Mektoub, Αγάπη μου

3,5

Με έναν ανέμελο αισθησιασμό, χαλαρή, «χρονοβόρα» αφήγηση (που απαιτεί υπομονή) κι έναν απελευθερωτικό ρεαλισμό ο σκηνοθέτης της «Ζωής της Αντέλ» καταργεί τα όρια μεταξύ οθόνης και πραγματικότητας, εξερευνώντας τις κρυφές, παιγνιώδεις και απρόβλεπτες διαδρομές της ανθρώπινης επιθυμίας.

Mektoub, Αγάπη μου

Στα πρώτα πλάνα της ταινίας, και υπό τους ήχους του Μότσαρτ, ο νεαρός Αμίν ποδηλατεί ένα αυγουστιάτικο πρωινό στους δρόμους της Σετ, μιας κωμόπολης κοντά στο Μονπελιέ. Ένα απόσπασμα από το κατά Ιωάννη Ευαγγέλιο κι ένα από το Κοράνι, τα οποία συνδέουν το Θεό με το φως (το οποίο λούζει τον πρωταγωνιστή), μας ανοίγουν το δρόμο προς τον εσωτερικό κόσμο της έκτης ταινίας του Αμπντελατίφ Κεσίς, πρώτο μέρος ενός φιλόδοξου κινηματογραφικού δίπτυχου (το «Canto Due» ή «Intermezzo» είναι ήδη στο post production).

Ο Γαλλοτυνήσιος σκηνοθέτης («Κους Κους με Φρέσκο Ψάρι», «Μαύρη Αφροδίτη», «Η Ζωή της Αντέλ») παίρνει έμπνευση από το μυθιστόρημα «La blessure, la vraie» του Φρανσουά Μπεγκοντό, σεναριογράφου και πρωταγωνιστή του «Ανάμεσα στους Τοίχους» του Λοράν Καντέ, το οποίο διασκευάζει ελεύθερα, τοποθετώντας τη δράση του το καλοκαίρι του 1994 στη Σετ της νοτιοδυτικής Γαλλίας. Εκεί επιστρέφει για τις διακοπές του ο Αμίν, ερασιτέχνης φωτογράφος και επίδοξος σεναριογράφος, ο οποίος είχε φύγει ένα χρόνο νωρίτερα για το Παρίσι. Εκτός από την οικογένειά του, θα συναντήσει συγγενείς και φίλους, όπως τον ξάδερφό του Τονί και την παιδική του φίλη Οφελί, ενώ θα γνωρίσει στην πλαζ τις Σελίν και Σαρλότ.

Mektoub, Αγάπη μου - εικόνα 1

Στα αραβικά mektoub σημαίνει πεπρωμένο, ό,τι δηλαδή η ζωή μάς έχει προετοιμάσει για το μέλλον και η ταινία αναζητά τον τρόπο με τον οποίο ο καθένας μας μπορεί να το προσχεδιάσει, να το αντιμετωπίσει, να το αγαπήσει. Χωρίς φυσικά να το ξέρει, καθώς οι ανθρώπινες επιθυμίες και τα γεγονότα της ζωής μάς οδηγούν πάντα σε απρόβλεπτες, δαιδαλώδεις διαδρομές. Τι μας ωθεί να τις ακολουθήσουμε; Πόσο τις επιλέγουμε και πόσο παρασυρόμαστε σ’ αυτές; Οι διακοπές του Αμίν, οι οποίες αρχίζουν ένα ηλιόλουστο πρωινό και τελειώνουν ένα ειδυλλιακό σούρουπο, προοικονομούν μια πορεία ζωής που θέτει τους προσανατολισμούς της σε ανύποπτη στιγμή. Ανάμεσα σε ανέμελους περιπάτους, διασκεδαστικά ξενύχτια, ερωτικά παιχνιδίσματα, οικογενειακές συναντήσεις και τετριμμένο κουτσομπολιό.

Παίρνοντας τον χρόνο της, τον οποίο χαρίζει στους χαρακτήρες για να «αναπνεύσουν» και να αναπτυχτούν ψυχολογικά χωρίς σεναριακές απλοποιήσεις, η κάμερα του Κεσίς αποτυπώνει κάθε χειρονομία, κάθε βλέμμα, κάθε κουβέντα και κάθε νεκρή στιγμή που μια χολιγουντιανή ταινία θα θεωρούσε δραματικά ασήμαντη και δραματουργικά περιττή. Γεμάτη κρυμμένες αλήθειες όμως, αυτή η κοινότοπη πραγματικότητα αποκαλύπτει με το αργό, τελετουργικό πέρασμα του χρόνου τα μυστικά της – τις μικροσκηνοθεσίες της καθημερινότητας, τους ανομολόγητους πόθους, όσα κρύβουν οι λέξεις και όσα αποκαλύπτει η γλώσσα του σώματος. Η οποία κάτω από το (καλοκαιρινό) φως εξηγεί τα πάντα για το νόημα της ζωής, το οποίο γλιστρά διαρκώς μέσα από τα χέρια μας στο παρόν για να μας συναντήσει απροειδοποίητα στο μέλλον.

Γαλλία, Ιταλία. 2017. Διάρκεια: 174΄. Διανομή: WEIRD WAVE.

Περισσότερες πληροφορίες

Mektoub, Αγάπη μου

Mektoub, My Love: Canto Uno
3,5
  • Δραματική
  • 2017
  • Διάρκεια: 174 '
  • Αμπντελατίφ Κεσίς

Το καλοκαίρι του 1994 ο νεαρός Αμίν επιστρέφει για διακοπές από το Παρίσι στη γενέτειρά του, μια κωμόπολη στη νότιο Γαλλία. Ανάμεσα στην παραλία και τα μπαρ, θα φλερτάρει, θα χορέψει, θα ερωτευτεί και θα πάρει μια πρώτη γεύση από τη μεγάλη περιπέτεια της ζωής.

Διαβάστε ακόμα

Τελευταία άρθρα Σινεμά

Heritage in Focus: Χώροι μουσικής και κινηματογράφου σε κίνδυνο

Στην πρώτη εκδήλωση θα συζητηθούν οι απειλές που αντιμετωπίζουν οι πολιτιστικοί χώροι στις πόλεις, εστιάζοντας στη μουσική σκηνή του Βερολίνου και το κινηματογραφικό τοπίο της Αθήνας

ΓΡΑΦΕΙ: ATHINORAMA TEAM
21/11/2024

Τέσσερις μέρες γεμάτες μικρού μήκους του Athens Short Film Festival

Σαράντα ταινίες από όλο τον κόσμο παρουσιάζει η φρέσκια διοργάνωση που επιστρέφει στο Κουκάκι.

"Ο Νόμος του Μέρφυ": Άγγελε Φραντζή, πώς γύρισες την πιο φιλόδοξη ελληνική ταινία της χρονιάς;

Ο πολυσχιδής σκηνοθέτης ανοίγει τα χαρτιά του γύρω από την ορμητική παραγωγή, στην οποία η Κάτια Γκουλιώνη υποδύεται μια αποτυχημένη ηθοποιό που ζει διαδοχικές διαφορετικές πραγματικότητες, ελπίζοντας να βρει τον εαυτό της.

Ο Νόμος του Μέρφυ

Ένα γράμμα αγάπης στο ίδιο το σινεμά και τη ζωή, ένα μεθυστικό κολάζ αναφορών και ανθρωπιάς, το οποίο παρόλο που παρασύρεται από την ορμή και την πληθωρικότητά του.

Μικρά Πράγματα Σαν κι Αυτά

Αληθινά περιστατικά εμπνέουν ένα χαμηλότονο δράμα χαρακτήρων με κοινωνική ευαισθησία, διηγηματική λιτότητα και καίριες ερμηνείες (βραβείο στο Φεστιβάλ Βερολίνου για την Έμιλι Γουότσον).

Μικρό Θλιμμένο Κορίτσι

Εσωστρεφής όσο και δημιουργικά πρωτότυπος συνδυασμός ψυχολογικού δράματος και ντοκιμαντέρ. Υπερβολικά φιλόδοξη ως σινε-κατασκευή, αποτυπώνει το πνεύμα μιας ανήσυχης εποχής.

Η Κουζίνα

Ανισόρροπο δράμα πάνω στο κυνήγι του αμερικανικού ονείρου, διχασμένο ανάμεσα στο κομψό στιλιζάρισμα, το αιχμηρό ψυχογράφημα και το οξύ κοινωνικό σχόλιο.