Ο Αόρατος Άνθρωπος

2

Ελεύθερο κι ευρηματικά προσαρμοσμένο στο φεμινιστικό παρόν ριμέικ του κλασικού «Αόρατου Ανθρώπου» (1933), σκηνοθετημένο σαν ταινία τρόμου. Ατμοσφαιρικά επιβλητικό, προσπερνά με ταχύτητα χαρακτήρες και κοινωνικές αναφορές, πριμοδοτώντας μια λυτρωτικά βίαιη, πανηγυρικά σαδιστική λύση.

Ο Αόρατος Άνθρωπος

Μέλος της εξέχουσας κινηματογραφικής παρέας των «τεράτων της Universal», ο βασισμένος στο μυθιστόρημα του Χ.Τζ. Γουέλς «Αόρατος Άνθρωπος» (1933) του Τζέιμς Γουέιλ υπήρξε μία από τις σπουδαιότερες στιγμές του κλασικού σινεμά του φανταστικού. Το σύγχρονο ριμέικ του όμως δεν εντάσσει τον ήρωα στο καινούργιο Monster Universe («Μούμια», «Λυκάνθρωπος»), αλλά τον προσεγγίζει με εντελώς ανανεωτικό πνεύμα, σαν φτηνή (προϋπολογισμού 7 εκατ. δολαρίων) ταινία τρόμου.

Την όλη διασκευή αναλαμβάνει ο εξπέρ του είδους Λι Γουάνελ (σεναριογράφος των «Saw», «Παγιδευμένη Ψυχή» και σκηνοθέτης του «Upgrade»), ο οποίος προσαρμόζει τη βασική ιδέα στο φεμινιστικό παρόν, ρίχνοντας το δραματικό βάρος στην ηρωίδα της υπόθεσης. Την παγιδευμένη σε μια βάναυση σχέση Σεσίλια, η οποία –σε μια άκρως αγωνιώδη εναρκτήρια σεκάνς– καταφέρνει να δραπετεύσει από τον βάναυσο εραστή της και να καταφύγει στο σπίτι ενός γνωστού της αστυνομικού. Δεν θα τολμήσει να βγει από την πόρτα του μέχρι να πληροφορηθεί πως ο πρώην της αυτοκτόνησε. Αλλά εκείνος, πρωτοπόρος επιστήμονας στην οπτική, της επιφυλάσσει μια δυσάρεστη έκπληξη.

Ο Αόρατος Άνθρωπος - εικόνα 1

Η πάντα ευρηματική στην προσέγγιση των ρόλων της Ελίζαμπεθ Μος προσδίδει βάθος, πάθος κι εσωτερική δυναμική στην ευάλωτη Σεσίλια, με τον Γουάνελ να τυλίγει σε μια επιβλητική, διαρκώς απειλητική ατμόσφαιρα το… κενό που την περιβάλλει. Μοιάζει όμως να «διασκεδάζει» μάλλον υπερβολικά με το πώς θα οργανώσει την κάθε αόρατη παγίδα που περιμένει την κακοποιημένη ηρωίδα του, προσπερνώντας με ταχύτητα χαρακτήρες και κοινωνικές αναφορές. Λίγα στοιχεία που αφορούν το χαρακτήρα της Σεσίλια ενσωματώνονται στην πλοκή, η αντρική βία περιορίζεται σε ψυχιατρικού τύπου παρέκκλιση και η αφήγηση χτίζεται πριμοδοτώντας μια πανηγυρικά σαδιστική λύση, η οποία θα καταχειροκροτηθεί σίγουρα στους κατάμεστους πολυκινηματογράφους.

ΗΠΑ, Αυστραλία. 2020. Διάρκεια: 124΄. Διανομή: TULIP.

Περισσότερες πληροφορίες

Ο Αόρατος Άνθρωπος

The Invisible Man
2
  • Θρίλερ
  • 2020
  • Διάρκεια: 124 '
  • Λι Γουάνελ

Η Σεσίλια είναι μια κακοποιημένη γυναίκα, παγιδευμένη σε μια βάναυση σχέση από την οποία καταφέρνει να δραπετεύσει. Καταφεύγει στο σπίτι ενός γνωστού της αστυνομικού και λίγο αργότερα μαθαίνει πως ο βάναυσος εραστή της έχει αυτοκτονήσει. Αλλά εκείνος, πρωτοπόρος επιστήμονας στην οπτική, της επιφυλάσσει μια δυσάρεστη έκπληξη.

Διαβάστε ακόμα

Τελευταία άρθρα Σινεμά

Repertory: Η νέα εταιρία που επαναφέρει το κλασικό Χόλιγουντ στη μεγάλη οθόνη

Παλιό, καλό, ψυχαγωγικό σινεμά υπόσχεται να παρουσιάσει με τις επανεκδόσεις του το νέο γραφείο διανομής που λανσάρεται επίσημα την 1η Αυγούστου.

ΓΡΑΦΕΙ: ΓΙΑΝΝΗς ΚΑΝΤΕΑ-ΠΑΠΑΔΟΠΟΥΛΟς
15/07/2024

Οι ταινίες που έρχονται στις αίθουσες την Πέμπτη 18/11

Σον Πεν, Ντακότα Τζόνσον κι ένας Χαβιέ Μπαρδέμ από τα παλιά προσεχώς στις μαρκίζες των κινηματογράφων.

Στο 3ο Evia Film Project τσίπουρο, μεζές και σινεμά έγιναν ένα λαχταριστό πιάτο

Για τρίτη χρονιά το Φεστιβάλ Κινηματογράφου Θεσσαλονίκης ταξίδεψε σε Αιδηψό, Λίμνη και Αγία Άννα για μια ακόμα υβριδική διοργάνωση που συνεχίζει να εξελίσσεται.

Οι καλύτερες ταινίες που παίζουν τώρα στα σινεμά (11-17/7)

Μια λίστα με τις ιδανικότερες προτάσεις για κινηματογραφική έξοδο αυτήν την εβδομάδα.

Η Σέλεϊ Ντουβάλ ήταν μια ηθοποιός είδωλο

Μια από τις καλύτερες ηθοποιούς του αμερικάνικου σινεμά πέθανε σε ηλικία 75 ετών.

Πού θα απολαύσω θερινό σινεμά σε ειδική τιμή με το Αθηνόραμα club;

Τα μέλη του Αθηνόραμα Club έχετε την ευκαιρία να παρακολουθήσετε τις αγαπημένες σας ταινίες μόνο με 5€ το εισιτήριο ή 2 άτομα με 1 εισιτήριο. Δείτε παρακάτω ποιες είναι οι συνεργαζόμενες αίθουσες, γίνετε μέλη και απολαύστε έξυπνα και οικονομικά ό,τι καλύτερο έχει να προσφέρει η Αθήνα.

Ο Μπραντ Πιτ οδηγός φόρμουλας στο teaser του "F1"

Δείτε το διάσημο ηθοποιό να μεταμορφώνεται σε πιλότο αγώνων για τις ανάγκες της νέας ταινίας του Τζόζεφ Κοζίνσκι.