι και η Κλόι είναι δύο άνθρωποι έξω από τα νερά τους. Αμερικανοί οι οποίοι γνωρίζονται στην Αθήνα, περνούν μια νύχτα αγκαλιά, ξυπνούν γυμνοί στην παραλία, μεταφέρονται στο αστυνομικό τμήμα και καταλαβαίνουν πως η μοίρα τους είναι πια κοινή. Γίνονται ζευγάρι και συγκατοικούν ζώντας έναν παθιασμένο έρωτα που μοιάζει με ατελείωτο σαββατιάτικο πάρτι. Η αληθινή ζωή, όμως, δεν θα αργήσει να τους χτυπήσει την πόρτα, μέσα από μια σειρά –επαγγελματικών και οικογενειακών– υποχρεώσεων, οι οποίες τους αναγκάζουν να σκεφτούν σοβαρά το μέλλον τους. Σε αυτή την ονειρεμένη σχέση καλοκαιρινού weekend, μπορεί αυτό που έχουν χτίσει μαζί να αντέξει στη δευτεριάτικη ρουτίνα;

Monday - εικόνα 1

Η αγγλική γλώσσα δυναμώνει το indie άρωμα μιας ολόφρεσκης ερωτικής ιστορίας με έντονη σωματική διάθεση, ζωντανούς χαρακτήρες, casual ερμηνείες και ένα ρεαλισμό χώρων, διαλόγων και συμπεριφορών. Η σκηνοθετική άνεση του Παπαδημητρόπουλου κάνει το love story των Μίκι και Κλόι ένα κομμάτι της πολυπολιτισμικής αθηναϊκής καθημερινότητας και τους δυο τους τυπικά παραδείγματα τριαντάρηδων (και κάτι) οι οποίοι παρατείνουν, σχεδόν ψυχαναγκαστικά, την εφηβεία τους, ανίκανοι να αντιμετωπίσουν τις προκλήσεις του δυτικού τρόπου ζωής τον 21ο αιώνα. Ένα μοτίβο που συναντάμε συχνότατα στις σύγχρονες αμερικανικές κωμωδίες, από τις οποίες το «Monday» έχει δανειστεί την ταχύτητα, τη χάρη, την ελαφρότητα και τις έμμεσες, μα σαφείς κοινωνικές αναφορές. Η Αθήνα, την οποία το ζευγάρι μας διασχίζει οριζοντίως και καθέτως (ανεβοκατεβαίνοντας ορόφους), επιβάλλει τους δικούς της κανόνες διαβίωσης στους αρχικά ξένοιαστους Αμερικανούς, οι οποίοι βλέπουν την ελληνική περιπέτειά τους σαν μια παρατεταμένη εφηβεία. Ο Παπαδημητρόπουλος υποβάλλει έντονα αυτή την αίσθηση, κινηματογραφώντας τους πάνω σε μηχανάκια, σε ξέφρενα πάρτι, σε μεθύσια, σε νησιώτικες αποδράσεις. και πάντα με τη θερμοκρασία σε καλοκαιρινά ύψη.

Όταν τα διλήμματα πέσουν στο τραπέζι, το «Monday» μοιάζει να έχει εξαντλήσει τις εκπλήξεις του, υποταγμένο εκούσια στα σεναριακά σχήματα των ρομαντικών σινε-ιστοριών ενηλικίωσης. Μία ακόμα επίσκεψη στο αστυνομικό τμήμα θα νοστιμίσει το προδιαγεγραμμένο φινάλε μιας γλυκόπικρης διαδρομής προς την ωριμότητα, η οποία φαντάζει βγαλμένη από μοντέρνο κινηματογραφικό παραμύθι. Με καθαρά χρώματα, ευτυχείς συμπτώσεις, ανίκητους έρωτες, αλλά και επώδυνες διαπιστώσεις, σκληρούς συμβιβασμούς και αμφίβολα συναισθήματα.

Ελλάδα, Μ. Βρετανία, ΗΠΑ. 2020. Διάρκεια: 116΄. Διανομή: TULIP ENT.

Περισσότερες πληροφορίες

Monday

3
  • Κομεντί
  • 2020
  • Διάρκεια: 116 '
  • Αργύρης Παπαδημητρόπουλος

Ο Μίκι και η Κλόι είναι δύο Αμερικανοί που γνωρίζονται στην καλοκαιρινή Αθήνα και ζουν μια συναρπαστική ερωτική σχέση. Όταν όμως ο χρόνος παραμονής της Κλόι στην Ελλάδα τελειώνει, πρέπει να πάρουν μια δεσμευτική απόφαση για το μέλλον τους.

Διαβάστε ακόμα

Τελευταία άρθρα Σινεμά

Heritage in Focus: Χώροι μουσικής και κινηματογράφου σε κίνδυνο

Στην πρώτη εκδήλωση θα συζητηθούν οι απειλές που αντιμετωπίζουν οι πολιτιστικοί χώροι στις πόλεις, εστιάζοντας στη μουσική σκηνή του Βερολίνου και το κινηματογραφικό τοπίο της Αθήνας

ΓΡΑΦΕΙ: ATHINORAMA TEAM
21/11/2024

Τέσσερις μέρες γεμάτες μικρού μήκους του Athens Short Film Festival

Σαράντα ταινίες από όλο τον κόσμο παρουσιάζει η φρέσκια διοργάνωση που επιστρέφει στο Κουκάκι.

"Ο Νόμος του Μέρφυ": Άγγελε Φραντζή, πώς γύρισες την πιο φιλόδοξη ελληνική ταινία της χρονιάς;

Ο πολυσχιδής σκηνοθέτης ανοίγει τα χαρτιά του γύρω από την ορμητική παραγωγή, στην οποία η Κάτια Γκουλιώνη υποδύεται μια αποτυχημένη ηθοποιό που ζει διαδοχικές διαφορετικές πραγματικότητες, ελπίζοντας να βρει τον εαυτό της.

Ο Νόμος του Μέρφυ

Ένα γράμμα αγάπης στο ίδιο το σινεμά και τη ζωή, ένα μεθυστικό κολάζ αναφορών και ανθρωπιάς, το οποίο παρόλο που παρασύρεται από την ορμή και την πληθωρικότητά του.

Μικρά Πράγματα Σαν κι Αυτά

Αληθινά περιστατικά εμπνέουν ένα χαμηλότονο δράμα χαρακτήρων με κοινωνική ευαισθησία, διηγηματική λιτότητα και καίριες ερμηνείες (βραβείο στο Φεστιβάλ Βερολίνου για την Έμιλι Γουότσον).

Μικρό Θλιμμένο Κορίτσι

Εσωστρεφής όσο και δημιουργικά πρωτότυπος συνδυασμός ψυχολογικού δράματος και ντοκιμαντέρ. Υπερβολικά φιλόδοξη ως σινε-κατασκευή, αποτυπώνει το πνεύμα μιας ανήσυχης εποχής.

Η Κουζίνα

Ανισόρροπο δράμα πάνω στο κυνήγι του αμερικανικού ονείρου, διχασμένο ανάμεσα στο κομψό στιλιζάρισμα, το αιχμηρό ψυχογράφημα και το οξύ κοινωνικό σχόλιο.