Μαύρη Τρύπα

2,5

Η πρώτη αγγλόφωνη ταινία της Κλερ Ντενί («Beau Travail») είναι ένα υπνωτιστικό «εσωτερικό» ταξίδι, που δυσκολεύεται να εντάξει τις φιλοσοφικές, αλληγορικές ανησυχίες της στην πλοκή ενός πειστικού θρίλερ επιστημονικής φαντασίας.

Μαύρη Τρύπα

Τολμηρή, παρορμητική και ακατάτακτη, η Κλερ Ντενί («Beau Travail», «Trouble Every Day», «Η Λιακάδα Μέσα μου») διαθέτει μια ιδιαίτερη κινηματογραφική οξυδέρκεια στο να σωματοποιεί τα ανθρώπινα πάθη, δεμένα πάντα μελαγχολικά με το πέρασμα του χρόνου. Το ίδιο επιχειρεί να κάνει και τώρα, ξεφεύγοντας από τα αγαπημένα παρισινά σοκάκια και τον οικείο της αφρικανικό ορίζοντα.

Η πρώτη αγγλόφωνη ταινία της εξελίσσεται μακριά από το ηλιακό μας σύστημα, σε ένα διαστημόπλοιο με μοναδικούς επιβάτες έναν άντρα κι ένα νεογέννητο. Η σιωπηλή καθημερινότητά τους αποτυπώνεται με έναν τελετουργικό όσο και αδιόρατα μυστηριώδη τρόπο, ο οποίος αποκτά αγωνιώδεις διαστάσεις όταν διαδοχικά φλας μπακ μας αφηγούνται την ιστορία αυτής της παράξενης διαστημικής αποστολής. Πριν από χρόνια μια ομάδα θανατοποινιτών δέχεται να συμμετάσχει σε ένα παράξενο επιστημονικό πείραμα το οποίο έχει να κάνει με τη διαιώνιση του (απειλούμενου;) ανθρώπινου είδους στο αχανές σύμπαν, με τη δόκτορα Ντιμπς να έχει αναλάβει την εποπτεία του εγχειρήματος. Μόνο που η ψυχολογία των συγκεκριμένων αστροναυτών, η αναπόδραστη αίσθηση του εγκλεισμού, οι μνήμες από το παρελθόν και η κλειστοφοβική ένταση δημιουργούν ένα εκρηκτικό κοκτέιλ ορμών, παθών και συναισθημάτων, το οποίο θα φέρει στην επιφάνεια το σκοτεινότερο εαυτό του καθενός.

Μαύρη Τρύπα - εικόνα 1

Αυτόν αναζητά και η Ντενί, αποκαλύπτοντας με έντονο όσο και (σεναριακά) ελλειπτικό τρόπο το πώς είναι αδύνατο να ξεφύγεις από τον εαυτό σου ακόμη και στην άκρη του σύμπαντος. Η σκηνοθετική καταβύθισή της στο εσωτερικό των χαρακτήρων έχει κάτι από τη μυστικιστική αύρα του «Σολάρις», μόνον που οι επιθυμίες έχουν εδώ μια έντονα σωματική, ερωτικά απωθημένη διάσταση, με αποκορύφωμα τη σκηνή του «αυνανισμού» της Ντιμπς.

Στο πρώτο επίπεδο όμως, αυτό της πλοκής, οι φιλοσοφικές και αλληγορικές ανησυχίες του φιλμ δυσκολεύονται να ενταχτούν στο πλαίσιο ενός πειστικού θρίλερ επιστημονικής φαντασίας. Η ατμόσφαιρα προηγείται του –μάλλον προσχηματικού– δράματος, τα γκροτέσκα ξεσπάσματα είναι εντελώς αταίριαστα με το σιωπηλό, ονειρικό αφηγηματικό τέμπο και οι αναφορές στην εγγενή βία των ανθρώπινων σχέσεων προβλέψιμη ως τελικό συμπέρασμα.

Μ. Βρετανία, Γαλλία. 2018. Διάρκεια: 110΄. Διανομή: ΣΠΕΝΤΖΟΣ FILM.

Περισσότερες πληροφορίες

Μαύρη Τρύπα

High Life
2,5
  • Επιστ. Φαντασίας
  • 2018
  • Διάρκεια: 110 '
  • Κλερ Ντενί

Μακριά από το ηλιακό μας σύστημα, μια ομάδα αστροναυτών που συμμετέχει σε ένα παράξενο επιστημονικό πείραμα κινείται με το διαστημόπλοιό της προς μια μαύρη τρύπα.

Διαβάστε ακόμα

Τελευταία άρθρα Σινεμά

Heritage in Focus: Χώροι μουσικής και κινηματογράφου σε κίνδυνο

Στην πρώτη εκδήλωση θα συζητηθούν οι απειλές που αντιμετωπίζουν οι πολιτιστικοί χώροι στις πόλεις, εστιάζοντας στη μουσική σκηνή του Βερολίνου και το κινηματογραφικό τοπίο της Αθήνας

Τέσσερις μέρες γεμάτες μικρού μήκους του Athens Short Film Festival

Σαράντα ταινίες από όλο τον κόσμο παρουσιάζει η φρέσκια διοργάνωση που επιστρέφει στο Κουκάκι.

"Ο Νόμος του Μέρφυ": Άγγελε Φραντζή, πώς γύρισες την πιο φιλόδοξη ελληνική ταινία της χρονιάς;

Ο πολυσχιδής σκηνοθέτης ανοίγει τα χαρτιά του γύρω από την ορμητική παραγωγή, στην οποία η Κάτια Γκουλιώνη υποδύεται μια αποτυχημένη ηθοποιό που ζει διαδοχικές διαφορετικές πραγματικότητες, ελπίζοντας να βρει τον εαυτό της.

Ο Νόμος του Μέρφυ

Ένα γράμμα αγάπης στο ίδιο το σινεμά και τη ζωή, ένα μεθυστικό κολάζ αναφορών και ανθρωπιάς, το οποίο παρόλο που παρασύρεται από την ορμή και την πληθωρικότητά του.

Μικρά Πράγματα Σαν κι Αυτά

Αληθινά περιστατικά εμπνέουν ένα χαμηλότονο δράμα χαρακτήρων με κοινωνική ευαισθησία, διηγηματική λιτότητα και καίριες ερμηνείες (βραβείο στο Φεστιβάλ Βερολίνου για την Έμιλι Γουότσον).

Μικρό Θλιμμένο Κορίτσι

Εσωστρεφής όσο και δημιουργικά πρωτότυπος συνδυασμός ψυχολογικού δράματος και ντοκιμαντέρ. Υπερβολικά φιλόδοξη ως σινε-κατασκευή, αποτυπώνει το πνεύμα μιας ανήσυχης εποχής.