Ράφτης

2,5

Δραματική κομεντί καθυστερημένης ενηλικίωσης, βασισμένη σ’ έναν καρτουνίστικο χαρακτήρα τον οποίο ζωντανεύει με παλμό ο Δημήτρης Ήμελλος.

Ράφτης

Ηθοποιός ευρέως ρεπερτορίου, ο Δημήτρης Ήμελλος («Bank Bang», «Απ’ τα Κόκκαλα Βγαλμένα», «Με Χωρίς Γυναίκες») διαθέτει σπάνιο κωμικό τάιμινγκ, το οποίο σε αντίστιξη με το κουλ, νηφάλιο παρουσιαστικό του αποδεικνύεται πραγματικό κινηματογραφικό χάρισμα. Η πρωτοεμφανιζόμενη Σόνια Λίζα Κέντερμαν το εκμεταλλεύεται στο έπακρο, επιλέγοντάς τον για το ρόλο του Νίκου, ενός εκκεντρικού και λίγο αλαφροΐσκιωτου ράφτη, ο οποίος στα 50 του δουλεύει στο μαγαζί του πατέρα του, στη σοφίτα του οποίου ζει απομονωμένος. Όταν όμως ο πεισματάρης ηλικιωμένος πάθει εγκεφαλικό και οι πιέσεις της τράπεζας προς την επιχείρηση ενταθούν, ο Νίκος πρέπει να βρει μόνος του μια λύση.

Το κρίσιμο έναυσμα θα δώσει η σχέση του με τη μικρή Βικτώρια και την (παντρεμένη) μητέρα της Όλγα, οι οποίες ζουν στο απέναντι διαμέρισμα. Οι δυο γυναίκες θα του ανοίξουν μια χαραμάδα στην αληθινή ζωή, την οποία ο ήρωάς μας θα πάρει στο κατόπι με ένα μίνι ραφτάδικο σε τροχούς. Θ’ αρχίσει να γυρίζει τις γειτονιές της Αθήνας και του Πειραιά, να βρίσκει νέους πελάτες και να κάνει κάτι δικό του, εντελώς διαφορετικό απ’ ό,τι του είχε επιβάλει ο πατέρας του για σχεδόν μισό αιώνα.

Ράφτης - εικόνα 1

Η καθυστερημένη ευκαιρία για ενηλικίωση εισβάλλει από την… πίσω πόρτα στην καθημερινότητα του Νίκου (βλέπει το διαμέρισμα της Όλγας από τον ακάλυπτο), διαταράσσοντας μια ρουτίνα την οποία η ταινία υπογραμμίζει με χάρη και περιπαικτική διάθεση. Επιπλέον, η ευφάνταστη σκηνογραφία και η καρτουνίστικη φιγούρα του Ήμελλου –πολύ κοντά σ’ έναν Έλληνα Πιέρ Ετέξ– κρατούν τον «Ράφτη» σε απόσταση ασφαλείας από το σοβαροφανές κοινωνικό δράμα, δροσίζοντάς τον με μια feelgood αύρα κομεντί στημένης με μεράκι (βραβεία Διεθνούς Ένωσης Κριτικών και ΕΡΤ στο φεστιβάλ Θεσσαλονίκης). Μόνο που η κομεντί αυτή ακολουθεί εντελώς προδιαγεγραμμένη σεναριακή διαδρομή και διατηρεί μέχρι τέλους υπερβολικά χαμηλούς τόνους. Περιορίζει τους χαρακτήρες της σε ασφαλή πλαίσια, κρατά τις συγκρούσεις τους σε ελεγχόμενη ένταση και φροντίζει για την καλοπέραση του (μέσου) θεατή.

Σκηνοθεσία: Σόνια Λίζα Κέντερμαν. Πρωταγωνιστούν: Δημήτρης Ήμελλος, Ταμίλα Κουλίεβα, Θανάσης Παπαγεωργίου, Στάθης Σταμουλακάτος, Δάφνη Μιχοπούλου. Ελλάδα, Γερμανία, Βέλγιο. 2020. Διάρκεια: 100΄. Διανομή: TANWEER.

Περισσότερες πληροφορίες

Ράφτης

2,5
  • Δραματική
  • 2020
  • Διάρκεια: 100 '
  • Σόνια Λίζα Κέντερμαν

Ένας εκκεντρικός πενηντάρης ράφτης, απομονωμένος στη σοφίτα του οικογενειακού μαγαζιού, βλέπει τον πατέρα του να αρρωσταίνει και την τράπεζα να απειλεί να κατάσχει την επιχείρησή τους. Έχει έρθει η ώρα να αντιμετωπίσει επιτέλους την πραγματικότητα.

Διαβάστε ακόμα

Τελευταία άρθρα Σινεμά

Heritage in Focus: Χώροι μουσικής και κινηματογράφου σε κίνδυνο

Στην πρώτη εκδήλωση θα συζητηθούν οι απειλές που αντιμετωπίζουν οι πολιτιστικοί χώροι στις πόλεις, εστιάζοντας στη μουσική σκηνή του Βερολίνου και το κινηματογραφικό τοπίο της Αθήνας

Τέσσερις μέρες γεμάτες μικρού μήκους του Athens Short Film Festival

Σαράντα ταινίες από όλο τον κόσμο παρουσιάζει η φρέσκια διοργάνωση που επιστρέφει στο Κουκάκι.

"Ο Νόμος του Μέρφυ": Άγγελε Φραντζή, πώς γύρισες την πιο φιλόδοξη ελληνική ταινία της χρονιάς;

Ο πολυσχιδής σκηνοθέτης ανοίγει τα χαρτιά του γύρω από την ορμητική παραγωγή, στην οποία η Κάτια Γκουλιώνη υποδύεται μια αποτυχημένη ηθοποιό που ζει διαδοχικές διαφορετικές πραγματικότητες, ελπίζοντας να βρει τον εαυτό της.

Ο Νόμος του Μέρφυ

Ένα γράμμα αγάπης στο ίδιο το σινεμά και τη ζωή, ένα μεθυστικό κολάζ αναφορών και ανθρωπιάς, το οποίο παρόλο που παρασύρεται από την ορμή και την πληθωρικότητά του.

Μικρά Πράγματα Σαν κι Αυτά

Αληθινά περιστατικά εμπνέουν ένα χαμηλότονο δράμα χαρακτήρων με κοινωνική ευαισθησία, διηγηματική λιτότητα και καίριες ερμηνείες (βραβείο στο Φεστιβάλ Βερολίνου για την Έμιλι Γουότσον).

Μικρό Θλιμμένο Κορίτσι

Εσωστρεφής όσο και δημιουργικά πρωτότυπος συνδυασμός ψυχολογικού δράματος και ντοκιμαντέρ. Υπερβολικά φιλόδοξη ως σινε-κατασκευή, αποτυπώνει το πνεύμα μιας ανήσυχης εποχής.