Άλυτη

2,5

Ξεχωριστή μείξη μαγικού ρεαλισμού με το σινεμά του φανταστικού, με συγκροτημένη αισθητική και υποβλητική ατμόσφαιρα, η οποία όμως εγκλωβίζεται στις πολυσήμαντες αναφορές της.

Άλυτη

Τα όρια του πραγματικού και του αλλόκοσμου συγχέονται στο μεγάλου μήκους ντεμπούτο του Μίνου Νικολακάκη, στο οποίο επιχειρείται μια ενδιαφέρουσα μείξη μαγικού ρεαλισμού με το σινεμά του φανταστικού. Όλα ξεκινούν όταν, μετά την απώλεια του πατέρα του, ένας νεαρός γιατρός (Προμηθέας Αλειφερόπουλος) ταξιδεύει σε ένα απομακρυσμένο χωριό για το αγροτικό του. Εκεί, εκτός από τους αφιλόξενους κατοίκους, συναντά και μια γυναίκα (Αναστασία-Ραφαέλα Κονίδη) σημαδεμένη από μια μυστηριώδη δερματική πάθηση. Το πείσμα του να τη βοηθήσει μετατρέπεται σε εμμονή και τον οδηγεί σε μια απροσδόκητη παγίδα.

Χωρίς βιασύνη και με συγκροτημένη αισθητική, ο Νικολακάκης υφαίνει υποβλητικά το σύμπαν στο οποίο καταδύεται ο ήρωάς του. Ένας κόσμος δισυπόστατος, ο οποίος αν και μοιάζει ταυτόχρονα απολύτως ρεαλιστικός «στοιχειώνεται» από μια υπερφυσική έκφανση της πραγματικότητας, όπως ακριβώς συμβαίνει στα παραμύθια. Το σενάριο αντλεί τα μέγιστα από τη φόρμα τους, με τον Νικολακάκη να αφήνει διάσπαρτα στοιχεία-κλειδιά στην αφήγηση, κι έτσι, η ιστορία να επιδέχεται πολλαπλές αναγνώσεις. Λειτουργική ως πορτρέτο ενός αυτοκαταστροφικού έρωτα, σαφής ως ενδοσκοπικό ψυχογράφημα του πένθους, πειστική ακόμα και ως μεταφορά για τον αλκοολισμό ή απλώς μιας σύγκρουσης ορθολογισμού - μεταφυσικής, η ταινία είναι έμπλεη βάσιμων ερμηνειών.

Άλυτη - εικόνα 1

Αρωγός η λιτή σκηνοθετική προσέγγιση, η οποία επιτρέπει την ανάδειξη των διαφορετικών πτυχών της πλοκής, με επιπλέον εργαλείο την επιλογή της απόκρυψης των αληθινών προθέσεων των ηρώων. Οι διάχυτοι υπαινιγμοί ωστόσο δεν εκπληρώνουν πάντα το στόχο της έκπληξης ή ανατροπής στον οποίο προσδοκούν, με αποτέλεσμα να μένει σεναριακά ανεκμετάλλευτη η δυναμική κομβικών γεγονότων της ταινίας. Πρόκειται για εκείνες τις στιγμές που χάνεται η αφηγηματική ευφράδεια ενός φιλμ ξεχωριστού στιλ, μα ημιτελών προθέσεων.

Ελλάδα, Αγγλία. 2019. Διάρκεια: 89΄. Διανομή: NEO FILMS.

Περισσότερες πληροφορίες

Άλυτη

2,5
  • Φαντασίας
  • 2019
  • Διάρκεια: 89 '
  • Μίνως Νικολακάκης

Μετά την απώλεια του πατέρα του, ένας νεαρός γιατρός ταξιδεύει σε ένα απομακρυσμένο χωριό για το αγροτικό του. Εκεί συναντά μια μυστηριώδη γυναίκα, σημαδεμένη από μια παράξενη δερματική πάθηση, την οποία αποφασίζει να βοηθήσει και άθελά του να πέσει σε μια παγίδα.

Διαβάστε ακόμα

Τελευταία άρθρα Σινεμά

Το "Υπάρχω" είναι πλέον η εμπορικότερη ελληνική ταινία της δεκαετίας

Η σινε-βιογραφία του Στέλιου Καζαντζίδη κατέβασε ταχύτητα, αλλά συνεχίζει να γεμίζει τις αίθουσες, έχοντας αγγίξει τα 700.000 εισιτήρια. Επόμενος στόχος της, να ξεπεράσει τις "Νύφες" και το "Ελ Γκρέκο".

ΓΡΑΦΕΙ: ΧΡΗΣΤΟς ΜΗΤΣΗς
13/01/2025

Το Διεθνές Φεστιβάλ Ταινιών Μικρού Μήκους Δράμας αναζητά νέο καλλιτεχνικό διευθυντή

Οι ενδιαφερόμενοι καλούνται να υποβάλουν τις αιτήσεις τους έως την 31η Ιανουαρίου 2025, σύμφωνα με τις απαιτήσεις και τις διαδικασίες που περιγράφονται στην ανακοίνωση.

Έξτρα προβολή για το ντοκιμαντέρ "Η Αθήνα του  Μεσοπολέμου 1922-1940"

Η Αθήνα του Μεσοπολέμου ζωντανεύει μέσα από το ντοκιμαντέρ της Μαρίας Ηλιού.

Στο "Queer" ο Ντάνιελ Κρεγκ αποδεικνύει πως επιτέλους παίζει τους ρόλους που θέλει

Ο υποψήφιος για Χρυσή Σφαίρα ηθοποιός στη νέα ταινία του Λούκα Γκουαντανίνο δίνει μια ερμηνεία βγαλμένη από την πρότερη, εν πολλοίς ξεχασμένη, καριέρα του.

"Drakula Halála": Το (ξεχασμένο) πρώτο Νοσφεράτου

Με το "Νοσφεράτου" του Ρόμπερτ Έγκερς να έχει κάνει ποδαρικό με το δεξί στα ελληνικά σινεμά, δίνεται η ευκαιρία να πάμε στην Ουγγαρία του 1921 και να ξαναδούμε τι ξέρουμε και τι αγνοούμε για τη νεφελώδη πρώτη προσπάθεια μεταφοράς του Δράκουλα στη μεγάλη οθόνη, στην οποία μπλέχτηκε και ο μετέπειτα σκηνοθέτης της θρυλικής "Καζαμπλάνκα".

Οι ταινίες που έρχονται στις αίθουσες την Πέμπτη 16/1

Ο Ντάνιελ Κρεγκ, ο βραβευμένος με Χρυσό Φοίνικα Κίραν Κάλκιν και ο Πάντινγκτον προσεχώς στις μαρκίζες των κινηματογράφων.

Οι βραβευμένες με Χρυσή Σφαίρα ταινίες που βλέπουμε στα σινεμά

Βλέπουμε ξανά ή συμπληρώνουμε κενά με τίτλους που απέσπασαν δάφνες από την Ένωση Ξένων Ανταποκριτών του Χόλιγουντ.