Yesterday

2,5

«Διπρόσωπη» κωμωδία, που εκμεταλλεύεται δημιουργικά και αστεία την πανέξυπνη σεναριακή ιδέα της, την οποία φορτώνει με ένα σιροπιασμένο love story και ναΐφ μηνύματα χολιγουντιανής κοπής.

Yesterday

Κυνηγώντας τις πρωτότυπες σεναριακές ιδέες με το τουφέκι, η κινηματογραφική βιομηχανία δεν θα μπορούσε να αφήσει αυτήν ανεκμετάλλευτη: ο Τζακ Μάλικ είναι ένας νεαρός Βρετανός ινδικής καταγωγής, ο οποίος προσπαθεί ανεπιτυχώς να κάνει καριέρα μουσικού. Κανείς, ακόμη και η οικογένειά του, δεν εκτιμά το ταλέντο και την αγωνία του, εκτός από τη φίλη του Έλι, η οποία είναι κρυφά ερωτευμένη μαζί του κι εκτελεί χρέη μάνατζέρ του. Ώσπου μια νύχτα με ένα παράξενο παγκόσμιο μπλακάουτ προκαλείται ένα ατύχημα και ο Τζακ καταλήγει στο νοσοκομείο. Όταν ξυπνάει, με δύο μπροστινά δόντια λιγότερα, διαπιστώνει με τεράστια έκπληξη πως κανείς γύρω του δεν γνωρίζει την ύπαρξη των Beatles και δεν υπάρχει άνθρωπος που να ξέρει έστω ένα τραγούδι τους! Ξεκινώντας από το «Yesterday», αρχίζει να τα οικειοποιείται, το ένα μετά το άλλο, τραβώντας την παγκόσμια μουσική προσοχή πάνω του.

Ένα κινηματογραφικό σενάριο δεν είναι, βέβαια, απλώς μια έξυπνη ιδέα και ο Ρίτσαρντ Κέρτις, ο οποίος έχει δοκιμάσει ξανά να συνδυάσει μια ρομαντική κομεντί με στοιχεία φαντασίας στο «Όσα Φέρνει ο Χρόνος», αποδεικνύει εδώ γιατί είναι ο πιο πετυχημένος Βρετανός σεναριογράφος («Τέσσερις Γάμοι και Μια Κηδεία», «Το Ημερολόγιο της Μπρίτζετ Τζόουνς», «Μια Βραδιά στο Νότινγκ Χιλ», «Αγάπη Είναι…», όπως και τα τηλεοπτικά «Μαύρη Οχιά» και «Mr. Bean»). Με αστείες ατάκες, πικάντικες λεπτομέρειες και γλαφυρούς περιφερειακούς χαρακτήρες, στήνει ευρηματικά έναν ολόκληρο καινούργιο κόσμο χωρίς τα θρυλικά «Σκαθάρια» και σατιρίζει πανέξυπνα τη διαφορά της σύγχρονης μουσικής βιομηχανίας των ετοιματζίδικων σουξέ και των πρετ-α-πορτέ σταρ με το ανήσυχο πνεύμα της σπουδαιότερης ροκ μπάντας στην ιστορία.

Yesterday - εικόνα 1

Από τους Oasis στο «Hey, dude», χρησιμοποιεί τους κωμικούς τόνους άλλοτε ανεκδοτολογικά και όποτε χρειάζεται με βαθύ σαρκασμό, σερβίροντας στον αφηγηματικά επιδέξιο Ντάνι Μπόιλ («Trainspotting», «Slumdog Millionaire») την καλοστρωμένη πλοκή μιας σπιρτόζικης μα «διπρόσωπης» κωμωδίας. Διότι όσο το «Yesterday» παραμένει στη μελωδική πλευρά είναι και νοσταλγικό, και συγκινητικό, και διασκεδαστικά εύστοχο, κάτι που δεν συμβαίνει όταν το πάνω χέρι παίρνει η ερωτική ιστορία του Τζακ και της Έλι.

Ένα σιροπιασμένο love story που «τεντώνεται» και μελοδραματοποιείται με το ζόρι, συνοδευόμενο από ναΐφ μηνύματα χολιγουντιανής κοπής πάνω στην ειλικρίνεια, την αγάπη και την καλλιτεχνική ακεραιότητα. Πρόκειται για την –απαραίτητη;– feelgood, καθησυχαστική νότα την οποία οι Κέρτις και Μπόιλ σκεπάζουν με την αύρα του μοντέρνου παραμυθιού («Ob-la-di, Ob-la-da»), που θα έμενε αξέχαστο αν τολμούσε να κοιτάξει και τη σκοτεινή πλευρά ενός κόσμου που έχει ξεχάσει, διότι κάποιοι θυμούνται την ιστορία της ποπ κουλτούρας του.

Μ. Βρετανία. 2019. Διάρκεια: 116΄. Διανομή: TULIP ENT.

Περισσότερες πληροφορίες

Yesterday

2,5
  • Κωμωδία
  • 2019
  • Διάρκεια: 116 '
  • Ντάνι Μπόιλ

Ο Τζακ είναι ένας νεαρός μουσικός χωρίς την παραμικρή αναγνώριση. Ύστερα από ένα παράξενο παγκόσμιο μπλακ άουτ κι ένα ατύχημα με το ποδήλατό του όμως ξυπνά σε έναν κόσμο όπου μόνον αυτός γνωρίζει την ύπαρξη και τα τραγούδια των Beatles.

Διαβάστε ακόμα

Τελευταία άρθρα Σινεμά

Heritage in Focus: Χώροι μουσικής και κινηματογράφου σε κίνδυνο

Στην πρώτη εκδήλωση θα συζητηθούν οι απειλές που αντιμετωπίζουν οι πολιτιστικοί χώροι στις πόλεις, εστιάζοντας στη μουσική σκηνή του Βερολίνου και το κινηματογραφικό τοπίο της Αθήνας

Τέσσερις μέρες γεμάτες μικρού μήκους του Athens Short Film Festival

Σαράντα ταινίες από όλο τον κόσμο παρουσιάζει η φρέσκια διοργάνωση που επιστρέφει στο Κουκάκι.

"Ο Νόμος του Μέρφυ": Άγγελε Φραντζή, πώς γύρισες την πιο φιλόδοξη ελληνική ταινία της χρονιάς;

Ο πολυσχιδής σκηνοθέτης ανοίγει τα χαρτιά του γύρω από την ορμητική παραγωγή, στην οποία η Κάτια Γκουλιώνη υποδύεται μια αποτυχημένη ηθοποιό που ζει διαδοχικές διαφορετικές πραγματικότητες, ελπίζοντας να βρει τον εαυτό της.

Ο Νόμος του Μέρφυ

Ένα γράμμα αγάπης στο ίδιο το σινεμά και τη ζωή, ένα μεθυστικό κολάζ αναφορών και ανθρωπιάς, το οποίο παρόλο που παρασύρεται από την ορμή και την πληθωρικότητά του.

Μικρά Πράγματα Σαν κι Αυτά

Αληθινά περιστατικά εμπνέουν ένα χαμηλότονο δράμα χαρακτήρων με κοινωνική ευαισθησία, διηγηματική λιτότητα και καίριες ερμηνείες (βραβείο στο Φεστιβάλ Βερολίνου για την Έμιλι Γουότσον).

Μικρό Θλιμμένο Κορίτσι

Εσωστρεφής όσο και δημιουργικά πρωτότυπος συνδυασμός ψυχολογικού δράματος και ντοκιμαντέρ. Υπερβολικά φιλόδοξη ως σινε-κατασκευή, αποτυπώνει το πνεύμα μιας ανήσυχης εποχής.