Λίγα πράγματα χωρίζουν τη σεναριακή ιδέα, την εικονογραφία αλλά και τη φιλοσοφική θεματική της δεύτερης σκηνοθετικής προσπάθειας του οσκαρικού ηθοποιού Κέισι Άφλεκ από τον «Δρόμο» του Τζον Χίλκοουτ, διασκευή του ομώνυμου μυθιστορήματος του Κόρμακ ΜακΚάρθι. Και στις δύο ταινίες ένας πατέρας με το παιδί του προσπαθούν να επιβιώσουν σε έναν μετα-αποκαλυπτικό κόσμο χωρίς κανόνες, μόνο που εδώ η ανθρωπότητα έχει να αντιμετωπίσει ακόμη ένα σκοτεινότερο μέλλον: πριν από μία δεκαετία μια πανδημία είχε αφανίσει σχεδόν όλο τον γυναικείο πληθυσμό, έτσι ο πατέρας της Ραγκ είναι υποχρεωμένος να κινείται ανάμεσα στους επιζώντες χωρίς να αποκαλύψει σε κανέναν το φύλο της έφηβης κόρης του.
Ο Άφλεκ αξιοποιεί αργά και υπομονετικά το εύρημά του (υπογράφει και το σενάριο), φέρνοντας σε αντιπαράθεση, κυρίως μέσα από μια σειρά συζητήσεων, ηλικιακή ωριμότητα και συναισθηματική αθωότητα, αρσενικές και θηλυκές ανάγκες, ατομικές επιθυμίες και κοινωνικές ευθύνες. Σε έναν κόσμο χωρίς αξίες όμως με τι τρόπο όλα αυτά αναγνωρίζονται, διαχωρίζονται και μπαίνουν σε προτεραιότητα; Το αγωνιώδες και αναπάντεχα βίαιο φινάλε δίνει τις αναμενόμενες αλλά καλοδιατυπωμένες κινηματογραφικά απαντήσεις.
ΗΠΑ. 2019. Διάρκεια: 119΄. Διανομή: ΣΠΕΝΤΖΟΣ FILM.
Περισσότερες πληροφορίες
Φως στο Σκοτάδι
Μία δεκαετία ύστερα από μια πανδημία που έχει αφανίσει σχεδόν όλο τον γυναικείο πληθυσμό του πλανήτη ένας άντρας προσπαθεί να επιβιώσει σε ένα μετα-αποκαλυπτικό κόσμο χωρίς να αποκαλύψει σε κανέναν το φύλο της έφηβης κόρης του.