Eχοντας ήδη κάνει ένα μακρύ φεστιβαλικό ταξίδι κι έχοντας κατακτήσει σειρά εγχώριων διακρίσεων (στο Φεστιβάλ Θεσσαλονίκης και στο Πανόραμα Ευρωπαϊκού Κινηματογράφου), το δράμα της Τώνιας Μισιαλή προβάλλεται τώρα στις αθηναϊκές αίθουσες. Το μεγάλου μήκους ντεμπούτο της Κύπριας σκηνοθέτιδας ζουμάρει στη ζωή μιας μεσήλικης που έρχεται αντιμέτωπη με μια μεγάλη υπαρξιακή κρίση. Καθώς προσπαθεί να αναπνεύσει ανάμεσα σε έναν καταπιεστικό σύζυγο και μια μονότονη ζωή, η ηρωίδα ψάχνει αγωνιωδώς τρόπους διαφυγής. Και ακριβώς σε αυτό το σημείο η Μισιαλή αποδεικνύεται κινηματογραφικά θαρραλέα.
Από τη μία, φέρνει αμέσως σε πρώτο πλάνο τις σεξουαλικές ορμές της μεσήλικης ηρωίδας που ψάχνουν τρόπο για να εκλυθούν, κάτι που φαντάζει αδύνατο μέσα στον ανυπόφορο γάμο που ζει. Από την άλλη, η νεαρή δημιουργός εντάσσει επιτυχώς μια προσωπική συνθήκη μέσα σε ένα ευρύτερο κοινωνικοπολιτικό/ταξικό πλαίσιο που βρίσκεται μακριά από το «κυπριακό όνειρο». Μένοντας σε μια πολυκαιρισμένη πολυκατοικία και οδηγώντας ένα σαράβαλο, χωρίς λεφτά, οικονομικά εξαρτημένη από τον σατράπη άντρα της (χαρακτήρας που ενίοτε βέβαια ρέπει προς το σχήμα), η πρωταγωνίστρια βρίσκεται εγκλωβισμένη σε ένα ζοφερό σκηνικό που μοιάζει μη αναστρέψιμο.
Και κάπου εκεί έρχεται στην επιφάνεια το φαντασιακό ως μοναδικό μέσο ψυχικής αποσυμπίεσης. Η πραγματικότητα και η φαντασία μπερδεύονται σε ένα ενδιαφέρον κινηματογραφικό παιχνίδι, που προσδίδει στο φιλμ στοιχεία θρίλερ. Μπορεί κάποια πράγματα να μη λειτουργούν απόλυτα σωστά (όπως η ύπαρξη του όποιου σασπένς στην ιστορία και κάποιες επαναλήψεις), όμως η ερμηνεία-έκπληξη της εξαιρετικής Στέλλας Φυρογένη, η σε κάποια σημεία ευφυής αφηγηματική αμφισημία και το τολμηρό φινάλε συνθέτουν ένα τουλάχιστον ελπιδοφόρο πρώτο δείγμα γραφής από την Κύπρια σκηνοθέτιδα.
Ελλάδα, Κύπρος. 2018. Διάρκεια: 96΄.
Περισσότερες πληροφορίες
Παύση
Μια μεσήλικη προσπαθεί να αναπνεύσει ανάμεσα σε έναν καταπιεστικό σύζυγο και μια μονότονη ζωή, ψάχνοντας αγωνιωδώς τρόπους διαφυγής.