Ταξίδι στην Ελλάδα

3

Το πνευματώδες δίδυμο ξαναβρίσκει την αυτοσχεδιαστική φόρμα του, αυτήν τη φορά με έντονες μυθοπλαστικές παρεμβάσεις που συγκινούν και εμπλουτίζουν το νόημα του διασκεδαστικού ταξιδιού του.

Ταξίδι στην Ελλάδα

Πιστοί στο ραντεβού τους, οι Βρετανοί κωμικοί Στιβ Κούγκαν και Ρομπ Μπράιντον πακετάρουν ξανά τις βαλίτσες τους για λογαριασμό της τηλεοπτικής μίνι σειράς του BBC «The trip», κάθε σεζόν της οποίας μοντάρεται και στην αντίστοιχη κινηματογραφική εκδοχή. Μετά τη Βόρεια Αγγλία (2010), την Ιταλία (2014) και την Ισπανία (2017), σειρά έχει τώρα η χώρα μας, την οποία οι δύο φίλοι θα επισκεφτούν μέσω Τουρκίας, καθώς θέλουν να επαναλάβουν τη διαδρομή της ομηρικής Οδύσσειας, καταλήγοντας φυσικά στην Ιθάκη.

Πρώτη στάση στο Τσανάκαλε και στην αρχαία Τροία, λοιπόν, η οποία δίνει και τις αρχικές πάσες για να ζεσταθεί το λεκτικό παιχνίδι του ατακαδόρικου διδύμου. Ο Ρίτσαρντ Γκιρ, τα αρχαία έπη, ο Χάρι Πότερ και τα έξι BAFTA του Κούγκαν συνδυάζονται αναπάντεχα και σχολιάζονται απολαυστικά, ενώ ένα ιστιοπλοϊκό μεταφέρει την επόμενη μέρα τους ταξιδιώτες μας στη Μυτιλήνη. Εκεί, ένα πέρασμα από τον κοντινό στην πόλη προσφυγικό καταυλισμό προσγειώνει τους κωμικούς τόνους σε μια δύσθυμη πραγματικότητα, θυμίζοντάς μας ότι πίσω από την κάμερα στέκεται ο πολιτικοκοινωνικά ευαίσθητος Μάικλ Γουίντερμποτομ («Καλώς ήλθατε στο Σαράγιεβο», «Στα Σύνορα του Κόσμου»).

Ταξίδι στην Ελλάδα - εικόνα 1

Όπως και στις προηγούμενες ταινίες, οι άξονες πάνω στους οποίους εκτυλίσσεται σεναριακά το «Ταξίδι στην Ελλάδα» είναι η γαστριμαργία, εδώ «υποβαθμισμένη» σε καθαρή αφορμή για συζήτηση, το περιβάλλον, με τη χώρα μας να σερβίρει πάμπολλα (ιστορικά κυρίως) θέματα, και η αληθινή ζωή των δυο ηθοποιών, ιδανικός καταλύτης για να διασταυρωθούν η καθημερινότητα και το κινηματογραφικό θέαμα, το ντοκιμαντέρ και η μυθοπλασία. Από τη Μυτιλήνη στους Δελφούς, την Αθήνα, την Ύδρα και την Πύλο, αυτή η βρετανική οδύσσεια δεν τηρεί πιστά το ομηρικό δρομολόγιο, το κρατά όμως σαν πυξίδα και επιστρέφει σε πρόσωπα και περιπέτειές του για να δέσει χιουμοριστικά σημερινούς προβληματισμούς με διαχρονικά ερωτήματα. Τα περισσότερα γύρω από τον έρωτα, το πέρασμα του χρόνου, τη φήμη, την καλλιτεχνική καταξίωση και τις προτεραιότητες της ζωής, οι οποίες μπορούν να αλλάξουν ανά πάσα στιγμή εντελώς απρόοπτα.

Κι ενώ στην Ισπανία η κωμικο-γαστριμαργικο-ταξιδιωτική συνταγή έδειχνε εμφανή σημεία κόπωσης, στο άλλο μεσογειακό άκρο μοιάζει ανανεωμένη και σπιρτόζα (σχεδόν) σαν την πρώτη φορά. Πρωτοτυπεί, μάλιστα, προσθέτοντας μια γερή δόση μυθοπλασίας με έντονα δραματική διάσταση, δίνοντας περισσότερες και βαθύτερες προεκτάσεις στους απολαυστικούς, αλλά μάλλον μονοδιάστατους πρωταγωνιστικούς ρόλους. Με έναν ευρηματικό τρόπο η φαντασία κάνει εδώ πιο αληθινή και πιο γήινη την ντοκιμαντερίστικη αλήθεια, πιο στοχαστικά τα ευφυή αστεία και πιο πικρή τη διαπίστωση ότι κανείς δεν μπορεί να προβλέψει με σιγουριά το τέλος ενός ταξιδιού ζωής. Όπως και το γεωγραφικό στίγμα της προσωπικής μας Ιθάκης.

Μ. Βρετανία. 2020. Διάρκεια: 103΄. Διανομή: FILMTRADE.

Περισσότερες πληροφορίες

Ταξίδι στην Ελλάδα

The Trip to Greece
3
  • Δραματική κομεντί
  • 2020
  • Διάρκεια: 103 '
  • Μάικλ Γουιντερμπότομ

Μετά τη Βόρεια Αγγλία, την Ιταλία και την Ισπανία, οι Βρετανοί κωμικοί Στιβ Κούγκαν και Ρομπ Μπράιντον επισκέπτονται τώρα την Ελλάδα και τα εστιατόριά της, ακολουθώντας τη διαδρομή του Οδυσσέα.

Διαβάστε ακόμα

Τελευταία άρθρα Σινεμά

Heritage in Focus: Χώροι μουσικής και κινηματογράφου σε κίνδυνο

Στην πρώτη εκδήλωση θα συζητηθούν οι απειλές που αντιμετωπίζουν οι πολιτιστικοί χώροι στις πόλεις, εστιάζοντας στη μουσική σκηνή του Βερολίνου και το κινηματογραφικό τοπίο της Αθήνας

Τέσσερις μέρες γεμάτες μικρού μήκους του Athens Short Film Festival

Σαράντα ταινίες από όλο τον κόσμο παρουσιάζει η φρέσκια διοργάνωση που επιστρέφει στο Κουκάκι.

"Ο Νόμος του Μέρφυ": Άγγελε Φραντζή, πώς γύρισες την πιο φιλόδοξη ελληνική ταινία της χρονιάς;

Ο πολυσχιδής σκηνοθέτης ανοίγει τα χαρτιά του γύρω από την ορμητική παραγωγή, στην οποία η Κάτια Γκουλιώνη υποδύεται μια αποτυχημένη ηθοποιό που ζει διαδοχικές διαφορετικές πραγματικότητες, ελπίζοντας να βρει τον εαυτό της.

Ο Νόμος του Μέρφυ

Ένα γράμμα αγάπης στο ίδιο το σινεμά και τη ζωή, ένα μεθυστικό κολάζ αναφορών και ανθρωπιάς, το οποίο παρόλο που παρασύρεται από την ορμή και την πληθωρικότητά του.

Μικρά Πράγματα Σαν κι Αυτά

Αληθινά περιστατικά εμπνέουν ένα χαμηλότονο δράμα χαρακτήρων με κοινωνική ευαισθησία, διηγηματική λιτότητα και καίριες ερμηνείες (βραβείο στο Φεστιβάλ Βερολίνου για την Έμιλι Γουότσον).

Μικρό Θλιμμένο Κορίτσι

Εσωστρεφής όσο και δημιουργικά πρωτότυπος συνδυασμός ψυχολογικού δράματος και ντοκιμαντέρ. Υπερβολικά φιλόδοξη ως σινε-κατασκευή, αποτυπώνει το πνεύμα μιας ανήσυχης εποχής.