Σουπερνόβα

2,5

Επώδυνα διλήμματα τα οποία αντιμετωπίζονται με απλές κινηματογραφικές αποφάσεις, σε μια συνταγή που της λείπουν οι εκπλήξεις, όχι όμως και τα τρυφερά συναισθήματα.

Σουπερνόβα

Σύμφωνα με την γκονταρική ρήση, για να γυρίσεις μια ταινία δεν χρειάζεται παρά ένα αγόρι, ένα κορίτσι κι ένα όπλο. Μια ερωτική ιστορία και ένα εν δυνάμει δραματικό εμπόδιο δηλαδή, το οποίο μπορεί να προσαρμοστεί και ως ένα αγόρι, ένα άλλο αγόρι και μια σοβαρή ασθένεια. Αυτή είναι και η εκδοχή του νεαρού Βρετανού ηθοποιού, σεναριογράφου και σκηνοθέτη Χάρι Μακουίν, ο οποίος στη δεύτερη ταινία του θέτει ερωτήματα για τα όρια του αληθινού έρωτα με τρόπο που φέρνει στο νου την «Αγάπη» του Μίκαελ Χάνεκε. Έχουμε, λοιπόν, κι εδώ ένα ενήλικο ζευγάρι, τον πιανίστα Σαμ και τον συγγραφέα Τάσκερ, οι οποίοι διαπιστώνουν πως μετά από δυο δεκαετίες ο κοινός χρόνος τους τελειώνει με έναν επώδυνο τρόπο. Ο Τάσκερ, όπως και η Αν του Χάνεκε, διαγνώστηκε πριν δύο χρόνια με άνοια σε πρώιμο στάδιο και τώρα πλέον η κατάστασή του αρχίζει φανερά να επιδεινώνεται. Όσο ακόμα η υγεία του το επιτρέπει, οι δυο αγαπημένοι σύντροφοι σχεδιάζουν μαζί ένα ταξίδι με το τροχόσπιτό τους και ξεκινούν για τη βρετανική εξοχή, ξέροντας πως αυτές μπορεί να είναι οι τελευταίες ευτυχισμένες μέρες που θα περάσουν μαζί.

Σουπερνόβα - εικόνα 1

Ο Χάρι Μακουίν χτίζει το δράμα σκηνή σκηνή, προσθέτοντας κάθε φορά και μια σεναριακή πινελιά που δίνει ενδιαφέρον στους χαρακτήρες του, δουλεύοντας πάνω στις ομοιότητες και τις αντιθέσεις τους. Βαθαίνει σταδιακά τα διλήμματα, τα οποία αντιμετωπίζει με τις απλούστερες, συνήθως αποτελεσματικές κινηματογραφικές αποφάσεις. Μεγάλες σε διάρκεια σκηνές που ολοκληρώνουν μια αφηγηματική ενότητα, γλυκόπικρο χιούμορ, μια ζεστή αλληγορία περί υπέρλαμπρων άστρων που «πεθαίνουν» θεαματικά σαν σουπερνόβα, και ελεγχόμενη συγκίνηση, η οποία θα κορυφωθεί λίγο πριν το ελλειπτικό όσο και ξεκάθαρο φινάλε. Κι όλα θεμελιωμένα πάνω στις στέρεες ερμηνείες δύο κορυφαίων ηθοποιών, οι οποίοι χειρίζονται δεξιοτεχνικά την πρόζα τους, τη γλώσσα του σώματος, τα βλέμματά τους. Μια συνταγή από την οποία λείπουν οι εκπλήξεις, όχι όμως και τα τρυφερά συναισθήματα.

Σκηνοθεσία: Χάρι Μακουίν. Πρωταγωνιστούν: Στάνλεϊ Τούτσι, Κόλιν Φερθ, Πίπα Χέιγουντ, Ίαν Ντρίσντεϊλ. Μ. Βρετανία. 2020. Διάρκεια: 95΄. Διανομή: FILMTRADE / TANWEER.

Περισσότερες πληροφορίες

Σουπερνόβα

Supernova
2,5
  • Δραματική
  • 2020
  • Διάρκεια: 95 '
  • Χάρι Μακουίν

Είκοσι χρόνια ζευγάρι, ένας πιανίστας και ένας συγγραφέας ξεκινούν για ένα road trip στη βρετανική εξοχή. Ίσως να είναι οι τελευταίες ευτυχισμένες μέρες που περνούν μαζί, καθώς ο ένας τους έχει διαγνωστεί με άνοια, η οποία σταδιακά επιδεινώνεται.

Διαβάστε ακόμα

Τελευταία άρθρα Σινεμά

Heritage in Focus: Χώροι μουσικής και κινηματογράφου σε κίνδυνο

Στην πρώτη εκδήλωση θα συζητηθούν οι απειλές που αντιμετωπίζουν οι πολιτιστικοί χώροι στις πόλεις, εστιάζοντας στη μουσική σκηνή του Βερολίνου και το κινηματογραφικό τοπίο της Αθήνας

ΓΡΑΦΕΙ: ATHINORAMA TEAM
21/11/2024

Τέσσερις μέρες γεμάτες μικρού μήκους του Athens Short Film Festival

Σαράντα ταινίες από όλο τον κόσμο παρουσιάζει η φρέσκια διοργάνωση που επιστρέφει στο Κουκάκι.

"Ο Νόμος του Μέρφυ": Άγγελε Φραντζή, πώς γύρισες την πιο φιλόδοξη ελληνική ταινία της χρονιάς;

Ο πολυσχιδής σκηνοθέτης ανοίγει τα χαρτιά του γύρω από την ορμητική παραγωγή, στην οποία η Κάτια Γκουλιώνη υποδύεται μια αποτυχημένη ηθοποιό που ζει διαδοχικές διαφορετικές πραγματικότητες, ελπίζοντας να βρει τον εαυτό της.

Ο Νόμος του Μέρφυ

Ένα γράμμα αγάπης στο ίδιο το σινεμά και τη ζωή, ένα μεθυστικό κολάζ αναφορών και ανθρωπιάς, το οποίο παρόλο που παρασύρεται από την ορμή και την πληθωρικότητά του.

Μικρά Πράγματα Σαν κι Αυτά

Αληθινά περιστατικά εμπνέουν ένα χαμηλότονο δράμα χαρακτήρων με κοινωνική ευαισθησία, διηγηματική λιτότητα και καίριες ερμηνείες (βραβείο στο Φεστιβάλ Βερολίνου για την Έμιλι Γουότσον).

Μικρό Θλιμμένο Κορίτσι

Εσωστρεφής όσο και δημιουργικά πρωτότυπος συνδυασμός ψυχολογικού δράματος και ντοκιμαντέρ. Υπερβολικά φιλόδοξη ως σινε-κατασκευή, αποτυπώνει το πνεύμα μιας ανήσυχης εποχής.

Η Κουζίνα

Ανισόρροπο δράμα πάνω στο κυνήγι του αμερικανικού ονείρου, διχασμένο ανάμεσα στο κομψό στιλιζάρισμα, το αιχμηρό ψυχογράφημα και το οξύ κοινωνικό σχόλιο.