Κινηματογραφικός δημιουργός με ευρεία θεματική γκάμα (από το δραματικό «Παιχνίδι των Λυγμών» και τον ιστορικοπολιτικό «Μάικλ Κόλινς» μέχρι το νεο-νουάρ «Ο Καλός Κλέφτης»), ο οσκαρικός Νιλ Τζόρνταν δείχνει ιδιαίτερη αγάπη στο θρίλερ («Η Παρέα των Λύκων», «Συνέντευξη με Έναν Βρικόλακα», «In Dreams», «Αιωνιότητα») κι επιδεξιότητα στη δημιουργία μυστηριώδους κι εφιαλτικής ατμόσφαιρας. Αυτό το αφηγηματικό προσόν του σώζει πολλά από τα προσχήματα της «Χήρας», η οποία βασίζεται σε ένα πρωτότυπο σενάριο του θριλερά Ρέι Ράιτ («Case 39», «Παράνοια») και του ίδιου του σκηνοθέτη.
Όλα ξεκινούν όταν η νεαρή Φράνσις βρίσκει μια γυναικεία τσάντα στο μετρό της Νέας Υόρκης, την οποία επιστρέφει στην ιδιοκτήτριά της. Πρόκειται για την Γκρέτα, μια μοναχική και αινιγματική Γαλλίδα χήρα για την οποία νιώθει μια αυθόρμητη συμπάθεια. Παρά τη δυσαρέσκεια της συγκατοίκου και φίλης της Έρικα, η Φράνσις αρχίζει να κάνει παρέα μαζί της, σύντομα όμως διαπιστώνει πως οι προθέσεις της Γκρέτα δεν είναι και τόσο αγνές, ενώ πολλά από όσα της έχει διηγηθεί πιθανόν να είναι αποκυήματα της φαντασίας της.
Ιδανική στον ρόλο ενός μυστηριώδους χαρακτήρα με θολά κίνητρα, η Ιζαμπέλ Ιπέρ κάνει απόλυτα πιστευτή μια απελπισμένα εμμονική γυναίκα, η οποία μπορεί να γίνει απρόβλεπτα απειλητική, στα πρότυπα της Γκλεν Κλόουζ στην «Ολέθρια Σχέση» και της Τζένιφερ Τζέισον Λι στο «Νέα Γυναίκα, Μόνη, Ψάχνει…». Πίσω από την εύθραυστη κομψότητα και το αινιγματικό χαμόγελό της η ταινία κρύβει καλά όσα μπορούν να απωθήσουν η αστική αποξένωση κι ένα παρόν κομμένο από τις ιστορικές ρίζες του (η ευρωπαϊκή καταγωγή) – μέχρι τη στιγμή που η φουριόζα πλοκή παίρνει το πάνω χέρι από τα υπονοούμενα, την ανησυχητική ατμόσφαιρα και τα ψυχολογικά διφορούμενα. Η Γκρέτα του παραμυθιού μεταμορφώνεται στην ηρωίδα ενός κοινότοπου θρίλερ χωρίς πρωτοτυπία (πλην της έξυπνης σκηνής του μπαούλου), προβλέψιμο ακόμη και στις ανατροπές του και οριακά εξοργιστικό στο τραβηγμένο απ’ τα μαλλιά φινάλε του.
Ιρλανδία, ΗΠΑ. 2018. Διάρκεια: 97΄. Διανομή: TANWEER.
Περισσότερες πληροφορίες
Η Χήρα
Η Φράνσις βρίσκει μια γυναικεία τσάντα στο μετρό της Νέας Υόρκης, την οποία επιστρέφει στην ιδιοκτήτριά της. Μια αινιγματική Γαλλίδα χήρα, με την οποία γρήγορα γίνονται φίλες. Τα κίνητρα της τελευταίας όμως δεν είναι τόσο αγνά…