Το Δυστύχημα

3

Με ακρίβεια αλλά και ψυχρότητα εντομολόγου ο Λόουζι βάζει κάτω από τον σκηνοθετικό φακό του ένα upper class ψυχόδραμα του Χάρολντ Πίντερ. Εξαιρετική, βιτριολικά κυνική η ανατομία του σνομπ βρετανικού ακαδημαϊσμού, ρηχότερη από τον «Υπηρέτη» η ψυχαναλυτική προσέγγιση της ερωτικής αντιπαράθεσης.

Το Δυστύχημα

O αυτοεξόριστος, ελέω μακαρθικών διώξεων, Αμερικανός σκηνοθέτης Τζότζεφ Λόουζι και ο Βρετανός νομπελίστας Χάρολντ Πίντερ συνεργάστηκαν με επιτυχία στην κινηματογραφική διασκευή τριών μυθιστορημάτων. Μετά τον «Υπηρέτη» (1963) και πριν τον «Μεσάζοντα» (1971), λοιπόν, το δημιουργικό δίδυμο διασκευάζει ένα βιβλίο του Νίκολας Μόσλι («Η Δολοφονία του Τρότσκι»), το οποίο περιγράφει πώς μια Αυστριακή φοιτήτρια της Οξφόρδης γίνεται το ερωτικό μήλο της έριδος ανάμεσα σε δύο καθηγητές και ένα συμφοιτητή της, τον οποίο σχεδιάζει να παντρευτεί.

Με ακρίβεια αλλά και ψυχρότητα εντομολόγου ο Λόουζι βάζει κάτω από το φακό του ένα upper class ψυχόδραμα, το οποίο πραγματεύεται σχεδόν όλες τις πιντερικές εμμονές. Εξαιρετική, βιτριολικά κυνική η ανατομία του σνομπ βρετανικού ακαδημαϊσμού, ρηχότερη όμως από τον «Υπηρέτη» η ψυχαναλυτική προσέγγιση της ερωτικής αντιπαράθεσης. Κι αυτό γιατί εδώ είναι ο είρων συγγραφέας αυτός που κρατά τα –θεατρικής δραματουργίας– αφηγηματικά ηνία, με τον Λόουζι να προκρίνει μια διακριτικότερη σκηνοθετική προσέγγιση, βασισμένη στις σιωπές, τα βλέμματα, την αποστασιοποιημένη παρατήρηση και τις υποδειγματικές, πλην αυτήν της «απελέκητης» Ζακλίν Σασάρ, ερμηνείες.
Μ. Βρετανία. 1967. Διάρκεια: 105΄. Διανομή: BIBLIOTHEQUE.

Περισσότερες πληροφορίες

Το Δυστύχημα

Accident
3
  • Δραματική
  • 1967
  • Διάρκεια: 105 '
  • Τζόζεφ Λόουζι

Μια Αυστριακή φοιτήτρια της Οξφόρδης γίνεται το ερωτικό μήλο της έριδος ανάμεσα σε έναν συμφοιτητή της, τον οποίο σχεδιάζει να παντρευτεί, και δύο καθηγητές της.

Διαβάστε ακόμα

Τελευταία άρθρα Σινεμά

Heritage in Focus: Χώροι μουσικής και κινηματογράφου σε κίνδυνο

Στην πρώτη εκδήλωση θα συζητηθούν οι απειλές που αντιμετωπίζουν οι πολιτιστικοί χώροι στις πόλεις, εστιάζοντας στη μουσική σκηνή του Βερολίνου και το κινηματογραφικό τοπίο της Αθήνας

Τέσσερις μέρες γεμάτες μικρού μήκους του Athens Short Film Festival

Σαράντα ταινίες από όλο τον κόσμο παρουσιάζει η φρέσκια διοργάνωση που επιστρέφει στο Κουκάκι.

"Ο Νόμος του Μέρφυ": Άγγελε Φραντζή, πώς γύρισες την πιο φιλόδοξη ελληνική ταινία της χρονιάς;

Ο πολυσχιδής σκηνοθέτης ανοίγει τα χαρτιά του γύρω από την ορμητική παραγωγή, στην οποία η Κάτια Γκουλιώνη υποδύεται μια αποτυχημένη ηθοποιό που ζει διαδοχικές διαφορετικές πραγματικότητες, ελπίζοντας να βρει τον εαυτό της.

Ο Νόμος του Μέρφυ

Ένα γράμμα αγάπης στο ίδιο το σινεμά και τη ζωή, ένα μεθυστικό κολάζ αναφορών και ανθρωπιάς, το οποίο παρόλο που παρασύρεται από την ορμή και την πληθωρικότητά του.

Μικρά Πράγματα Σαν κι Αυτά

Αληθινά περιστατικά εμπνέουν ένα χαμηλότονο δράμα χαρακτήρων με κοινωνική ευαισθησία, διηγηματική λιτότητα και καίριες ερμηνείες (βραβείο στο Φεστιβάλ Βερολίνου για την Έμιλι Γουότσον).

Μικρό Θλιμμένο Κορίτσι

Εσωστρεφής όσο και δημιουργικά πρωτότυπος συνδυασμός ψυχολογικού δράματος και ντοκιμαντέρ. Υπερβολικά φιλόδοξη ως σινε-κατασκευή, αποτυπώνει το πνεύμα μιας ανήσυχης εποχής.