Σε Πόλεμο

3

Στεφάν Μπριζέ και Βενσάν Λιντόν συνεργάζονται ξανά σε ένα κοινωνικοπολιτικό δράμα, το οποίο υιοθετεί μια ρεπορταζιακή αισθητική και μια αλά Κεν Λόουτς μαχητική στάση, αποκαλύπτοντας στο (τολμηρό) φινάλε μια συγκινητική ανθρώπινη τραγωδία.

Σε Πόλεμο

Η απάνθρωπη καπιταλιστική πραγματικότητα, εκφρασμένη μέσα από το αμοραλιστικό κυνήγι του κέρδους, επανέρχεται ως κεντρική ιδέα των ταινιών του Στεφάν Μπριζέ, ενός δημιουργού που διαφοροποιεί κατά περίπτωση το σκηνοθετικό του στιλ, από τον νταρντενικό «Νόμο της Αγοράς» στο δραματικό ρεαλισμό εποχής της «Ζωής Μιας Γυναίκας», μένει όμως πιστός στην πολιτική προσέγγιση της καθημε­ρινότητας. Έτσι στο «Σε Πόλεμο» την πλησιάζει μέσα από μια στρατευμένη και την ίδια στιγμή αποστασιοποιημένη ματιά, ένα ενδιαφέρον όσο και απαιτητικό (για τον θεατή) κινηματογραφικό πείραμα.

Ρεπορταζιακές εικόνες αποτυπώνουν τα γεγονότα που συνοδεύουν την απόφαση της εταιρείας Περέν, πρόσφατα εξαγορασμένης από τους Γερμανούς, να κλείσει το εργοστάσιό της στη Νοτιοδυτική Γαλλία. Παρά τις προ διετίας δεσμεύσεις των ιδιοκτητών, αυτοί αποφασίζουν να σταματήσουν τη λειτουργία της συγκεκριμένης μονάδας παραγωγής ανταλλακτικών αυτοκινήτων και να πετάξουν στο δρόμο 1.100 εργαζομένους.

Σε Πόλεμο - εικόνα 1

Ακολουθώντας τον Λοράν, έναν χωρισμένο 55άρη που περιμένει το πρώτο εγγόνι του και ηγείται των απεργιακών κινητοποιήσεων των εργατών, η κάμερα του Μπριζέ καταγράφει συναντήσεις, διαβουλεύσεις, συνεδριάσεις και πορείες με έναν πυρετώδη, ντοκιμαντερίστικο ρεαλισμό, ο οποίος, συνδυασμένος με –μυθοπλαστικό– τηλεοπτικό ρεπορτάζ, ρίχνει τον θεατή στην αρένα μιας ιλιγγιώδους εργασιακής και πολιτικής αντιπαράθεσης. Η ταινία επιμένει στις λεπτομέρειες των ατελείωτων συζητήσεων και αρνείται κάθε ψυχολογισμό, ενώ αφήνει τα γυμνά και διεξοδικά καταγεγραμμένα γεγονότα να μιλήσουν.

Αργά και σταδιακά η ένταση ανεβαίνει, η (ηθική και κοινωνική) δέσμευση του Λοράν αυξάνεται και η αληθινή διάσταση του πολιτικού «παιχνιδιού», βασισμένου εξολοκλήρου στους... νόμους της αγοράς, αποκαλύπτεται στην πλήρη διάστασή του. Ο Μπριζέ αποδεικνύεται άξιος διαχειριστής της κινηματογραφικής κληρονομιάς του Κεν Λόουτς, η οποία, πάντα επικεντρωμένη στον άνθρωπο, αποκαλύπτει στο (τολμηρό) φινάλε της ταινίας πως πίσω από κάθε πολιτικοκοινωνική αντιπαράθεση υπάρχει πάντα και τουλάχιστον μια συγκινητική προσωπική τραγωδία.

Γαλλία. 2018. Διάρκεια: 113΄. Διανομή: SEVEN FILMS.

Περισσότερες πληροφορίες

Σε Πόλεμο

En Guerre / At War
3
  • Κοινωνική
  • 2018
  • Διάρκεια: 113 '
  • Στεφάν Μπριζέ

Όταν η ιδιοκτησία μιας πολυεθνικής επιχείρησης αποφασίζει, παρά τις αρχικές υποσχέσεις, να κλείσει ένα εργοστάσιό της και να απολύσει 1.100 εργαζόμενους, ο Λοράν αναλαμβάνει την ηγεσία του αγώνα των εργατών για ανατροπή της απόφασης.

Διαβάστε ακόμα

Τελευταία άρθρα Σινεμά

Οι καλύτερες ταινίες που παίζουν τώρα τα σινεμά (21-27/11)

Μια λίστα με τις ιδανικότερες προτάσεις για κινηματογραφική έξοδο αυτήν την εβδομάδα.

ΓΡΑΦΕΙ: ΓΙΑΝΝΗς ΚΑΝΤΕΑ-ΠΑΠΑΔΟΠΟΥΛΟς
22/11/2024

Ρωτήσαμε την Μαριόν Κοτιγιάρ πώς μεταμορφώθηκε στο "Μικρό Θλιμμένο Κορίτσι"

Συναντήσαμε την οσκαρική ηθοποιό στο Παρίσι ώστε να μάθουμε περισσότερα για την ταινία όπου δίνει μια από τις καλύτερες ερμηνείες της καριέρας της.

Η live-action εκδοχή του "Πώς να Εκπαιδεύσετε το Δράκο σας" δείχνει εντυπωσιακή

Το αγαπημένο animation αποκτά ριμέικ με ηθοποιούς και το τρέιλερ μας προετοιμάζει για κάτι επικό.

Άλλος για τη βάρκα; Και ο Ρόμπερτ Πάτινσον στη νέα ταινία του Κρίστοφερ Νόλαν

Υπερφορτωμένη από σταρ είναι η επόμενη παραγωγή του οσκαρικού σκηνοθέτη.

Heritage in Focus: Χώροι μουσικής και κινηματογράφου σε κίνδυνο

Στην πρώτη εκδήλωση θα συζητηθούν οι απειλές που αντιμετωπίζουν οι πολιτιστικοί χώροι στις πόλεις, εστιάζοντας στη μουσική σκηνή του Βερολίνου και το κινηματογραφικό τοπίο της Αθήνας

Τέσσερις μέρες γεμάτες μικρού μήκους του Athens Short Film Festival

Σαράντα ταινίες από όλο τον κόσμο παρουσιάζει η φρέσκια διοργάνωση που επιστρέφει στο Κουκάκι.

"Ο Νόμος του Μέρφυ": Άγγελε Φραντζή, πώς γύρισες την πιο φιλόδοξη ελληνική ταινία της χρονιάς;

Ο πολυσχιδής σκηνοθέτης ανοίγει τα χαρτιά του γύρω από την ορμητική παραγωγή, στην οποία η Κάτια Γκουλιώνη υποδύεται μια αποτυχημένη ηθοποιό που ζει διαδοχικές διαφορετικές πραγματικότητες, ελπίζοντας να βρει τον εαυτό της.