Ακίνητο Ποτάμι

2,5

Τα φαντάσματα των Ταρκόφσκι και Ζβιάγκιντσεφ κυκλοφορούν σε αυτό το ατμοσφαιρικό, εσωτερικής έντασης όσο και δύσκαμπτο, βαριά συμβολικό δράμα πάνω στην πίστη, στην εμπιστοσύνη και στα αναπάντητα υπαρξιακά ερωτήματα.

Ακίνητο Ποτάμι

Γυρισμένο στη Ρωσία και τη Λετονία, το «Ακίνητο Ποτάμι» είναι διαποτισμένο από μια βορειοευρωπαϊκή υπαρξιακή αγωνία, τυλιγμένη στη μεταφυσική αύρα της ρωσικής καλλιτεχνικής παράδοσης. Ένα επικίνδυνο κινηματογραφικό τοπίο για έναν Μεσόγειο που αναμετράται στα χιόνια της Σιβηρίας με μια ταρκοφσκική προβληματική, εκεί όπου τα μυστήρια της ζωής πατούν με το ένα πόδι στον ορθολογισμό και με το άλλο στη –θρησκευτική ή μη– πίστη. Αφηγηματικά ώριμος, ο Φραν­τζής («Το Όνειρο του Σκύλου», «Σύμπτωμα») δεν φοβάται να αναζητήσει διέξοδο ανάμεσά τους, ανιχνεύοντας όλα αυτά που οδηγούν τους καλών προθέσεων ανθρώπους στην (αυτο)καταστροφή.

Όπως η Άννα και ο Πέτρος, ένα παντρεμένο ζευγάρι Ελλήνων που μετακομίζει σε μια βιομηχανική κωμόπολη της Σιβηρίας λόγω επαγγελματικών υποχρεώσεων του τελευταίου. Μηχανικός που υπερασπίζεται την εκτροπή ενός μολυσμένου ποταμού, γεγονός που εξοργίζει την τοπική κοινότητα, μια και θα στερέψει μια «θαυματουργό» πηγή, θα βρεθεί προ σοκαριστικής εκπλήξεως όταν δια­πιστώσει πως η Άννα έχει μείνει έγκυος χωρίς οι δυο τους να έχουν τον τελευταίο καιρό ολοκληρωμένες σχέσεις. Εκείνη ισχυρίζεται πως δεν έχει πάει με άλλον, αυτός δεν την πιστεύει και, καθώς η αμφιβολία αρχίζει να δηλητηριάζει τη σχέση τους, η Άννα στρέφεται προς τη θρησκεία, πιστεύοντας πως η εγκυμοσύνη της είναι δώρο θεού.

Ακίνητο Ποτάμι - εικόνα 1

Τα φαντάσματα των Αντρέι Ταρκόφσκι («Στάλκερ») και Αντρέι Ζβιάγκιντσεφ («Η Αποξένωση») κυκλοφορούν ανάμεσα στις εικαστικά υποβλητικές εικόνες (το μεγαλύτερο ατού της ταινίας) ενός ατμοσφαιρικού, εσωτερικής έντασης δράματος πάνω στην πίστη, στην εμπιστοσύνη και στα αναπάντητα υπαρξιακά ερωτήματα. Δουλεύοντας με δίπολα σε διαρκή αντιπαράθεση (φύση - τεχνολογία, λογική - πίστη, παράδοση - εκσυγχρονισμός, άντρας - γυναίκα, εξωτερικό φως - εσωτερικό σκοτάδι), ο Φραντζής γίνεται όλο και πιο συμβολικός καθώς προσπαθεί να ανακαλύψει τι κρατάει ακίνητο ένα ποτάμι.

Θέτει τολμηρά ερωτήματα, κρατά τη σωστή απόσταση από τις έτοιμες απαντήσεις, παραδίνεται όμως σε ένα σημειολογικό φετιχισμό και μια φιλοσοφική σοβαροφάνεια (η πόζα της πρώτης σκηνής και των περισσότερων δια­λόγων) που βαραίνουν υπερβολικά το θαρραλέο, μυσταγωγικό κινηματογραφικό δοκίμιό του.

Ελλάδα, Γαλλία, Λετονία. 2018. Διάρκεια: 133΄. Διανομή: ΔΑΝΑΟΣ.

Περισσότερες πληροφορίες

Ακίνητο Ποτάμι

2,5
  • Δραματική
  • 2018
  • Διάρκεια: 133 '
  • Άγγελος Φραντζής

Η Άννα και ο Πέτρος είναι ένα ζευγάρι Ελλήνων που μετακομίζει σε μια κωμόπολη της Σιβηρίας λόγω επαγγελματικών υποχρεώσεων του τελευταίου. Κι ενώ αυτές μπαίνουν σε κρίσιμη φάση, η Άννα διαπιστώνει πως έχει μείνει έγκυος χωρίς οι δυο τους να έχουν τον τελευταίο καιρό ολοκληρωμένες σχέσεις.

Διαβάστε ακόμα

Τελευταία άρθρα Σινεμά

Heritage in Focus: Χώροι μουσικής και κινηματογράφου σε κίνδυνο

Στην πρώτη εκδήλωση θα συζητηθούν οι απειλές που αντιμετωπίζουν οι πολιτιστικοί χώροι στις πόλεις, εστιάζοντας στη μουσική σκηνή του Βερολίνου και το κινηματογραφικό τοπίο της Αθήνας

ΓΡΑΦΕΙ: ATHINORAMA TEAM
21/11/2024

Τέσσερις μέρες γεμάτες μικρού μήκους του Athens Short Film Festival

Σαράντα ταινίες από όλο τον κόσμο παρουσιάζει η φρέσκια διοργάνωση που επιστρέφει στο Κουκάκι.

"Ο Νόμος του Μέρφυ": Άγγελε Φραντζή, πώς γύρισες την πιο φιλόδοξη ελληνική ταινία της χρονιάς;

Ο πολυσχιδής σκηνοθέτης ανοίγει τα χαρτιά του γύρω από την ορμητική παραγωγή, στην οποία η Κάτια Γκουλιώνη υποδύεται μια αποτυχημένη ηθοποιό που ζει διαδοχικές διαφορετικές πραγματικότητες, ελπίζοντας να βρει τον εαυτό της.

Ο Νόμος του Μέρφυ

Ένα γράμμα αγάπης στο ίδιο το σινεμά και τη ζωή, ένα μεθυστικό κολάζ αναφορών και ανθρωπιάς, το οποίο παρόλο που παρασύρεται από την ορμή και την πληθωρικότητά του.

Μικρά Πράγματα Σαν κι Αυτά

Αληθινά περιστατικά εμπνέουν ένα χαμηλότονο δράμα χαρακτήρων με κοινωνική ευαισθησία, διηγηματική λιτότητα και καίριες ερμηνείες (βραβείο στο Φεστιβάλ Βερολίνου για την Έμιλι Γουότσον).

Μικρό Θλιμμένο Κορίτσι

Εσωστρεφής όσο και δημιουργικά πρωτότυπος συνδυασμός ψυχολογικού δράματος και ντοκιμαντέρ. Υπερβολικά φιλόδοξη ως σινε-κατασκευή, αποτυπώνει το πνεύμα μιας ανήσυχης εποχής.

Η Κουζίνα

Ανισόρροπο δράμα πάνω στο κυνήγι του αμερικανικού ονείρου, διχασμένο ανάμεσα στο κομψό στιλιζάρισμα, το αιχμηρό ψυχογράφημα και το οξύ κοινωνικό σχόλιο.