Οι Αόρατες

2,5

Κοινωνική κωμωδία με άγγιγμα Κεν Λόουτς και αληθινές άστεγες για πρωταγωνίστριες. Ισχυρή η θέληση για αισιόδοξο μήνυμα, άρα και μια προβλέψιμη σεναριακή εξέλιξη, στοιχεία που βοήθησαν την ταινία να γίνει μεγάλη εμπορική επιτυχία στη χώρα της.

Οι Αόρατες

Από την κωμωδία («Discount») στο δραματικό θρίλερ («Carole Matthieu»), ο σεναριογράφος και σκηνοθέτης Λουί-Ζιλιέν Πετί διατηρεί πάντα μια κοινωνικά ευαίσθητη ματιά, θίγοντας θέματα που έχουν να κάνουν με οικονομικές ανισότητες, εργασιακά δικαιώματα ή συναδελφική αλληλεγγύη. Ένας Γάλλος Κεν Λόουτς δηλαδή, ο οποίος όμως βρίσκεται πιο κοντά στις οικείες, mainstream συνταγές απ’ ό,τι στο γυμνό ρεαλισμό του Άγγλου auteur ή του Στεφάν Μπριζέ («Ο Νόμος της Αγοράς»), γι’ αυτό και η τελευταία ταινία του αντιμετωπίζει ένα επείγον πολιτικοκοινωνικό πρόβλημα με όρους εύληπτης κωμωδίας.

Ο Πετί μας καλοσωρίζει στο δημοτικό κέντρο υποδοχής άστεγων γυναικών Ενβόλ με μια αμεσότητα που μας κάνει αμέσως οικείο τόσο το χώρο, όπου κοινωνικές λειτουργοί προσπαθούν να βοηθήσουν γυναίκες χωρίς οικονομικά μέσα και κατάλυμα να βρουν εργασία, όσο και τις ίδιες τις πρωταγωνίστριες. Τέσσερις δημοτικοί υπάλληλοι και μια ομάδα αστέγων, η καθεμία με τα δικά της προβλήματα, τα οποία θα γίνουν κοινά όταν ο δήμος αποφασίσει να κλείσει το κέντρο εντός τριμήνου.

Οι Αόρατες - εικόνα 1

Η επιλογή του σκηνοθέτη να κρατήσει τους «συστημικούς» ρόλους για επαγγελματίες ηθοποιούς και να μοιράσει τους υπόλοιπους σε πραγματικές άστεγες αποδεικνύεται αποτελεσματικότατη, προσδίδοντας στους χαρακτήρες μια συγκινητική πειθώ που ξεπερνά το γραμμένο σενάριο. Διότι, παρά το χρόνο που αφιερώνεται στην κάθε κοινωνική λειτουργό προσωπικά –η καλόκαρδη, πεισματάρα Οντρέ, η μεθοδική Μανού, η τσαμπουκαλού Ανζελίκ και η αφελής Ελέν–, το μεγάλο ατού του φιλμ είναι αναμφίβολα οι κοινωνικά (και μιντιακά) «αόρατες» γυναίκες της υπόθεσης: η απολαυστική Σαντάλ, η οποία έκανε φυλακή για το φόνο του βίαιου συζύγου της, και η παρέα της, με ονόματα όπως Τσιτσιολίνα, Σάλμα Χάγεκ, Φρανσουάζ Αρντί, Λέιντι Ντι ή Μπριζίτ Μακρόν.

Ο τρόπος με τον οποίο αυτές προσπαθούν να ενταχτούν στην κοινωνία είναι συγκινητικός όσο και κωμικά εξωραϊσμένος, αφού η θέληση για αισιόδοξο μήνυμα είναι εδώ ισχυρή και η προβλέψιμη σεναριακή εξέλιξη επιβεβλημένη. Στοιχεία που βοήθησαν την ταινία να γίνει μεγάλη εμπορική επιτυχία στη χώρα της.

Γαλλία. 2018. Διάρκεια: 102΄. Διανομή: WEIRD WAVE.

Περισσότερες πληροφορίες

Οι Αόρατες

Les Invisibles
2,5
  • Κοινωνική
  • 2018
  • Διάρκεια: 102 '
  • Λουί - Ζιλιέν Πετί

Όταν ο δήμος αποφασίζει να κλείσει ένα κέντρο υποδοχής άστεγων γυναικών, οι κοινωνικές λειτουργοί του επιστρατεύουν κάθε τέχνασμα για να βοηθήσουν όσες βρεθούν σύντομα στο δρόμο.

Διαβάστε ακόμα

Τελευταία άρθρα Σινεμά

Πώς γυρίστηκε το καταιγιστικό "Παρίσι του Σουλεϊμάν"

Τα σημεία - κλειδιά για το κοινωνικό θρίλερ με φόντο την Πόλη του Φωτός με ήρωα ένα νεαρό μετανάστη που προσπαθεί να επιβιώσει σε αφιλόξενες συνθήκες.

ΓΡΑΦΕΙ: ΓΙΑΝΝΗς ΚΑΝΤΕΑ-ΠΑΠΑΔΟΠΟΥΛΟς
24/04/2025

Και στο φεστιβάλ της Τραϊμπέκα η ελληνική ταινία "Pirateland"

Η μικρού μήκους του Σταύρου Πετρόπουλου συνεχίζει τη διεθνή πορεία της σε κορυφαίες κινηματογραφικές διοργανώσης.

Οι 5 καλύτεροι ρόλοι του Μπεν Άφλεκ

Ανατρέχουμε στις καλύτερες ερμηνείες του οσκαρικού χολιγουντιανού σταρ.

Οι κριτικές των νέων ταινιών της εβδομάδας

Η άποψη του "α" για τις πρεμιέρες που παίζονται στους κινηματογράφους από τις 24 Απριλίου.

Οι προβολές σε φιλμ 35mm του αφιερώματος στα "Φαντάσματα" του ελληνικού σινεμά

Ειδικές συνθήκες θέασης για επιλεγμένες εμβληματικές ταινίες που δεν πρέπει να χάσουν οι σινεφίλ.

Το Παρίσι του Σουλεϋμάν

Πλήθος φεστιβαλικών και ακαδημαϊκών διακρίσεων για ένα καταιγιστικών ρυθμών κοινωνικό θρίλερ, το οποίο μετατρέπει δεξιοτεχνικά ένα μεταναστευτικό δράμα σε συναρπαστική αστική οδύσσεια. | Powered by Uber.

Ο Λογιστής 2

Σίκουελ ενός χολιγουντιανής συνταγής action thriller, το οποίο προσπαθεί μάταια να την υπονομεύσει με αδέξιες χιουμοριστικές πινελιές και εκβιαστικά super cool χαρακτήρες. | Powered by Uber.