Αβάνα, η Πόλη των Κατασκόπων

2,5

Κατασκοπικό θρίλερ που αναπαριστά με αφηγηματικό σφρίγος, αλλά χωρίς απόλυτη κινηματογραφική συνοχή, μια αληθινή ιστορία με διαδοχικές ανατροπές και άφθονη πολιτική ίντριγκα.

Αβάνα, η Πόλη των Κατασκόπων

Ανάμεσα σε μια πλούσια και άνιση φιλμογραφία, το σκηνοθετημένο για την τηλεόραση «Carlos», βιογραφία του γνωστού τρομοκράτη η οποία γνώρισε και συντομευμένη κινηματογραφική εκδοχή, αποτελεί αναμφίβολα την κορυφαία δημιουργική στιγμή του Ολιβιέ Ασαγιάς. Όπως κι εκείνη που κινηματογραφικά συγγενεύει περισσότερο απ’ οποιαδήποτε άλλη δική του, με το «Αβάνα, η Πόλη των Κατασκόπων», το οποίο γύρισε αμέσως μετά την κομεντί «Παιχνίδια Ζευγαριών» που είδαμε στη χώρα μας την προηγούμενη εβδομάδα.

Και τα δυο φιλμ βασίζονται σε πραγματικά γεγονότα, ενώ επιχειρούν μέσα από τις συμβάσεις μιας ταινίας δράσης να σχολιάσουν τα παιχνίδια της διεθνούς πολιτικής σκακιέρας στο τέλος του προηγούμενου αιώνα. Τώρα βρισκόμαστε στα πρώτα χρόνια της δεκαετίας του ’90 και μετά την πτώση της Σοβιετικής Ένωσης, γεγονός το οποίο έχει αναθερμάνει τις ελπίδες πολλών εξορίστων Κουβανών της Φλόριντα για ανατροπή του κομμουνιστικού καθεστώτος στη χώρα τους. Οι προσπάθειές τους περιλαμβάνουν από διάσωση φυγάδων και ρίψη προπαγανδιστικών φυλλαδίων στην Αβάνα έως τρομοκρατικά χτυπήματα σε τουριστικά θέρετρα, και πραγματοποιούνται χάρη στη βοήθεια Κουβανών πιλότων οι οποίοι έχουν αυτομολήσει στις ΗΠΑ.

Αβάνα, η Πόλη των Κατασκόπων - εικόνα 1

Το σενάριο της ταινίας επικεντρώνεται σε δυο απ’ αυτούς, εστιάζοντας τόσο στις προσωπικές τους σχέσεις (μπερδεμένες λόγω της πολιτικής εμπλοκής τους) όσο και στην «κάτω από το ραντάρ» εμφύλια αντιπαράθεση, καλυμμένη από πέπλο μυστηρίου και δέσμια της περίπλοκης διεθνούς ισορροπίας δυνάμεων. Μέχρι που τα σχέδια των αντικαθεστωτικών έρχονται σε αντιπαράθεση με αυτά τόσο της κουβανικής όσο και της αμερικανικής κυβέρνησης, σε μια έξυπνη σεναριακή στροφή ενός αφηγηματικά σφριγηλού κατασκοπικού θρίλερ, χωρίς, όμως, απόλυτη κινηματογραφική συνοχή.

Ο Ασαγιάς, ο οποίος υπογράφει και το πρωτότυπο σενάριο, ξέρει να στήνει ίντριγκες και να διηγείται γλαφυρά, αναδεικνύοντας το ανθρώπινο κόστος των πολυδιάστατων ιστορικών αποφάσεων. Παραδόξως, η ματιά του πάνω στους χαρακτήρες είναι αποστασιοποιημένα περιγραφική και η σεναριακή δομή του φιλμ απλωμένη και παραθετική, σαν αυτή ενός τηλεοπτικού σίριαλ. Χαμένη στις παραφορτωμένες υποπλοκές της, η πολιτική οξυδέρκεια του Γάλλου σκηνοθέτη αγκομαχά να κάνει τη διαφορά.

Γαλλία, Ισπανία. 2019. Διάρκεια: 123΄. Διανομή: ΣΠΕΝΤΖΟΣ FILM.

Περισσότερες πληροφορίες

Αβάνα, η Πόλη των Κατασκόπων

Wasp Network
2,5
  • Θρίλερ
  • 2019
  • Διάρκεια: 123 '
  • Ολιβιέ Ασαγιάς

Στις αρχές της δεκαετίας του ’90 ομάδες εξόριστων στη Φλόριντα Κουβανών οργανώνουν τρομοκρατικά χτυπήματα στην Κούβα και απεργάζονται την ανατροπή του Φιντέλ Κάστρο. Τόσο η κουβανική όσο κι η αμερικανική κυβέρνηση, όμως, έχουν τα δικά τους μυστικά σχέδια.

Διαβάστε ακόμα

Τελευταία άρθρα Σινεμά

Heritage in Focus: Χώροι μουσικής και κινηματογράφου σε κίνδυνο

Στην πρώτη εκδήλωση θα συζητηθούν οι απειλές που αντιμετωπίζουν οι πολιτιστικοί χώροι στις πόλεις, εστιάζοντας στη μουσική σκηνή του Βερολίνου και το κινηματογραφικό τοπίο της Αθήνας

ΓΡΑΦΕΙ: ATHINORAMA TEAM
21/11/2024

Τέσσερις μέρες γεμάτες μικρού μήκους του Athens Short Film Festival

Σαράντα ταινίες από όλο τον κόσμο παρουσιάζει η φρέσκια διοργάνωση που επιστρέφει στο Κουκάκι.

"Ο Νόμος του Μέρφυ": Άγγελε Φραντζή, πώς γύρισες την πιο φιλόδοξη ελληνική ταινία της χρονιάς;

Ο πολυσχιδής σκηνοθέτης ανοίγει τα χαρτιά του γύρω από την ορμητική παραγωγή, στην οποία η Κάτια Γκουλιώνη υποδύεται μια αποτυχημένη ηθοποιό που ζει διαδοχικές διαφορετικές πραγματικότητες, ελπίζοντας να βρει τον εαυτό της.

Ο Νόμος του Μέρφυ

Ένα γράμμα αγάπης στο ίδιο το σινεμά και τη ζωή, ένα μεθυστικό κολάζ αναφορών και ανθρωπιάς, το οποίο παρόλο που παρασύρεται από την ορμή και την πληθωρικότητά του.

Μικρά Πράγματα Σαν κι Αυτά

Αληθινά περιστατικά εμπνέουν ένα χαμηλότονο δράμα χαρακτήρων με κοινωνική ευαισθησία, διηγηματική λιτότητα και καίριες ερμηνείες (βραβείο στο Φεστιβάλ Βερολίνου για την Έμιλι Γουότσον).

Μικρό Θλιμμένο Κορίτσι

Εσωστρεφής όσο και δημιουργικά πρωτότυπος συνδυασμός ψυχολογικού δράματος και ντοκιμαντέρ. Υπερβολικά φιλόδοξη ως σινε-κατασκευή, αποτυπώνει το πνεύμα μιας ανήσυχης εποχής.

Η Κουζίνα

Ανισόρροπο δράμα πάνω στο κυνήγι του αμερικανικού ονείρου, διχασμένο ανάμεσα στο κομψό στιλιζάρισμα, το αιχμηρό ψυχογράφημα και το οξύ κοινωνικό σχόλιο.