Όλοι θυμούνται την πρώτη φορά που είδαν την Άννα Καρίνα στο σινεμά. Η σπουδαία ηθοποιός, η οποία πέθανε σήμερα σε ηλικία 79 ετών στο Παρίσι, ευθύνεται για μερικές από τις πιο ρομαντικές ερμηνείες και ακολούθως για μερικά από τα πιο μαγευτικά καρέ που έχουμε δει στη μεγάλη οθόνη.
Δανέζικης καταγωγής, η Καρίνα θα ταυτιζόταν για πάντα με τις ταινίες της νουβέλ βαγκ και συγκεκριμένα με εκείνες του Ζαν-Λικ Γκοντάρ. Έγινε η μούσα του auteur, με τον οποίο σύναψαν μια από τις εμβληματικότερες σχέσεις ηθοποιού - σκηνοθέτη, αν και ήταν εξόχως προβληματική η προσωπική τους ζωή μαζί, πρωταγωνιστώντας συνολικά σε επτά ταινίες του. Όλες τους γυρισμένες τη δεκαετία του '60, θα εκτόξευαν τη δημοφιλία και το ταλέντο της, ενώ θα αναδεικνυόταν σε σύμβολο της εποχής. Ο Γκοντάρ χρωστά τη μισή του ιδιοφυία στο ακομπλεξάριστο παίξιμο της Καρίνα και στο μεθοδικό τρόπο δουλειά της, ο οποίος αγνοούσε την κούραση και ιδίως τις ιδιοτροπίες του.
Με τα «Le Petit Soldat» (1960), «Une Femme Est Une Femme» (1960), «Ζούσε τη Ζωή της» (1962), «Alphaville» (1962), «Bande à part» (1964), «Ο Τρελός Πιερό» (1965) και «Made in U.S.A.» (1966) η Καρίνα καθιερώθηκε ως η απόλυτη ηθοποιός της νουβέλ βαγκ χωρίς κανένα ανταγωνισμό.
Προτού όμως γίνει διάσημη, η Καρίνα ήταν μια πάμφτωχη 17χρονη η οποία έφτασε στο Παρίσι δίχως να μιλάει γαλλικά ή να έχει κάποιο γνωστό στην πόλη. Για καλή της τύχη σύχναζε στο θρυλικό καφέ Deux Magots όπου ανακαλύφθηκε από μια διαφημίστρια η οποία της πρότεινε δουλειά ως μοντέλο. Σύντομα η Καρίνα θα γνωριζόταν με πρόσωπα όπως η Κοκό Σανέλ και ο Πιερ Καρντέν και θα έκλεινε τις πρώτες της συμφωνίες. Μία από αυτές, μια διαφήμιση σαπουνιού, ήταν που κέντρισε το ενδιαφέρον του Γκοντάρ. Δείτε την εδώ:
Εκείνη την περίοδο ο σκηνοθέτης γύριζε το «Με Κομμένη την Ανάσα» και πρότεινε στην Καρίνα ένα μικρό ρόλο, ο οποίος όμως θα περιλάμβανε μια γυμνή σκηνή. Η ηθοποιός αρνήθηκε, αλλά η μοίρα θα τους επανένωνε λίγους μήνες μετά για το «Le Petit Soldat».
Δείτε παρακάτω, στο βίντεο της Criterion από τα extras του «Bande à part», την Καρίνα να περιγράφει τη γνωριμία της με τον Γκοντάρ:
Η Καρίνα όμως δεν περιορίστηκε στις συνεργασίες της με τον Γκοντάρ, προσθέτοντας στη φιλμογραφία της ηχηρά ονόματα του παγκόσμιου σινεμά, όπως οι Ζακ Ριβέτ («La Religieuse»), Λουκίνο Βισκόντι («Ο Ξένος») και Ράινερ Βέρνερ Φασμπίντερ («Κινέζικη Ρουλέτα»).
Παράλληλα στις αρχές των '70s σκηνοθέτησε και πρωταγωνίστησε στη δική της ταινία, το ρομαντικό δράμα «Vivre Ensemble». To 2008 θα βρισκόταν ξανά πίσω και μπροστά από την κάμερα για το «Victoria», φιλμ το οποίο αποδείχθηκε κύκνειο άσμα της.
Στη δημιουργική ζωή της πραγματοποίησε πέρασμα και από το τραγούδι, αφήνοντας ουκ ολίγα αξιομνημόνευτα τραγούδια. Στο απόγειο της καριέρας της συνεργάστηκε με τον ανεπανάληπτο Σερζ Γκέινσμπουργκ, με τον οποίο ηχογράφησε μια σειρά τραγουδιών που έγιναν επιτυχίες της εποχής. Καρπός της δουλειάς τους ο δίσκος «Anna» (1967), με χαρακτηριστικά τα κομμάτια τα «Ne Dis Rien», «Sous Le Soleil Exactement» και το «Roller Girl», τα οποία ακολούθησαν το yé-yé ύφος που κυριαρχούσε τότε στη γαλλόφωνη ποπ. Την ίδια περίοδο ο σκηνοθέτης Πιερ Κόραλνικ, σε συνεργασία με τον Γκέινσμπουργκ, έγραψε για την Καρίνα το μιούζικαλ «Anna», στο οποίο πρωταγωνιστεί μαζί με τους Ζαν-Κλοντ Μπριαλί και Μαριάν Φέιθφουλ.
Σήμερα το σινεμά πενθεί μια θεά του.